Help Mede Opel genoten !!!!!

Forumindex Forums Modellen Astra Help Mede Opel genoten !!!!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269160

    ik ben sinds kort eigenaar van een opel astra 1.6 16v Easytronic uit 2004
    auto ziet er netjes uit en echte kilometers 80,000.

    Nou heb ik het volgende probleem, en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

    Sinds gisteren sprong in 1 x het storingslampje ( auto met sleuteltje ) op me display en had ik in 1x vermogensverlies en er komt een rare muffe geur bij me motor vandaan of onder me auto niet echt eerlijk te zeggen.
    naar de garage geweest vandaag en uit laten lezen ( bij opel zelf ) en hier constateerden ze 3 foutcode’s

    P1530

    P1550

    P1120

    de garage zei ja waarschijnlijk is het je gaspedaal dit kost 491 euro MAAAAAAAAAR ik kan niet garanderen dat dit ook de oorzaak is en de storing opgelost is + dit is een onderdeel wat ik niet terug zou kunnen nemen.

    daarnaast zou het mischien ook aan me bekabeling kunnen liggen of aan me ECU.

    maar ja gissen daar schiet ik niks mee op.

    dus ik hoop dat iemand van jullie dit ook meegemaakt heeft.

    mvg
    Benni

    #18261605

    Hmmm, Ik denk dat je ECU het probleem veroorzaakt. heb de fouten die je noemt vaker gezien.
    Toen was ook het gasklephuis vervangen, maar probleem bestond toen nog steeds. Uiteindelijk bleek (toen ik erbij werd gehaald) dat de ECU stuk was en heb deze toen ook vervangen.

    Je kan kijken of de bekabeling beschadigd ergens is maar ik kan je bijna verzekeren dat je ECU het probleem veroorzaakt.
    Zeker de fout P1530 en P1220 maken dat voor mij redelijk duidelijk.

    Hier de beschrijvingen bij de foutcodes :
    P1120 :
    Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage High
    Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage Low
    Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 Correlation

    P1530 :
    A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
    A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)

    P1550 :
    Limp Home – Electronic Throttle Control Power Management
    Limp Home – Electronic Throttle Control Limited Performance
    Limp Home – Electronic Throttle Control Forced Idle

    #18261606

    Licht niet aan je gaspedaal, is de ecu of draadbreuk.

    #18261607

    Ik ben bekend met de foutcodes
    Nou moet ik zeggen dat ik nu wel zeker weet dat het niet aan me gaapedaal ligt
    Net op snelweg even 180 en weer terug laten zakken tot 60 weer kickdown
    Ingetrapt gas pedaal reageert gwn goed en scherp

    Nou valt mij wel 2 dingen op wat mij eerst niet opviel :p

    1: toerenteller heeft een lichte speling ( en dan ook echt licht ) stationair 900 toeren en en hij schommelt tussen de 900 en ja 950 xd nog onder de 1000

    2: ik meek dat als ik me verwarming aan heb op stand 4 ( climate control ) dat deze soms verzwakt met blazen alsof die op stand 1 staat en dan gelijk weer hard blaast ( hij staat dan niet op automatisch !!! )

    Zoals ik al zei net snelweg gereden tog zo,n 50-60 kilometer niks aan het handje
    Reed gwn zoals ik verwacht en hoe een auto moet rijden geen gekke geluiden
    Behalve me verwarming die blaast dan zoals hierboven aangegeven

    En even correct de opel dealer zei
    Gas pedaal
    Bekabeling
    En stuurapparaat ( ik had ecu geschreven dat was fout)

    Ecu was goed volgens hun

    En ja dan blijft die doffe muffe geur nog hangen waar ik het over had

    Mischien dat jullie nu al iets beter weten omtrent mij nieuwe ontwikkelingen
    Bedankt voor de reacties !!

    Opel rijders onder mekaar !!

    #18261608

    @ZakhooiTM wrote:

    Hmmm, Ik denk dat je ECU het probleem veroorzaakt. heb de fouten die je noemt vaker gezien.
    Toen was ook het gasklephuis vervangen, maar probleem bestond toen nog steeds. Uiteindelijk bleek (toen ik erbij werd gehaald) dat de ECU stuk was en heb deze toen ook vervangen.

    Je kan kijken of de bekabeling beschadigd ergens is maar ik kan je bijna verzekeren dat je ECU het probleem veroorzaakt.
    Zeker de fout P1530 en P1220 maken dat voor mij redelijk duidelijk.

