Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Waarschijnlijk lekke kop
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
15 december 2014 om 13:25 #17269568
Hallo Allemaal,
Vorige week een Corsa B gekocht, dus helemaal nieuw op dit forum en meteen al even met de deur in huis vallen!
De bedoeling was om tijdelijk een leuk, niet te duur autootje te hebben op G3 end at is een Corsa B X14SZ op G3 uit ’98 geworden. Niet de mooiste en beste, maar voldoet.Maar… waarschijnlijk is de kop lek, iets dat ik, stom genoeg, niet ter plekke heb gecheckt. Maar KVS reservoir is snel leeg en ziet er smerig uit plus mayo op de oliedop. De auto loopt verder goed, echter dit baart mij wel zorgen.
Kan ik hier een paar duizend KM mee rijden of moet dit direct verholpen worden? Wat zijn de risico’s en heeft iemand een globaal idee van wat een dergelijke reparatie kost? Kop er af, distributie, vlakken etc, zal niet goedkoop zijn, maar heb totaal geen idee.
alvast bedankt voor de reacties!
15 december 2014 om 14:07 #18264830Ik zou toch even wat testjes (laten) doen voordat ik die conclusie trok.
Komt er witte rook uit de uitlaat als de motor warm is?15 december 2014 om 14:10 #18264831nee, nauwelijks… bij koude motor rookt ie wel wat maar dat valt best mee eigenlijk.
kan verder geen kvs lekkage -op het oog- zien
Heb een paar dagen geleden kvs bijgevuld, en nu, dik 100 km later is het reservoir alweer leeg.
Wat kan ik nog meer testen?15 december 2014 om 14:26 #18264832Compressie test.
Koelvloeistof of er rook of olie inzit.
Als dat goed is koelvloeistof onder druk zetten en kijken waar het uit komt.
Passagiers vloer bedekking oplichten en even kijken of het nat is.15 december 2014 om 15:01 #18264833ok, ga ik eens testen, thnx!
16 december 2014 om 16:08 #18264834Onder vloerbedekking van de passagier is het droog… KvK wel weer moeten bijvullen. Mayo onder dop blijft en kvs potje ziet er ook vies uit..
Heb nog niet veel witte rook gehad. Wel bij starten walmt ie iets, maar zeker niet als ie warm is.
Uitlaat ruikt ook niet raar/zoet…Ga morgen naar de garage waar ie gekocht is en laat het daar wel nakijken.
16 december 2014 om 18:52 #18264835koelwater bij de olie in? snel te testen, pijlstok er ff uit halen,
aansteker eronder houden.. als het knettert en doet zit er water in je olie16 december 2014 om 19:39 #18264836Dat heb im nog niet getest, maar er zit wel Mayo onder de oliedop, maar zal morgen eens gaan fikken :)
16 december 2014 om 20:04 #18264837Zolang je de kvs en de olie in de gaten houdt, kan er weinig mis gaan.
Ik heb duizenden kms gereden met een c14nz met lekke koppakking.
die mayo aan de stok, Prut in de kvs en verdwijnen van kvs zegt meestal wel genoeg.
Roken hoeft helemaal niet zo. Deed de mijne ook niet echt.
Ik heb de pakking uiteindelijk gewoon vervangen en die was echt lek.17 december 2014 om 12:30 #18264838het gaat mij ook om een paar maanden te overbruggen. Was niet echt van plan er veel geld aan uit te geven.
Er is wel meer aan mis: handremkabel los, twee gaten in de bodem, start wel op benzine maar na 2 km stotteren en inhoud dan niet meer op benzine rijden (dan over op gas), bestuurdersstoel afgebroken bij bevestigingspunt, richtingaanwijzer hendel gaar, twee banden compleet afgesleten aan de binnenkant (camber?), klokje stuk, uitlaat lek…Meeste zaken kan ik zelf wel repareren,maar die op is wat lastiger… alhoewel dat bij deze blokjes wel mee valt denk ik (behoudens vlakken).
18 december 2014 om 11:28 #18264839Gisteren bij de garage geweest waar inde auto vorige wek heb gekocht en deze zei dat het zeer waarschijnlijk en lekke kop was, aangezien hij niet rookte. Daarnaast geen vocht bij de passagiersstoel kunnen vinden.
Hij bood aan om te kijken waarom de kvs weg liep, omdat dat natuurlijk niet goed was, maar kon pas in januari. Dan kijken we wel even verder.18 december 2014 om 12:39 #18264840Effe een uitlaatgas snuffelaar in de k.v.s tank en je weet of de kop lek is, paar tellen werk.
18 december 2014 om 16:03 #18264841Dat kan een garage bedoel je, of zelf?
18 december 2014 om 16:46 #18264842Een beetje garage heeft zo’n apparaatje wel liggen, deze houden ze in je tankje en deze detecteer uitlaatgassen.
23 december 2014 om 08:32 #18264843De koppakking kan ook uitwendig lekken
23 december 2014 om 11:23 #18264844Sludge onder de oliedop is bij deze motoren zeker met het kunsstof kleppendeksel de normaalste zaak van de Wereld.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 december 2014 om 22:37 #18264845Ok, dat is goed om te horen! Merkte nu wel dat de KVS minder snel weg loopt, maar kan ook elders een lek zijn natuurlijk..
28 december 2014 om 16:17 #18264846Koelwaterpomp in de meeste gevallen.
Willem
3 januari 2015 om 00:57 #18264847Die lekt dan?
3 januari 2015 om 19:23 #18264848Jup aan de poeliezijde achter de distributiekap
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.