Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra slaat niet af , zelfs na het afleggen van het contact
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
9 november 2014 om 19:42 #17268995
Gisteren op de autosnelweg sloeg mijn vectra op hol. Ik reed ongeveer op 2700 toeren en plots sloeg die door naar max. toeren ( in ’t rood). Gaspedaal lossen, neutraal schakelen, niets hielp. Op de pechstrook legde ik mijn contact af en auto bleef op max toeren met een enorme rookontwikkeling aan de uitlaat. Viel stil na ongeveer 2 minuten contact uit te leggen. Toen ik onderaan de wagen keek, was de katalysator knalrood. Iemand een idee, mogelijks een klep die niet meer dichtgaat of katalysator ?
9 november 2014 om 19:48 #18260135U heeft een diesel? Misschien zelfs met turbo?
9 november 2014 om 19:53 #18260136Klopt 1900 turbo diesel
9 november 2014 om 20:00 #18260137Travelboy Punt 1 fijn dat jij je zelf even voorstelt Punt 2 Handig dat je er ook bij vermeld welke auto met welk type motor
9 november 2014 om 20:01 #18260138Dan kunnen wij je melden dat je 1.9 TD naar de eeuwige velden is
Je heb je motor opgeblazen, Dit komt meestal door slecht of nauwelijks onderhoud9 november 2014 om 20:03 #18260139Dan zal er een olielek in je systeem zitten, waardoor de olie via de inlaat in de motor terecht is gekomen. En zolang er brandstof in een dieselmotor komt blijft ie draaien. Dan helpt contact uitzetten niet aangezien diesel een zelfontbrander is. Met contact uitzetten stop je dan misschien de diesel toevoer, maar zolang er nog olie in het systeem is blijft de motor brandstof (olie) krijgen
Je motor zal nu in ieder geval goed nagekeken moeten worden.
Mocht je het ooit met een volgende motor (deze zal niet veel meer doen) of auto nog een keer krijgen: luchtinlaat afdekken zodat de motor stikt of in de hoogste versnelling de koppeling erin laten schieten.
9 november 2014 om 20:09 #18260140Nou Gose91 , heb dit zelf eens mee mogen maken maar dat blokje kon naar de schroot toe “ovale cilinderwanden , ovale drijfstanglagers , gescheurde turbo , verbrande cat , droog gelopen brandstofpomp, en een set verbrande zuigers en een gescheurde kop , dit in 3 minuten veroorzaakt
9 november 2014 om 20:10 #18260141@RamSwa72 wrote:
Travelboy Punt 1 fijn dat jij je zelf even voorstelt Punt 2 Handig dat je er ook bij vermeld welke auto met welk type motor
Mensen met dit soort problemen hoeven zich van mij niet voor te stellen hoor. Dat iemand die op zoek is naar aankoopadviezen het niet doet, kan ik me flink aan ergeren.
Als ik zojuist machteloos mijn eigen motor met kabaal in de soep heb zien lopen, ga ik niet eerst lekker gezellig doen9 november 2014 om 20:15 #18260142Dat is jou mening Gose91 en die respecteer ik ook !
Maar als ik met pannen aan de weg staat en de ANWB komt mijn helpen stel ik mezelf ook gewoon even netjes voor , Puur omdat het mijn zo geleerd is Niet meer en Niet minderMaar om even bij het verhaal te blijven dit gebeurt er als je motor op hol slaat ( Zie youtube link) http://youtu.be/X_j9zmrDpHw” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 november 2014 om 20:42 #18260143Voor degene die dit probleem ook hebben handrem dr op in zn 4 of 5 en koppeling abrubt los. Vaak slaat die dan wel af. Zo voorkom je ernstige schade.
10 november 2014 om 08:23 #18260144Ben ook bang dat dit einde blok betekent
Wel zonde van je VEC :cry
Misschien als je in de buurt woont van een handig mede forum lid dat deze bereid zijn je te helpen scheelt veel euro’s :vertag
Dus ik weet niet waar je woont en of je hier behoefte aan hebt maar een oproep via forum kan je nooit schaden king:In ieder geval sterkte en succes :thumbup
10 november 2014 om 08:39 #18260145Heb dit ook gehad met mijn hyundai. Onderblok was gescheurd daarna en overhit.
Resultaat: nieuw onderblok en onderdelen -+ 1500 euro.
Ben bang dat je auto’tje overleden is.
10 november 2014 om 09:47 #18260146@Haasje17 wrote:
Voor degene die dit probleem ook hebben handrem dr op in zn 4 of 5 en koppeling abrubt los. Vaak slaat die dan wel af. Zo voorkom je ernstige schade.
Of je hebt je Versnellingsbak, koppeling of Vliegwiel in 2en.
Als je dit rijdend heb kun je het beste naar 5 of 6 schakelen of direct op de remmen proberen te stoppen.
De motor is vaak al knap beschadigd, ook als ie niet over de toeren is geweest.
Dit komt door het kantelen van de zuigers door de extreme verbranding.De Fiat diesels gaan meestal op hol door een defecte olie keerring aan de inlaatzijde van de Turbo..
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 november 2014 om 12:03 #18260147Hartelijk dank voor de vele reacties. Gebaseerd op wat jullie schrijven, heb ik eens gekeken naar mijn oliepeil. Er zit nog olie in en die is vloeibaar. Is dit een goed teken of zegt dit weinig. Ook is er geen sprake van olie aan de onderkant van de motorblok.
10 november 2014 om 12:59 #18260148Olie zal zeker niet in een keer op zijn.
Een op hol geslagen diesel kan mits de motor hetzelf volhoud rustig een half uur blijven lopen zonder dat het oliecarter geheel leeg raakt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 november 2014 om 13:36 #18260149Als dit gebeurt zsm lucht inlaat afdekken
10 november 2014 om 14:27 #18260150Je kunt hier bijna niets tegen doen.
Als je je luchtinlaat afdekt met bijv. een jas, wordt die gewoon soms naar binnen getrokken.
En als je je koppeling laat opkomen in welke versnelling dan ook, wordt vaak gewoon het hart van je koppeling eruit getrokken.Meestal is het een lekkende keerring in de turbo.
Er is genoeg over te vinden op internet, op youtube staan nogal wat filmpjes.10 november 2014 om 15:00 #18260151Door 60mm wordt je jas niet naar binnen gezogen hoor haha. Dit is de enige remedie.
10 november 2014 om 15:05 #18260152Co2 brandblusser kan ook. Als je de boel maar verstikt
10 november 2014 om 16:04 #18260153@ sleutel13: Verbaas je echt niks.
Heb al wat filmpjes gezien waarbij ze het probeerde.Het is net een zwart gat zo’n motor, bijna alles verdwijnt erin.
Je kan m ook laten gaan, stoot vanzelf een keer, en kapot is ie toch al.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 november 2014 om 17:05 #18260154Ja maar als je m laat gaan geeft t zon zooi. Brand en zo. Nu red je je carros iig nog
10 november 2014 om 17:39 #18260155Heb nog geen carroserieschade gehad hierdoor.
2x een 2.0TDi laten gaan.
Stopte er gewoon mee na 10min +/-verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 november 2014 om 19:52 #18260156Zijn dr genoeg geweest doe ook ff hete olie over t blok keilden. En dat brand ook wel. Hebben dr een complete vrachtwagen combi aan verloren
11 november 2014 om 12:11 #18260157dat word demontage bedrijven bellen, misschien kan je voor een redelijke prijs een andere dieselmotor vinden, en dan op het forum iemand vinden die heb wilt inbouwen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.