    Hier de beschrijvingen bij de foutcodes :
    P1120 :
    Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage High
    Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage Low
    Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 Correlation

    P1530 :
    A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
    A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)

    P1550 :
    Limp Home – Electronic Throttle Control Power Management
    Limp Home – Electronic Throttle Control Limited Performance
    Limp Home – Electronic Throttle Control Forced Idle

    Wat was jij kwijt voor het vervangen van je ecu ?
    In het ergste geval weet ik dan waar ik aan toe ben

    #18261609

    @Bigga010 wrote:

    En ja dan blijft die doffe muffe geur nog hangen waar ik het over had

    Mischien dat jullie nu al iets beter weten omtrent mij nieuwe ontwikkelingen
    Bedankt voor de reacties !!

    Opel rijders onder mekaar !!

    Muffe geur ligt vaak aan je pollenfilter
    Even nieuwe erin en klaar

    #18261610

    @Daan1908 wrote:

    @Bigga010 wrote:

    En ja dan blijft die doffe muffe geur nog hangen waar ik het over had

    Mischien dat jullie nu al iets beter weten omtrent mij nieuwe ontwikkelingen
    Bedankt voor de reacties !!

    Opel rijders onder mekaar !!

    Muffe geur ligt vaak aan je pollenfilter
    Even nieuwe erin en klaar

    Zou dit ook een storingslampje kunnen geven of staat dat erbuiten

    #18261611

    Nee dat staat er buiten
    Een Pollenfilter ook wel interieurfilter genoemd
    Zit achter je handschoenen vakje
    De microvezels waar het filter uit bestaat, filteren vuil, stof, vet, pollen en roetdeeltjes. Daardoor stroomt er schone lucht je auto binnen en dat is wel zo prettig.
    ik heb een filmpje gevonden hoe je die kunt vervangen

    http://www.youtube.com/watch?v=WEJrkSlK18Y” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18261612

    @Daan1908 wrote:

    Nee dat staat er buiten
    Een Pollenfilter ook wel interieurfilter genoemd
    Zit achter je handschoenen vakje
    De microvezels waar het filter uit bestaat, filteren vuil, stof, vet, pollen en roetdeeltjes. Daardoor stroomt er schone lucht je auto binnen en dat is wel zo prettig.
    ik heb een filmpje gevonden hoe je die kunt vervangen

    http://www.youtube.com/watch?v=WEJrkSlK18Y” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ohhh ja ik snap al wat je bedoelt
    Alleen is het zo dat ik er tijdens het rijden niet ruik in de auto
    Pas als ik me raam open doe
    Of ik stap uit dan pas ruik ik het
    Ja ik ken ook niet echt de geur omschrijven echt een aparte lucht

    #18261613

    Heb je geen muis of iets anders vast zitten aan je motor blok dat die verbrand tijdens het rijden

    Heeft een kennis van mij een keer gehad beestje zat tussen het blok en de uitlaat

    #18261614

    Nee
    Haha eerste wat ik nagekeken heb
    Niks te vinden

    #18261615

    @Bigga010 wrote:

    Nee
    Haha eerste wat ik nagekeken heb
    Niks te vinden

    katalysator zal het ook wel niet zijn
    Krijg je meer een luchtje van rotte eieren

    Ik zal het dan zo ook niet weten
    Maar ik wens je succes met je zoektocht

    #18261616

    @Daan1908 wrote:

    @Bigga010 wrote:

    Nee
    Haha eerste wat ik nagekeken heb
    Niks te vinden

    katalysator zal het ook wel niet zijn
    Krijg je meer een luchtje van rotte eieren

    Ik zal het dan zo ook niet weten
    Maar ik wens je succes met je zoektocht

    Bedankt
    Uitlaten lezen bij opel en morgen langs een kennis die een eigen garage heeft hem de codes laten zien en kijken of hij er wat mee kan!

    #18261617

    Je kan ook ns proberen een vervang ecu te vindn die je ff mag gebruiken om in te bouwen, zien dat de foutcodes zo wegblijven.

    #18261618

    Moet je wel de huidige afmelden van de immo of ook de immo vervangen tijdens het testen :)


    @Bigga010

    Ik heb de ECU’s jammer genoeg zelf niet meer in vooraad anders had ik hem voor je kunnen vervangen, weet wel iemand die er een voor 150 eur heeft liggen en das incl programmeren dacht ik.
    Voor je garage heb ik een check procedure naar je gestuurd zodat ze makkelijk tot de conclusie kunnen komen :)

    #18261619

    @Chris426 wrote:

    Je kan ook ns proberen een vervang ecu te vindn die je ff mag gebruiken om in te bouwen, zien dat de foutcodes zo wegblijven.

