remmen

Forumindex Forums Modellen Corsa remmen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269599

    k heb een corsa van 2008 nu heb ik nieuwe blokken en schijven erin laten zetten maar mijn rempedaal stond altijd bovenin nu met de nieuwe blokken en schijven moet ik hem wel 10 cm intrappen voor er iets gebeurd kan iemand mij vertellen wat dat kan zijn?

    #18265045

    Lijkt op lucht in je remleidingen, zou even teruggaan naar de garage want dat is niet goed.

    #18265046

    djw voor je reactie, maar volgens de garage die ze geplaats heb zijn de blokken zacht en moet het inslijten en dan komen ze vanzelf weer hoger te staan,

    #18265047

    Heb heel wat remschijven en blokken onder mn auto gehad maar dat he bik nog nooit meegemaakt. Klinkt niet goed in mijn ogen. Pas je titel anders even aan naar: remmen, onluchtingsprobleem?
    Reageren er misschien andere met wat ideeën.

    #18265048

    ok wederom dank voor je reactie,
    IK laat er een andere garage naar laten kijken dit is niet goed en voelt niet goed.

    Ik neem zeker het ontluchten mee wat u heb verteld.

    Alsnog bedankt voor de reactie,

    Mvg Mart

    #18265049

    Hoe zou dit afgelopen zijn, Jammer dat Martin dit niet even melde,
    Ik heb het zelfde bij de hand, nieuwe remblokken geplaatst, remcilinders terug gedrukt en nu het rempedaal tegen de bodem aan gedrukt, op deze manier kan er toch geen lucht in de remleidingen komen als je de remcilinder gewoon terug drukt?

    #18265050

    sorry voor late reactie, maar het probleem is nog steeds aanwezig ik snap er niets van er kan toch geen lucht inzitten !? zou je zeggen ik laat er van de week nog ff een keer naar kijken het blijf raar dat ik na nieuwe rem blokken en schijven me pendaal zo diep moet intrappen…wordt vervolgt..

    Gr MArt

    #18265051

    Kan gebeurt Martin, precies het zelfde probleem heb ik wat jij bespreekt, Ik ga nog even proberen om een andere hoofdremcilinder erin te zetten kijken of het hier aan ligt, kan toeval zijn.

    #18265052

    Weet jij al wat van de remmen?? Bij mijn zaten de veertjes niet goed gemonteerd bij de remklauw, en bij toeval de remdruk regelaar zat achter vast , nu remt de Corsa weer super.

    #18265053

    sorry voor de late reactie,

    Maar mijn remmen zijn nog steeds niet goed, ik heb ze laten ontluchten en me handrem bij laten stellen maar nog steeds pak me rem er laag vind ik zelf, misschien is het idd een optie om toch ook naar die klemmetje te gaan kijken, ik heb een corsa van 2008 een cosa D dacht ik zelf. zit daar geen verschchil in met jou auo ??

    Mvg Mart

    #18265054

    Onze Corsa is van 1995, maar ik denk dat dit niet veel scheelt van elkaar, dan zou ik ook maar even naar je veren kijken, zonde dat hij zolang stilstaat, of rij je er gewoon mee?

    #18265055

    ja ik rijdt er idd gewoon mee, ik moet ermee naar me werk en voor de rest remt die ook wel goed, maar het is alleen dat die zo laag pakt die rem en dat heb die nooit gedaan dus dat snap ik niet.
    Remt die van jou niet dan?

    Gr Mart

    #18265056

    Hebben ze de veren niet verkeerd op de remklauwen gezet.

    Had mijn zwager ook gedaan met de Corsa-B.
    Vanalles vervangen meermaals ontlucht maar nog steeds diep.
    Toen carlo en ik nog een keer goed kijken, zagen we dat hij de veren van de remklauwen verkeerd had zitten.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18265057

    Inderdaad Willem dat had ik dus ook, plus de remverdeler zat achter vast, maar nu doen de remmen het weer super.

    Het rempedaal deed helemaal niets, totaal geen druk.

    #18265058

    Bij ons remde hij nog wel, maar bijna helemaal onderin.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18265059

    Bedankt voor het advies….. ik zal er zeker naar laten kijken of dat het probleem is bij mij het zijn dus de klemmen van de remklouw toch ?? ik laat er naar kijken maar kan pas volgende week weer reageren maar je hoor zeker van me !!

    Gr Mart

    #18265060

    We wachten af, HEERLIJK Zo’n forum.

    #18265061

    Ja om de klauw bij mekaar te houden.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18265062

    @martin62 wrote:

    djw voor je reactie, maar volgens de garage die ze geplaats heb zijn de blokken zacht en moet het inslijten en dan komen ze vanzelf weer hoger te staan,

    zachte blokken

    hey das een goeie, die gaat in het rijtje bij de bougievonkjes :jerry

    #18265063

    @sw_reijnders wrote:

    @martin62 wrote:

    djw voor je reactie, maar volgens de garage die ze geplaats heb zijn de blokken zacht en moet het inslijten en dan komen ze vanzelf weer hoger te staan,

    zachte blokken

    hey das een goeie, die gaat in het rijtje bij de bougievonkjes :jerry

    vergeet niet de luchthaken en breekbouten… ( kwam mijn oude leerkracht mee van techniek… werdt er niet bepaald slimmer van)

    #18265064

    @bart-gsi wrote:

    @sw_reijnders wrote:


    zachte blokken

    hey das een goeie, die gaat in het rijtje bij de bougievonkjes :jerry

    vergeet niet de luchthaken en breekbouten… ( kwam mijn oude leerkracht mee van techniek… werdt er niet bepaald slimmer van)

    nu wil ik niet vervelend doen, maar de breekbout bestaat wel degelijk ;)
    daar is bewust een zwakkere plek in gemaakt dat de bout eest breekt in plaats van een ander duurder onderdeel.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Breekbout” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18265065

    Maar dandan wil ke mij toch niet vertellen dat je die op/in/aan een auto vind of wel?? Daarom geloofde ik eral geen drol van…

    #18265066

    @bart-gsi wrote:

    Maar dandan wil ke mij toch niet vertellen dat je die op/in/aan een auto vind of wel?? Daarom geloofde ik eral geen drol van…

    Jawel, er zijn verschillen soorten. Je hebt ook breekbouten waarbij de kop afbreekt op het moment dat die vast genoeg zit, ter voorkoming dat je de bout er makkelijk uit kunt draaien. Bij veel auto’s zit de stuurstang hiermee vast, i.v.m. stuurslot.

    #18265067

    Breek bouten worden vaak toegepast op diefstal gevoelige onderdelen.
    Bv contactsloten etc.
    Je krijgt het wel los maar niet makkelijk.
    Bij deze bouten breken bij een bepaald aantal nm de kop af en zit het vast.
    los halen gebeurt vaak met een beitel of ander leuk gereedschap.

    #18265068

    @Nessuno wrote:

    Breek bouten worden vaak toegepast op diefstal gevoelige onderdelen.
    Bv contactsloten etc.
    Je krijgt het wel los maar niet makkelijk.
    Bij deze bouten breken bij een bepaald aantal nm de kop af en zit het vast.
    los halen gebeurt vaak met een beitel of ander leuk gereedschap.

    ok ik geef me gewonnen op de breekbouten :jerry :jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.