welke koppeling c20let f18 phase 3

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) welke koppeling c20let f18 phase 3

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268700

    hallo,

    ik ben opzoek naar een goede koppelingset voor straat gebruik,
    nu heb ik een c20let(komvliegwiel) met f18 bak en wil in de toekomst naar phase 3.

    waar rijden de jongens hier mee standaard, helix,sachs of alcon?

    #18258057

    Wij gebruiken van helix met de volgende combi:
    60-4626
    76-4627+lager

    Let op, dit is voor plat vliegwiel maar geef je komvliegwiel aan komt dat keer goed ;)
    onderdelen hebben wij besteld “the autosport company”

    Grtz

    #18258058

    Ik rij met een komvliegwiel, XE plaat en een LET drukgroep. Dit met een f20 icm fase 3.

    Let wel op dat de drukgroep van XE met komvliegwiel anders is als die van een LET. Die van LET heeft namelijk sterkere drukvingers.

    Zelfs op de strip met dragslicks slip dit niet.

    #18258059

    Mr. Bone rij jij met originele Let Drukgroep en organische plaat.
    Organische plaat van Sachs kan Max 320nm dat haal je makelijk met fase 3

    #18258060

    Ik rij idd met een stock LET drukgroep en een stock XE plaat, beide van LUK.

    Ik heb 285 pk & 421 nm.

    #18258061

    Sachs Performance 4puk geveerde plaat en extra versterkte drukgroep (Sachs Performance by CCC Motorsport).
    Dat met een licht billet kom vliegwiel van CCC Motorsport.
    Zit op een ruim 400 pk / nm motor en de set is volgens CCC Motorsport goed voor 650Nm.

    Vroeger op de phase 2 LET reed ik met een Sachs Performance organische plaat en drukgroep op een billet plat vliegwiel.
    Deze set zat ook achter de 400 pk/nm motor, maar kon dat niet aan.

    Beiden trouwens met F28 bak.

    #18258062

    Heb trouwens nu bestelt helix drukgroep met alcon 5 puk geveerde sinter plaat

    #18258063

    In ieder geval beter als organische zooi. Zo weg..

    Waarom Helix, niks mis met Sachs hoor.. :afro

    #18258064

    Hier ook Sashs Performance setje erin zitten.
    op 290pk en 450nm.

    Prima setje, niks te klagen

    #18258065

    Sachs of helix het zal beide prima zijn.
    Alleen helix gaf meer nm op voor hun drukgroep.

    Ik weet nog niet hoe het rijd omdat ik nu bezig ben het blok op te bouwen.

    #18258066

    helix is goed spul hoor.
    heb voor 4 weken terug weer een nieuwe plaat binnen gekregen van helix voor een f28 bak :)

    #18258067

    Ik heb er 1 met veertjes omdat ik op de straat rij

    #18258068

    #18258069

    Waar heb je dat vliegwiel weg?? Ziet er wel nice uit. Ook van helix……

    #18258070

    @corsaboy wrote:

    Waar heb je dat vliegwiel weg?? Ziet er wel nice uit. Ook van helix……

    Vliegwiel zou ik eerst kopen bij demon tweeks in Engeland maar uit eindelijk bij de gene kunnen kopen die ze maken en dat is ttv racing gemaakt van billet steel

    #18258071

    Bij mij komt er straks een starre 6 pucks plaat van sachs in, ik dacht maar zo, hoe minder dingen op de plaat deste minder er kapot kan gaan :jerry

    Wel voor het eerst dat ik met een starre plaat gaat rijden, voorheen ook altijd geveerde sinterplaten gehad..

    #18258072

    Is het niet zodat als je meer koppeling oppervlakte heb soepeler kan erg rijden? Omdat de kracht van de drukgroep meer verdeelt wordt.

    #18258073

    met die veren in je plaat kun je soepeler (minder trillingen) weg rijden
    ook met schakelen worden er dan minder trillingen doorgegeven.

    Heb zelf ook een starre plaat, is opzich wel mee te rijden op de straat maar als je voor comfort kiest zou ik een geveerde pakken.
    Ga je echt alleen maar circuit of sprints rijden, dan mooi een starre nemen

    #18258074

    Met een geveerde plaat krijgt de bak ook minder op zijn donder.

    #18258075

    Ik betwijfel even goed of de bak het vol houdt? Het druklager van helix is wel anders als de originele hij is zwaarder en metaal is dikker. Vandaag ook, krukas, vliegwiel en drukgroep terug gekregen van het blueprinten.

    #18258076

    Uiteindelijk gaat het fout bij de derde versnelling, omdat de assen in de bak hol zijn. Deze gaan dan wijken van elkaar waardoor de tandwielen alleen met het buitenste deel van de tanden in elkaar grijpen.
    Dit gebeurt zowel bij de F18 als de F20.

    Natuurlijk bestaan hier oplossingen voor, maar of die betaalbaar zijn is punt 2.

    Maar goed Phase 3 moeten ze gewoon aankunnen.

    #18258077

    Mijn f20 is de laatste keer Bitburg kapot gegaan van 4 naar 5 met phase 3.
    Ik had geen 5 en geen R meer en een raar geluid uiteraard met rollen in welke versnelling dan ook, vrienden gebeld die me met een autoambulance vanuit Utrecht op zijn komen halen.
    Was nog me 1e run ook na 360 km rijden en een nacht in een tent te hebben geslapen. Dus was een zwaar kut weekend zeg maar.
    Nu een f18 gemonteerd en als ik tijd heb ga ik f20 maar is ontleden.

    #18258078

    -offtopic
    Naar zijn 5 op de 402 meter?
    Ik kom met de F28 niet verder dan 4 tijdens een run.
    En wat jij beschrijft heb ik wel is gehad op de snelweg met een F20.

    #18258079

    F28 en f20 hebben de zelfde overbrengingen misschien heeft mr. Bone hele kleine wiel omtrek. Hoe hard rij je dan wel niet op 400 dat je naar 5 moet?

    #18258080

    Ik rijdt net geen 190 met een 11,8 / 12,0 eindtijd, dat is op 0,7 bar 7.5/23.0-15 MH Slicks.

    F28
    1. 3,57
    2. 2,16
    3. 1,45
    4. 1,10
    5. 0,89
    6. 0,74

    F20
    1. 3,545 = 39/11
    2. 2,158 = 41/19
    3. 1,478 = 34/23
    4. 1,129 = 35/31
    5. 0,886 = 31/35

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.