Waarschijnlijk lekke kop

Forumindex Forums Modellen Corsa Waarschijnlijk lekke kop

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269568

    Hallo Allemaal,

    Vorige week een Corsa B gekocht, dus helemaal nieuw op dit forum en meteen al even met de deur in huis vallen!
    De bedoeling was om tijdelijk een leuk, niet te duur autootje te hebben op G3 end at is een Corsa B X14SZ op G3 uit ’98 geworden. Niet de mooiste en beste, maar voldoet.

    Maar… waarschijnlijk is de kop lek, iets dat ik, stom genoeg, niet ter plekke heb gecheckt. Maar KVS reservoir is snel leeg en ziet er smerig uit plus mayo op de oliedop. De auto loopt verder goed, echter dit baart mij wel zorgen.

    Kan ik hier een paar duizend KM mee rijden of moet dit direct verholpen worden? Wat zijn de risico’s en heeft iemand een globaal idee van wat een dergelijke reparatie kost? Kop er af, distributie, vlakken etc, zal niet goedkoop zijn, maar heb totaal geen idee.

    alvast bedankt voor de reacties!

    #18264830

    Ik zou toch even wat testjes (laten) doen voordat ik die conclusie trok.
    Komt er witte rook uit de uitlaat als de motor warm is?

    #18264831

    nee, nauwelijks… bij koude motor rookt ie wel wat maar dat valt best mee eigenlijk.
    kan verder geen kvs lekkage -op het oog- zien
    Heb een paar dagen geleden kvs bijgevuld, en nu, dik 100 km later is het reservoir alweer leeg.
    Wat kan ik nog meer testen?

    #18264832

    Compressie test.
    Koelvloeistof of er rook of olie inzit.
    Als dat goed is koelvloeistof onder druk zetten en kijken waar het uit komt.
    Passagiers vloer bedekking oplichten en even kijken of het nat is.

    #18264833

    ok, ga ik eens testen, thnx!

    #18264834

    Onder vloerbedekking van de passagier is het droog… KvK wel weer moeten bijvullen. Mayo onder dop blijft en kvs potje ziet er ook vies uit..
    Heb nog niet veel witte rook gehad. Wel bij starten walmt ie iets, maar zeker niet als ie warm is.
    Uitlaat ruikt ook niet raar/zoet…

    Ga morgen naar de garage waar ie gekocht is en laat het daar wel nakijken.

    #18264835

    koelwater bij de olie in? snel te testen, pijlstok er ff uit halen,
    aansteker eronder houden.. als het knettert en doet zit er water in je olie

    #18264836

    Dat heb im nog niet getest, maar er zit wel Mayo onder de oliedop, maar zal morgen eens gaan fikken :)

    #18264837

    Zolang je de kvs en de olie in de gaten houdt, kan er weinig mis gaan.
    Ik heb duizenden kms gereden met een c14nz met lekke koppakking.
    die mayo aan de stok, Prut in de kvs en verdwijnen van kvs zegt meestal wel genoeg.
    Roken hoeft helemaal niet zo. Deed de mijne ook niet echt.
    Ik heb de pakking uiteindelijk gewoon vervangen en die was echt lek.

    #18264838

    het gaat mij ook om een paar maanden te overbruggen. Was niet echt van plan er veel geld aan uit te geven.
    Er is wel meer aan mis: handremkabel los, twee gaten in de bodem, start wel op benzine maar na 2 km stotteren en inhoud dan niet meer op benzine rijden (dan over op gas), bestuurdersstoel afgebroken bij bevestigingspunt, richtingaanwijzer hendel gaar, twee banden compleet afgesleten aan de binnenkant (camber?), klokje stuk, uitlaat lek…

    Meeste zaken kan ik zelf wel repareren,maar die op is wat lastiger… alhoewel dat bij deze blokjes wel mee valt denk ik (behoudens vlakken).

    #18264839

    Gisteren bij de garage geweest waar inde auto vorige wek heb gekocht en deze zei dat het zeer waarschijnlijk en lekke kop was, aangezien hij niet rookte. Daarnaast geen vocht bij de passagiersstoel kunnen vinden.
    Hij bood aan om te kijken waarom de kvs weg liep, omdat dat natuurlijk niet goed was, maar kon pas in januari. Dan kijken we wel even verder.

    #18264840

    Effe een uitlaatgas snuffelaar in de k.v.s tank en je weet of de kop lek is, paar tellen werk.

    #18264841

    Dat kan een garage bedoel je, of zelf?

    #18264842

    Een beetje garage heeft zo’n apparaatje wel liggen, deze houden ze in je tankje en deze detecteer uitlaatgassen.

    #18264843

    De koppakking kan ook uitwendig lekken

    #18264844

    Sludge onder de oliedop is bij deze motoren zeker met het kunsstof kleppendeksel de normaalste zaak van de Wereld.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18264845

    Ok, dat is goed om te horen! Merkte nu wel dat de KVS minder snel weg loopt, maar kan ook elders een lek zijn natuurlijk..

    #18264846

    Koelwaterpomp in de meeste gevallen.

    Willem

    #18264847

    Die lekt dan?

    #18264848

    Jup aan de poeliezijde achter de distributiekap

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.