    Ik zou 1 2 3 niet weten aan wie
    Niemand in me vriendenrking ofzo heeft een opel astra

    #18261620

    @ZakhooiTM wrote:

    Moet je wel de huidige afmelden van de immo of ook de immo vervangen tijdens het testen :)


    @Bigga010

    Ik heb de ECU’s jammer genoeg zelf niet meer in vooraad anders had ik hem voor je kunnen vervangen, weet wel iemand die er een voor 150 eur heeft liggen en das incl programmeren dacht ik.
    Voor je garage heb ik een check procedure naar je gestuurd zodat ze makkelijk tot de conclusie kunnen komen :)

    Thx voor de check
    Print hem zondag uit en maandag ga ik even langs
    Ik lees ook op internet dat het aan bedrading kan liggen of iets aan de binnenkant van de ecu
    Dat ze er wat op spoten en ze hadden er geen last

    En over de ecu 150 is niks
    Vergeleken met wat voor andere bedragen ik lees/hoor
    Die praten over 1000-1600 euro

    IEMAND IN DE BUURT VAN ROTTERDAM DIE HIER VERATAND VAN HEEFT DIE EVEN ZOU KUNNEN KIJKEN !!!

    #18261621

    Het is inderdaad meestal zo dat in de ECU zelf een draad (of meerdere) losraakt, vervelende met deze hybrid ECU’s is dit niet zelf te repareren of je moet de goede chemicalien tot je beschikking hebben om de gel eruit te krijgen. :)

    Neem eens contact op met liviu2004 (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=44684)
    Hij heeft nog een ECU voor dit motorblok liggen dacht ik, hij heeft ook een Tech2 om deECU me in te leren :)

    #18261622

    @ZakhooiTM wrote:

    Het is inderdaad meestal zo dat in de ECU zelf een draad (of meerdere) losraakt, vervelende met deze hybrid ECU’s is dit niet zelf te repareren of je moet de goede chemicalien tot je beschikking hebben om de gel eruit te krijgen. :)

    Neem eens contact op met liviu2004 (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=44684)
    Hij heeft nog een ECU voor dit motorblok liggen dacht ik, hij heeft ook een Tech2 om deECU me in te leren :)

    Bedankt
    Heb hem een berichtje gestuurd
    Kijke hoe dat gaat lopen

    Hoop dat het geen al te groot probleem is
    Rij al 6 jaar astra’s
    Nog nooit dit probleem gehad

    #18261623

    Sinds gister middag tot nu toe
    Heb ik eigenlijk geen last meer gehad
    Hoop eigenlijk dat het gwn koppijn van de auto was
    Maar kzit af te tellen totdat die weer begint

    #18261624

    Komt van zelf weer terug, heb het ook met mijn opc, heb ik een poosje gereden zet ik hem stil slaat ie niet tot nauwelijks nog aan geen reactie op gaspedaal, foutcodes komen overeen met die van jou. alleen heb ik er 4 dat puur op het gaspedaal/gasklep/gasklep regeling heb het nu al een maand niet meer gehad maar ik ga een andere ecu proberen gescoord via ebay voor een redelijk bedrag.

    Komt vaker voor dat de ecu,s dit probleem geven :???:

    #18261625

    @all, Bigga010 car is Astra H, motor is Z16XEP, different than Z16XE, still not sure which ecu he has, but most likely not Multec. Maybe he has same issues, but still a different car than Astra G.

    #18261626

    Nou ondertussen zijn we maanden verder
    Ben naar opel dealer gwweest ze hebbe hem gereset
    Maanden lang geen probleem gehad
    En jawel vrijdag 8 mei
    7 maanden later speelt het probleem zich weer af
    Ik heb btw niks laten vervangen in de tussentijd
    Behalve bandjes en remblokken voor de apk

    Heel raar de foutcodes die ik toen had die hierboven staan geeft die nu niet aan
    Nou geeft die een foutcode aan die de anwb niet ken lezen ( moet door opel gedaan worden zegt die )

    hij heeft hem gereset en sinds vanmorgen tot nu toe geen problemen
    Hij gokt het op een bobine probleem
    Heb hem namelijk verteld dat vanmorgen toen ik hem starte hij niet meteen aan wou slaan en toen die eenmaal gestart was met moeite ze toeren wou maken
    3 seconden later zat die wel op 900 toeren en toen ging ook het lampje aan :(

    Iemand welbis bobine pribleem gehad ?

    #18261627

    Moeite met toeren zal niet zeker de bobine zijn ik zou dan de kruk of nokkenassensor als veroorzaker zien.

    #18261628

    Ja ik weet het ook ni meer
    Kheb nu 4 verschillende diagnoses gehoord
    Maar bij mij speelt het 1x in de zoveel tijd en daarna is het weer langere tijd weg
    Opel dealer heeft er ook even 20 kilometer ingereden
    Stukkie binnenstad en snelweg
    Auto rijdt als een zonnetje die weten het ook ni meer

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.