Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Donor G gevonden, enkele vraagjes.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2014 om 17:01 #17268496
Hey!
Ik heb de kans (en ga ze ook grijpen ;)) om tegen een lage prijs een volledige Astra G 1.8 te kopen (x18xe1).
Deze ga ik gebruiken om mijn eigen G wat op te smukken, wat reserveonderdelen te hebben, en de rest verkopen.Nu heb ik wat vraagjes:
De wagen in kwestie heeft airco en boordcomputer (alle nodige onderdelen zijn dus aanwezig in de donor).
Is het mogelijk (en zo ja, is het moeilijk ;)) om deze over te zetten in de mijne, die momenteel geen airco en boordcomputer heeft?
Wat dient er zoal te gebeuren?
Donor heeft ook schijven achter, is het veel werk mijn huidige trommels om te zetten naar schijven achteraan?
Het blok ga ik momenteel zo laten, sla ik hier mss ff op om wat aan te knutselen ofzo ;). Als iemand er interesse in heeft, ik luister :).
Alvast bedankt!
8 oktober 2014 om 17:27 #18256513wat is de kleur code ??
heb je foto’s?
8 oktober 2014 om 17:36 #18256514Euh, t is een witte? :p
Kleurcode ben ik niet zeker van, hij staat nog bij de garage.
Als je wil kan ik ergens vrijdag ofzo foto’s nemen, maar t is een driedeurs, wit, met zwarte velgen.
Alcantara interieur (zwart-wit).
Wagen zelf is van 1999.Had een dubbele Remus-einddemper, maar die heeft iemand er vanonder gejat :fy1 .
Verder sportgrille, nou ja, licht getuned laten we maar zeggen :).
8 oktober 2014 om 17:40 #18256515Kleurcode staat in een deurpost en op een plaatje onder de motorkap. Bestaat uit een letter en twee of drie cijfers
8 oktober 2014 om 17:44 #18256516Ja, idd, maar ik heb dit nog niet echt bekeken :p.
de kans bood zich gisteren, en ik heb bijna onmiddellijk toegezegd.
Had de wagen al eens als vervangwagen, ken hem dus wel n beetje ;).
Echter, nu heeft n niet al te rijvaardige klant m iets té énthousiast rond n rotonde geduwd –> rollager stuk, velg ook (mss te herstellen).
Daarom gaat ie weg.9 oktober 2014 om 16:56 #18256517Niemand ervaring met airco en boordcomputer over te zetten?
naar een G die hiervoor geen airco of BC had?9 oktober 2014 om 18:13 #18256518Je hebt in jouw wagen waarschijnlijk niet de doorvoer voor airco. Die zal je uit moeten slijpen oid. Je moet het complete kachelhuis overzetten incl bedieningspaneel en middenconsole.
Je dashboard moet er uit en om de BC (MID) te gaan gebruiken kan je net zo goed de donor dashboom monteren. Dan nog zal je ook de kabelboom in de motorruimte moeten overzetten. Is jouw auto ook een x18xe1? Als jouw auto bv een z18xe is gaat het echt allemaal een probleem worden.Als je tot nu toe alleen je remblokjes hebt vervangen zou ik het je niet aanraden. Dit is echt niet in een middagje gebeurd.
9 oktober 2014 om 18:41 #18256519Heb intussen al een volledige Astra G afgebroken en zelf al iet of wat gesoldeerd en aangepast, dus op zich durf ik de uitdaging wel aan.
Mijn wagen is een z14xe, en aangezien ik de donor dus volledig zal demonteren, zal ik makkelijk aan de kabelboom en dergelijke geraden.
Dashboard van een G heb ik ook al volledig vervangen, dus dat lukt denk ik ook wel.
Is er aan motorblok oid iets voorzien om de aircopomp te monteren? en doorvoer, moet deze groot zijn?
9 oktober 2014 om 19:29 #18256520En toch zit je ernstig met het e-gas uit jouw Astra en het mechanische gaspedaal uit de donor. En dan weet ik nog niet eens of er dan al iets van canbus in jouw Astra zit. Als dat ook zou zijn wordt het, zoals Baas J al meldde, een moeilijke geschiedenis
9 oktober 2014 om 20:15 #18256521Precies wat gose91 zegt ook. Ik zou het uit je hoofd gaan zetten. Z-motors hebben ook totaal andere pinbezetting op stekker X1 en X2. Kabelboom van die z14xe gaat echt niet werken op een x18xe1
9 oktober 2014 om 20:17 #18256522Ligt er natuurlijk aan wat hij voor de auto moet betalen, en hoeveel tijd/kennis die heeft, (bijna) alles is te maken.
