Astra Z22SE slaat niet aan.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Z22SE slaat niet aan.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268305

    Heb van de week de motor van m’n Astra G(2004) vervangen, omdat de oude een rot onderblok had(zo gekocht)

    Nou heb ik de complete kabelboom van de oude motor overgezet op de ”nieuwe” i.v.m EGR aansturing etc.

    Nu wil het geval dat de motor niet wil aanslaan(gaat wel mooi rond) ventilator gaat ook meteen draaien zodra je het contact aan zet.

    Nu heb ik geprobeerd de motor computer uit te lezen(met de opcom) alleen kom ik daar niet in, in de koelmodule kan ik soms wel foutcodes uitlezen maar soms maakt ie maar voor een paar seconden contact.

    Nou heb ik de immobiliser uitgelezen en daar komen 2 fouten uit: B3040 communicatie op W lijn en B3059 geen motor aanvraag ontvangen.

    Dit zou kunnen betekenen dat de motor ECU is overleden, of de voedingen en/of massa’s niet goed zijn(volgens google) nu was mijn vraag heeft iemand een schema of weet iemand waar ik moet meten voor voedingen of massa’s.

    Motor ECU is wel open geweest i.v.m een afgebroken pinnetje(ligt nu een draadje buiten om)

    #18254995

    Heb je wel je eigen ecu gebruikt?

    #18254996

    Ja.

    #18254997

    Beste even een TIS2000 cd downloaden heb je alle schemas bij de hand.

    #18254998

    Ja, TIS heb ik nog wel ergens alleen kreeg ik het toen niet werkend(draai windows 7) heb het toen der tijd geprobeerd met VMware player.

    #18254999

    Moet je inderdaad wel onder xp ofzo draaien.

    #18255000

    Nou heb TIS aan de gang, maar kan niet vinden wat ik wil weten de pin bezetting van connector X77 en X78 die op de motor ECU gaan.

    #18255001

    What are you looking for? Circuit diagrams / connections to the ECU?

    X77:19 +12V to ground with ignition ON
    X77:20 +12V to ground always
    Connector 1P ground measure to ground 0-4 ohms

    #18255002

    I wanna know from wich pins on the X77 and X78 connector the ecu needs feed or ground signal.

    So i can check if i have good feeds and grounds then i know if is the ECU thats broken or a broken wire

    #18255003

    I modified the post above, however I am not sure what 1P in TIS means for ground, must be a pin/connector at the ECU.

    Z22SE or Z18XE ??

    #18255004

    Z22SE

    Ok thanks, thats what i wanna know.

    Only 1P is a bit strange then.

    Edit: i think in know there is one cable that goes on the ECU’s mounting bolt and thats a ground wire.

    #18255005

    Yes, you are correct, it is the bolt on the ECU, one sec I will post a picture.

    Check fuses F3.46 and F2. Anything else?

    #18255006

    Haha Just modified my post. :D

    Thanks!

    Monday I can check the fuses.

    #18255007

    One question do you know what pin 30 does on the X77 connector

    And Are there not any feed lines on the x78 connector or 77?

    #18255008

    Pin 30 is an ECU Output with – towards relay K18 coil, relay K18 giving +12V to a lot of things on the engine (injectors, etc).

    I do not understand second question, feed lines are on X77, as I write above, nothing on X78.

    #18255009

    Ok thanks, the seconden question i only ment x78 not x77.

    #18255010

    At half 2003 there was a change in the wiring, pin A of the spark coil got ignition on +12V from fuse F3.46. But I cannot tell what kind of wiring you have, if all ok, you need to have this +12V on pin A spark coil.

    There is no other power supply or ground to X78.

    #18255011

    My car is from 2004 and i used the loom of that car.

    But fuse 3.46 is from pin 19 on x77 connector for so far i can see?

    I cannot find anything of a spark coil with 12V do you mean the ignition coil?

    #18255012

    Fuse 3.46 outputs 2 wires to engine Z22SE, one wire to X77 pin 19 and after 2003 1/2 one wire to ignition coil pin A. You really need to have the diagrams from TIS, print them.

    #18255013

    Yeah i look in tis bit cant find nothing about a wire going to ignition coil. Pin a

    #18255014

    Pin 19 and 20 and ground are the only pins / connections required for ECU operation, even the relay to the injectors are not required.
    If the ECU does not power on, this mean either the internal DC-DC converter / some electronis has ceased to be or maybe broken solder joints.

    #18255015

    @Opeltje17 wrote:

    Yeah i look in tis bit cant find nothing about a wire going to ignition coil. Pin a

    #18255016

    @liviu2004 wrote:

    @Opeltje17 wrote:

    Yeah i look in tis bit cant find nothing about a wire going to ignition coil. Pin a

    :thumb

    #18255017

    je hebt je oude ecu gebruikt op je nieuwe motor , moet je niet de ecu en, immobilizer gebruiken die bij je nieuw gekochte motor hoort ?

    ik dacht namelijk dat het serienummer van een ecu anders kan zijn , zelfs als het van het zelfde type motor af kwam en, dat het dan niet werkt. :hmmz

    #18255018

    Kan idd zijn dat het serie nummer van de ECU die eerst op deze motor heeft gezeten anders is.

    Maar dan nog zou het gewoon moeten werken, met mijn ECU.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.