Accu snel leeg Hoeveel stroom mag er lopen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Accu snel leeg Hoeveel stroom mag er lopen?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268231

    Hallo. Heb een vectra c 2.2 2004 benzine en stroom problemen. Mijn accu is nieuw, getest en goed, echter met een dag is de accu leeg.
    Ik heb het vermoeden dat er een sluiting is of onderdeel dat stroom trekt.

    Hoeveel stroom mag er lopen wanneer de auto is afgesloten?. Radio en verlichting zijn bewust uit.
    1 – Ik heb de afgaande kabel van de MIN-POOL gehaald.
    2 – Ik heb een ampere-meter tussen de MIN-POOL en de afgaande kabels gezet.
    3 – Motorkap dicht.
    4 – Deuren dicht.
    5 – Auto op slot.

    Ik meet dat er steeds 1,5 tot 2,1 ampere door mijn multimeter loopt.

    Zodra ik de auto open doe springt de verliching aan. Dan komt er een 0,1 of 0,2 ampere bij.

    F9:
    Als ik zekeringen ga trekken dan merk ik dat bij F9- centraal stuur apparaat er wel een 1 ampere af valt.
    Druk ik de zekering terug dan loopt er 4-5 ampere en zakt ie weer af naar 1,5-2,0 A

    F12
    Als ik de zekering van f12 trek – overbelasting bescherming dan zakt de lopende stroom ook met 1A.

    ps. ik heb pas geleden een aanrijding gehad. Mn linker toeter is toen in de verdrukking geraakt. Hij doet te niet meer. Hij zit er nog wel. Maar zou die een sluiting kunnen veroorzaken?

    De zekeringen achter heb ik nog niet getest.

    #18254336

    Een toeter kan zeker sluiting maken, alleen normaliter word dat niet aangestuurd dus de stroom zou dan niet lopen.
    Je kan alvast proberen om de toeter even los te koppelen. Maar gezien er bij 2 zekeringen al iets van de stroom af gaat vermoed ik dat er op meerdere plekken een sluiting aanwezig is.
    Net zo lang zekeringen er uit halen tot de stroom zakt naar minder dan 0.2A.

    #18254337

    @SimpleFace wrote:

    Een toeter kan zeker sluiting maken, alleen normaliter word dat niet aangestuurd dus de stroom zou dan niet lopen.
    Je kan alvast proberen om de toeter even los te koppelen. Maar gezien er bij 2 zekeringen al iets van de stroom af gaat vermoed ik dat er op meerdere plekken een sluiting aanwezig is.
    Net zo lang zekeringen er uit halen tot de stroom zakt naar minder dan 0.2A.

    Probleem is dat ik de zekeringen moet trekken met de klep / deur open.
    Dus de verlichting is dan aan. Neem aan dat die 0,2 ampere dan alleen wordt veroorzaakt door de verlichting?
    Helaas moet ik eerst weer een kwartier rijden om de accu op te laden.

    #18254338

    @btjansen wrote:

    @SimpleFace wrote:

    Een toeter kan zeker sluiting maken, alleen normaliter word dat niet aangestuurd dus de stroom zou dan niet lopen.
    Je kan alvast proberen om de toeter even los te koppelen. Maar gezien er bij 2 zekeringen al iets van de stroom af gaat vermoed ik dat er op meerdere plekken een sluiting aanwezig is.
    Net zo lang zekeringen er uit halen tot de stroom zakt naar minder dan 0.2A.

    Probleem is dat ik de zekeringen moet trekken met de klep / deur open.
    Dus de verlichting is dan aan. Neem aan dat die 0,2 ampere dan alleen wordt veroorzaakt door de verlichting?
    Helaas moet ik eerst weer een kwartier rijden om de accu op te laden.

    Denk dat ik twee foto’s maak van de zekering box.
    En dan alles er uit haal. En 1 voor 1 begin terug te plaatsen.
    :)

    #18254339

    Dat kan ook. Die 0,2A is in totale rust. Met de deur open tel maar een 0,4A bij voor elk lampje, uitgaande van 5W lampjes.

    #18254340

    #18254341

    @btjansen wrote:

    zo is het goed toch om te testen?

    #18254342

    Yup, dat is goed. Je meet aan de – kant, en dat kan gewoon.

    #18254343

    Lekstroom kan je pas meten als de can-bus volledig in rust is. Auto moet dus volledig dicht en op slot. Als je toch een deur of kofferklep ofzo open moet hebben om bij een zekeringbox te kunnen komen, kan die deur open, maar dan moet je wel even het slot weer indrukken met een schroevendraaier, zodat de auto alsnog “denkt” dat de deur dicht zit. Dan dus auto op slot, en laat hem dan maar een half uurtje zo staan voordat je gaat meten. Vervolgens kan je dan zekeringen trekken. Een acceptabele lekstroom is hooguit 40 mA (dus 0,04 A)
    Dat F9 stroom trekt is logisch omdat er een deur open staat, en de can-bus actief in. F12 zegt me zo gauw even niks.

