Als je het simpel wilt houden dan heb je een goede basis om met minimale aanpassingen de boel werkend te kunnen maken. Het hangt er allemaal vanaf wat je budget en mogelijkheden zijn. De tank is in principe nog te gebruiken met minimale aanpassingen, maar als hij al slecht is dan kun je misschien beter uitwijken naar een nieuwe van een ander type.
Ik heb PRECIES de zelfde conversie gedaan met mijn Kadett, dus heb er wel wat ervaring mee zullen we maar zeggen.
Je kan dus theoretisch volstaan met enkel de kabelboom, motor, wat leidingwerk etc. Wil je de boel helemaal optimaal maken dan komt er MEGA veel meer bij kijken, remmen (schijven achter, grotere rembekrachtiger, grotere hoofdremcylinder, remdrukbegrenzers), inlaattraject (denk dan aan zoals bij de originele 16V koets lager geplaatste balk voor de radiateur, de hogere smallere radiateur, waardoor de aanzuigbuis er langs kan), onderstel (bussen, veren, dempers, 22mm stabilisatiestang), oliekoeler.
En dan nog de luxe zaken als check control, en cosmetische zaken, als hij op een GSI moet gaan lijken qua look.
Als het een mooi exemplaar is ga je met de quick en dirty manier de waarde van de auto alleen maar verlagen, dat doe je naar mijn idee enkel met een bakkie die toch niet veel toekomst meer heeft en puur nog een paar jaartjes voor de fun moet dienen.
Als je bijvoorbeeld niet gaat voor een fatsoenlijk luchtfilter dan ga je A. veel te veel warme lucht aanzuigen, en dat is slecht voor de prestaties, en B. veel te vuile lucht aanzuigen met zo’n lelijk conus filter, want die dingen filteren slechter.
Zoals gezegd zijn er al talloze topics over te vinden, onder andere van mijzelf.