stationair toerental probleem

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) stationair toerental probleem

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267381

    ik heb een probleem met mn stationair toerental.
    Nu zijn de eerste reacties dan of een vacuumprobleem of de lfr (stappenmotor)
    Hier het lijstje met onderdelen die ik vervangen heb.
    *lfr (stappenmotor)
    *lmm
    *thermostaat
    *ecu
    *complete kabelboom
    *inlaatspruitstuk (lexmaul)
    *gasklephuis
    *pakking van luchtinlaat
    *gaskleppositiesensor
    *nieuwe slang van lmm naar gasklephuis
    *nieuwe slangen van en naar lfr
    *lambdasonde
    *distributie riem eraf gehad en opnieuw op tijd gezet

    Het gaat om een c20xe in een astra f orgineel een 1.4 ik heb nu dus ook geen uitlees stekker
    Maar ik heb alles al vervangen wat er mee te maken zou kunnen hebben
    Maar de motor loopt stationair 2000tpm.
    Na alles vervangen te hebben start ik de auto en loopt ie 1400tpm en loopt dan binnen enkele seconden naar de 2000tpm
    Als de motor warm is loopt ie stationair 2000tpm en gaat dan open neer schommelen naar de 1500tpm en schiet dan weer naar de 2000 en weer terug naar 1500 en dan weer 2000 enz enz

    Wie oh wie heeft dit ooit eerder meegemaakt of heeft misschien nog een optie die ik niet bekeken heb. Ik weet geen oplossing meer misschien iemand hier die ook dit probleem gehad heeft.
    pm mag ook.

    #18246879

    Als het snel achter elkaar gaat, zit de klep in het stappenmotortje vast door vuil, deze uitspuiten met rem reiniger… en dan is het weg (deze ervaring heb ik uit de autocross). Zit onder het inlaat spruitstuk

    #18246880

    Heb ik eerst 3maal vervangen voor een 2de handse en nu zit er een nieuwe op. Staat ook in het lijstje dat ie vervangen is ;-) stappenmotor heet officieel een lfr. Ook dat staat in mn lijstje om verwarring te voorkomen. :thumb

    #18246881

    er zit een t stuk zegmaar bij je inlaat spruitstuk voor vacuum die even met een klein boortje doorhalen, en check je gasklephuis even, Valse lucht kan ook nog spuit een met remreiniger langs de injectoren, spruitstuk etc, pas wel op het is brandbaar

    #18246882

    Naar de pers ermee, zoals je al vaker hebt gedaan.
    geintje, we zoeken gewoon verder.

    groeten.

    #18246883

    de twee polige temperatuur sensor al vervangen?
    Dat is mijn eerste ingeving na het zien van je lijstje.

    Als deze een verkeerde waarde doorgeeft aan je ecu gaat ze meer brandstof inspuiten om een bepaalde koelwater temp te verkrijgen.
    Ding geeft dan -20 aan ofzo :O

    ;)

    #18246884

    Heb al meerdere topics een complete toerental probleem analyse manual geschreven….

    #18246885

    search.php?keywords=sfi+stappenmotor+slang+blazen&terms=all&author=&fid[]=18&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

    #18246886

    @corsaboy wrote:

    de twee polige temperatuur sensor al vervangen?
    Dat is mijn eerste ingeving na het zien van je lijstje.

    Als deze een verkeerde waarde doorgeeft aan je ecu gaat ze meer brandstof inspuiten om een bepaalde koelwater temp te verkrijgen.
    Ding geeft dan -20 aan ofzo :O

    ;)

    Inderdaad is ook mijn eerste ingeving, maar bekijk de bedrading ook goed na vooral bij de stekker.
    Je kan ook heel simpel de weerstand van de sensor doormeten, maar meestal zijn ze al zo oud en tevens
    kosten ze weinig.

    Succes

    #18246887

    Klopt niet, dan gaat hij nooit 2000 lopen. Op temperatuur gaat hij max 1400 ongeveer lopen. Controleer maar eens als je hem los trekt, dan gaat de ECU namelijk denken dat het maximaal koud is. Die sensor wordt namelijk hoogohmig bij kou, en laagohmig bij warmte, kortom hoogohmiger dan losgetrokken kan niet…

    #18246888

    @vinci, ik heb hetzelfde gehad en hij ging echt wel hoger als 1400 toeren. En het zijn nou echt niet de kosten in tegenstelling wat gsipiloot al vervangen heeft. Ik heb toen een stuk bedrading vervangen en de sensor vervangen en hij heeft nog nooit zo mooi gelopen. Ze kunnen echt heel raar doen daarmee.

    #18246889

    Ik zeg trek hem eens los, dan weet je precies hoe hoog hij geprogrammeerd is om te gaan lopen, want dat is maximaal koud voor de ECU. Normaliter is de ECU niet geprogrammeerd om zo hoog te gaan lopen op temperatuur alleen.

    #18246890

    @corsaboy en cdett16v

    2polige tempratuursensor is niet vervangen voor een nieuwe want daar loopt de motor niet op. Ik heb hem vervangen voor een 2de handse toen wou de motor niet aanslaan. De oude er terug in starten en lopen. Toen een nieuwe erin geschroefd en ook toen wou de motor niet aanslaan de oude weer terug starten en lopen.

