Goedemiddag,
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een vervanger voor mijn Opel Corsa van 2001 gezien deze de 2 ton overschreden heeft en steeds meer olie begint te lusten. Tevens wordt het tijd voor een wat luxere auto :-)
Nu heb ik naar diverse auto’s gekeken en wil ik persoonlijk gaan voor de Astra J. Ik heb een 2e hands auto gevonden die op papier aan mijn eisen voldoet en heb hierin afgelopen zaterdag een testrit gemaakt. Het betreft een Astra J uit 2010 met een 1.4 turbo motor (140pk), 70k+ gelopen. Ik heb ook een testrit gemaakt in de 1.4 zonder turbo om het verschil waar te nemen (wens van de vrouw), 50k+ gelopen.
Nu vielen mij bij de 1.4 turbo een tweetal dingen op (wat voornamelijk komt omdat de ‘gewone’ 1.4 dit niet had):
1. De koppeling pakt pas vrij hoog en heeft de neiging snel te ‘slippen’ (versleten koppelingsplaten?)
2. Ik had het idee dat ik de tandwielen voel als ik van de 2 naar de 3 schakel (opnieuw een versleten versnellingsbak?)
Ik heb beide aangekaart bij de verkoper en deze zei dat elke auto anders was en dat het wellicht aan mijn voet lag (en dus moest wennen). De versnellingsbak is een bekend euvel maar de versnellingsbak van deze auto was reeds een keer vervangen (bekende m32 probleem).
Ik ben echter niet geheel gerustgesteld. De vraag aan jullie, komt bovenstaande jullie bekend voor? Is dit iets waar ik voor moet oppassen of is dit ‘normaal’ gedrag?