Hier doe ik een verslag van hoe ik de distibutie (met de motor in de auto) heb vervangen.
(Kan later een HOW-TO van gemaakt worden?)
Bijvoorbeeld de volgende links zijn gebruikt als eerste leesvoer:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=152684
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=157050
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=13&t=136064
http://www.denlorstools.com/shop/images/Baum_4145_Instructions_DenLorsTools.com
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/how2-v6-cambelt-change-using-locking-kit-step-by-step-with-pictures.49508/
De start situatie

Luchtfilter huis verwijderd

Niet vergeten, accupooltje loshalen

Loshalen kabel brug naast de distibutie kap.

Verwijderen bovenste steun motorblok voor wat meer ruimte.

Overzicht foto

Opkrikken auto, verwijderen wiel + beschermkap aan de onderkant.

sleutel 15 op de achterste poelie, en deze naar de voorkant van de auto trekken, hierdoor ontspant de riem en kan deze verwijdered worden.


Motor lichtjes opkrikken om de voorste motorsteun te “ontspannen” en dan de motorsteun zelf los maken, en de riem erlangs werken.



PS: Motorsteun weer vast maken als je de riem nog niet hebt (zoals ik)
Hierna de spanner losmaken met de boutjes achter op het blok. In mijn geval heb ik hem niet helemaal los gemaakt. Was genoeg om de distributie kap te verwijderen.

