heb sinds een tijdje het probleem met mijn x30xe dat ie inhoud boven de 4000 toeren.. sterker nog, alsof je tegen een muur aanrijd omdat ie niet meer verder wil.(soort van toerentalbegrenzer, fuelcut idee)
doet het voornamelijk in zn eerste en tweede versnelling bij harder optrekken.. trek je hem er rustig naartoe doet ie het prima.
de setup word een ingewikkeld verhaal. samengevat is het een x30xe met;
2.5 inlaat en ecu (bewerkte inlaat en gasklep, geen tc )
4x g nokkenas in bewerkte koppen
blauwe injectoren op 3.8 bar (powerboostvalve)
volledig 80mm cold air (incl maf) met k&n filter onder de bumper
auto is momenteel nog niet gechipt maar heeft het voorheen altijd prima gedaan :hmmz
uiteraard wel wat kleine wijzigingen maar niks wat het zo mag beinvloeden
iemand enig idee wat dit kan zijn?
waar ik aan zat te denken;
– ecu, misschien kleine wijziging gemaakt ergens waardoor hij het op de originele chip niet meer trekt?
– kleppen die niet meer open willen, deze al vervangen, tikken is weg, verder geen verschil
– benzinedruk valt wel, nagemeten, blijft wel stabiel
– fuelcut / luchtmassa kan het niet aan? nog nooit meegemaakt bij nonturbo
– vacuumlek, nagekeken alles lijkt dicht