9 oktober 2014 om 21:50 #18256523:(
Luister nou ns ff, ik moet en zal bc en airco hebben! :wub
Nee, ok, ik onthoud dat het mnder makkelijk zal zijn dan ik had voorzien.
Toch ga ik het een kansje geven, al was het mar om achteraf wat advies te kunnen geven aan anderen.De donor (goed werkende driedeurs, x18xe1, airco, bc, setje sportvelgen, geen schade behalve rollager en 1 velg door slippertje en versleten aandrijfas) gaat rond de 500 kosten. 180000 km ong
Voor de rest werkt alles perfect aan de wagen.
Ik heb tijd zat (mn astra kan gerust paar daagjes op blokken) en kennis vergaar ik gaandeweg wel, mede door jullie hulp ;).
Is er trouwens nog een andere motorcode voor een 1.8 16v uit 1999 of 1998?
Want ik denk dat het n x18xe1 is, maar zeker ben ik er niet van :p.10 oktober 2014 om 10:51 #18256524Nee, moet een x18xe1 zijn.
10 oktober 2014 om 17:46 #18256525Nou, ik heb m vandaag betaald en alvast klaar gezet om aan te knutselen.
T is dus wel degelijk een x18xe1, en volgens de garagist van wie ik m kocht zal het ook n heel gedoe zijn om die boordcomputer overgezet te krijgen, wegens ander motortype en misschien ook helemaal niet voorbereid…
Dit plan gaat dus even de ijskast in, maar is niet afgeschreven!
De kleurcode is z147, maar t is een witte wagen :wtf .
Blijkt dat hij ooit herschilderd geweest is. Nou ja… :sleeping .Wat ik wel van plan ben is de airco overzetten.
De riemaandrijving van de compressor zal geen probleem zijn, is hetzelfde nummer als van mijn eigen z14xe.
Weet iemand of het blok al voorbereid is op de montage van de airco-onderdelen? Ik heb daarnet even snel gekeken, en denk eigenlijk wel dat ik gaatjes zie op de juiste plaats, dus misschien zal het allemaal nog meevallen? Enkel een doorgang naar binnen maken… king: .als ik de gehele kachel moet vervangen (wat wel te doen is denk ik), kan ik mss beter toch maar ff kijken of ik de draden en sensors voor de b/c al kan leggen, dan hoeft het gehele dashboard er niet meer uit als ik toch het idee krijg om de b/c in te werken? Ik ben maar wat ideetjes aan het opsommen :).
Wat denken jullie?
10 oktober 2014 om 20:27 #18256526Kleur code zal wel Y474 zijn.
Zou eerst alle bedrading en dergelijke uit de witte astra halen, dan weet je waar je het moet leggen.
11 oktober 2014 om 05:24 #18256527Aircopompsteun, riem droger leidingen en kachelhuis is een kwestie van veel schroeven.
Als je dan toch je dashboard eruit hebt zou ik meteen je boordcomputer bedraden kun je dan mooi bij.Instaleer tis2000 voor de draadschema’s. Ik zou de benodigde draden uit de paarse stekker drukken en oversteken in je orginele kabelboom. voor de airco zijn dat niet heel veel draden ook niet voor de boordcomputer.
heb je een koelmodule? dan moeten een aantal draden naar je koelmodule, ecu en dashboard.
anders enkel naar de ecu en een paar naar je dashboard.12 oktober 2014 om 15:56 #18256528Hmm, klinkt idd als een goed idee.
Mits ik dan toch de halve wagen uit elkaar heb, kan ik hem evengoed voor de boordcomputer bijbedraden.
Ben toch wat aan het twijfelen, of het niet veel werk voor niets gaat worden… (de b/c, de airco gaat er sowieso in :p)Nu wat plaatjes bij de praatjes:
Ziehier de nieuwe aanwinst king:







En ziehier een van de redenen waarom de man in kwestie hem weg deed: slippertje, waardoor kapotte rollager (plus uitlaat gestolen, plus versleten aandrijfas):


Ben er eigenlijk best wel trots op :jerry .
Enkel jammer dat hij voor de sloop is, maar zo hoop ik hem toch nog wat in leven te houden (soms komt mijn sentimentele kant naar boven, sorry jongens ;))
Wat denken jullie? Goede deal gesloten?
En dat Borbet velgje, kan ik dat ergens laten rechten? En hebben jullie ene idee van de prijs?
Btw, als iemand wat nodig zou hebben, stuur maar PM, hij gaat grotendeels in onderdelen weg :).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.