    #18254344

    @Ray2712 wrote:

    Lekstroom kan je pas meten als de can-bus volledig in rust is. Auto moet dus volledig dicht en op slot. Als je toch een deur of kofferklep ofzo open moet hebben om bij een zekeringbox te kunnen komen, kan die deur open, maar dan moet je wel even het slot weer indrukken met een schroevendraaier, zodat de auto alsnog “denkt” dat de deur dicht zit. Dan dus auto op slot, en laat hem dan maar een half uurtje zo staan voordat je gaat meten. Vervolgens kan je dan zekeringen trekken. Een acceptabele lekstroom is hooguit 40 mA (dus 0,04 A)
    Dat F9 stroom trekt is logisch omdat er een deur open staat, en de can-bus actief in. F12 zegt me zo gauw even niks.

    Ik moet maar even semi pro testen:
    – Alle zekeringen getrokken.
    Meter staat op 0 A.

    – Op F9 (centraal stuur apparaat) na alles er weer in. Dan loopt er met verlichting 0,1- 0,2 A. Das nog steeds meer dan je 0,04 maar logisch omdat ik iets anders test.
    Dan kan ik idd de deuren niet afsluiten via de centrale vergrendeling.

    – Druk ik F9 er weer in, dan loopt er een stroom van -1 tot -2 A.

    Echter straks ook alles dicht gedaan. Deur op slot. Motorkap dicht. Wachten tot de stroom flow tot een stilstand kwam en ook die -1,5 A.

    Ik heb vorige winter wel een probleem gehad met het contactslot van de achterklep. Zou die een sluiting kunnen veroorzaken bedenk ik me net?

    #18254345

    Kentekenverlichting blijft branden. Hoe los ik dat op.

    #18254346

    Licence plate lights are supplied directly from REC. Is there any indication on dashboard that trunk is opened?

    #18254347

    @btjansen wrote:

    @Ray2712 wrote:

    Lekstroom kan je pas meten als de can-bus volledig in rust is. Auto moet dus volledig dicht en op slot. Als je toch een deur of kofferklep ofzo open moet hebben om bij een zekeringbox te kunnen komen, kan die deur open, maar dan moet je wel even het slot weer indrukken met een schroevendraaier, zodat de auto alsnog “denkt” dat de deur dicht zit. Dan dus auto op slot, en laat hem dan maar een half uurtje zo staan voordat je gaat meten. Vervolgens kan je dan zekeringen trekken. Een acceptabele lekstroom is hooguit 40 mA (dus 0,04 A)
    Dat F9 stroom trekt is logisch omdat er een deur open staat, en de can-bus actief in. F12 zegt me zo gauw even niks.

    Ik moet maar even semi pro testen:
    – Alle zekeringen getrokken.
    Meter staat op 0 A.

    – Op F9 (centraal stuur apparaat) na alles er weer in. Dan loopt er met verlichting 0,1- 0,2 A. Das nog steeds meer dan je 0,04 maar logisch omdat ik iets anders test.
    Dan kan ik idd de deuren niet afsluiten via de centrale vergrendeling.

    – Druk ik F9 er weer in, dan loopt er een stroom van -1 tot -2 A.

    Echter straks ook alles dicht gedaan. Deur op slot. Motorkap dicht. Wachten tot de stroom flow tot een stilstand kwam en ook die -1,5 A.

    Ik heb vorige winter wel een probleem gehad met het contactslot van de achterklep. Zou die een sluiting kunnen veroorzaken bedenk ik me net?

    Ik moet even terugkomen op mijn eerdere uitleg. Ik melde al dat het van belang is dat de can-bus in rust moet zijn. Het trekken van zekeringen is dan geen juiste methode omdat het onderbreken van een stroomkring de can-bus juist weer kan activeren. In plaats daarvan van kan je beter één voor één de spanningval over de zekeringen meten. Daar zijn tabelletjes voor te vinden op internet.
    Wat betreft je kofferklepslot; die kan zeker voor een lekstroom zorgen, niet per se via kortsluiting (kan wel), maar kan ook dat het kofferklep slot de can-bus wakker houdt, of dat daarom eventueel je kentekenverlichting blijft branden. Echter weet ik niet zeker of dat een trigger is dat dir lampjes blijven branden.

    #18254348

    It is for baggage view, when you open the trunk, lights will stay on so you can see around. Luxurious option. Limit switch of the trunk is defective, so REC thinks trunk is open, it will energise the license plate lights.

    #18254349

    Die switches gaan regelmatig defect geloof ik, schijnt 1 of ander micro switch te zijn. Moet te fixen zijn !

    #18254350

    @liviu2004 wrote:

    Licence plate lights are supplied directly from REC. Is there any indication on dashboard that trunk is opened?
    It is for baggage view, when you open the trunk, lights will stay on so you can see around. Luxurious option. Limit switch of the trunk is defective, so REC thinks trunk is open, it will energise the license plate lights.

    No if i close it. No alarm of indicators.
    Strange. Where is the limit switch located?

    #18254351

    @SimpleFace wrote:

    Die switches gaan regelmatig defect geloof ik, schijnt 1 of ander micro switch te zijn. Moet te fixen zijn !

    Waar zit die switch?

    #18254352

    Limit switch should be located in the lock mechanism.

    #18254353

    @liviu2004 wrote:

    Limit switch should be located in the lock mechanism.

    Does it need a bit of connector fluid or just a tap. Or a whole new lock.

    Because last night i locked the car and the licenceplate lights were off

    #18254354

    Looks like an completelly enclosed unit with the locking motor.

    #18254355

    @liviu2004 wrote:

    Looks like an completelly enclosed unit with the locking motor.

    Thanks. this i knew.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.