    Kan het zijn dat de injector rubbers niet afsluiten? Dus dat rubber wat in de inlaat valt als je de injectoren erin duwt dat is echt het enigste wat ik nog niet heb vervangen.

    Ik heb er nu blauwe injectoren inzetten en ik heb nog een complete rail liggen met cremekleurige injectoren hebben die dezelfde opbrengst?


    @kadett
    4×4 deze wil ik nou juist niet in de pers duwen dan kan ik nie meer naar jou toe komen om dure koffie te zuipen :jerry

    #18246891

    Blauwe injectoren zijn veul te rijk voor standaard motronic 2.5 en geven als het al loopt minstens zwarte bougies. Vaak zetten van die knoeiers deze er in, met een opgevoerde brandstofdruk. Meer benzine is nog steeds niks zonder meer lucht. En zeker als er een kat onder ligt gaat dat helemaal mis en wordt die kokend heet.

    Gewoon creme injectoren er weer in, die zijn sowieso beter omdat ze maar een gaatje hebben en niet vier kleine. Bij blauwe gaat vaak zat een of twee gaatjes dicht zitten en loopt een cylinder arm en daarna de motor in de soep.

    Goed tunen is een vak, en heb al zo vaak xetjes die als een krant liepen gezien omdat er aan gerommeld was. Een standaard xe, die gezond is en alles gewoon origineel heeft loopt gewoon heerlijk en netjes.

    Dat hij niet loopt op een nieuwe temp sensor lijkt mij dan ook meer een symptoom van de ziekte dan een oorzaak van de ziekte.

    #18246892

    Maak hem dan mee olielekvrij, iedere keer as gij op de koffie komt, ligt de inrit vol.
    as da gelukt is, heb ik er ok nog ene.

    groeten.

    #18246893

    @vinci
    deze injectoren zaten op de motor toen ik hem kocht dit is de motor die in niels boer (dhz twente) zijn astra heeft gelegen en de motor heeft altijd goed gelopen en was ook zeer snel voor een normale 16klepper

    Hij heeft altijd wel een 1300tpm stationair gelopen, maar sinds ik deze motor in een andere auto heb gebouwd is het gezeur begonnen. Maar ik zal die creme kleurige eens proberen misschien is het dan beter.

    @kadett4x4
    Dan leg je toch een stuk karton op de oprit als ik kom :jerry

    #18246894

    Naar mijn ervaring, wat ik met diverse motoren zelf heb gezien is dat ze met blauwe injectoren altijd te rijk lopen, dit regelt de ecu weliswaar grotendeels terug, maar de bougies zijn meestal lekker zwart als je ze er uit trekt. En ja, wat is lekker hard? Er zijn er zo veel die lekker hard lopen, misschien lag dat wel aan een verlicht vliegwiel en helemaal niet de injectoren. En 1300 stationair betekent ook waarschijnlijk een lucht lek, groot genoeg om hem buiten het ecu/stappenmotor regelbereik te krijgen. En hij lekt ook olie? Kinkt allemaal lekker gezond…. :hmmz Veel mensen beweren dat een xe niet droog te krijgen is, maar dat is echt onzin. Gewoon de carterventielatie goed in orde maken, keerringen met monteren goed in het vet zetten, op kleine overgangen wat kit en rubber pakkingen droog monteren en niet te strak aandraaien, en de stalen oliepomp pakking, dan heb je een droog blok.

    Als het een m2.5 is gewoon creme injectoren pakken, die hebben zat opbrengst.

    #18246895

    Ik ga die creme injectoren eens proberen en olielekkage….. Doet ie op 1boutje van t kleppendeksel toevallig morgen ophalen bij motoren revisie dan is dat ook weer opgelost en ook een nieuwe kleppendeksel pakking… En verder lekt ie nergens op de zogenaamde bekende plekken. Dus tja wat is gezond….

    #18246896

    Kleppendeksel pakking moet ik ook nog hebben. Mijne lekt nog niet, maar vertoont wel al wat droogtescheurtjes.

    Kan ze voor 18,50 euro immitatie of 38 euro origineel bestellen. Alleen zit er 14 euro orderkosten op…. Denk dat ik er maar gelijk een paar ga bestellen om de kosten wat uit te smeren. Bij de dealer kosten ze 45 euro.

    Moet sowieso nog andere dingetjes bestellen. Neem alleen wel aan dat jij er wat haast mee hebt? Wat betaal jij er voor?

    #18246897

    ik denk dat er toch ergens inderdaad een probleem zit.
    Op een nieuwe temp sensor moet die motor gewoon aanslaan en lopen.

    ik zou zeggen sluit iig die uitleesstekker aan.
    Dan kun je er een tech 1 achter hangen (die hebben de meeste dealers ook nog wel liggen) en ff kijken wat die dan aangeeft.

    1300 rpm stationair is niet echt standaard.
    dus is toch iets vreemds aan de hand..
    Alle slangen en inlaat gedeelte echt goed nagekeken???

    #18246898

    Alle slangen zijn nieuw. Dus daar ligt t niet aan ik denk idd dat ik die uitleesstekker er eens aan moet maken. En volgens mij heb ik er iets van 20 euro vor betaald…

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.