iemand bekend met dit binnen dit forum ??

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) iemand bekend met dit binnen dit forum ??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267197

    iemand bekend met dit systeem ???

    hoe werkt het om precies te zijn ??

    [youtube:1nagywyz]http://www.youtube.com/watch?v=Fi7ZdHlqMRU[/youtube:1nagywyz]

    #18244928

    dat zijn gewoon trottlebodies die worden vaker gebruikt , ik wil dit zelf ook op mijn 20xe bouwen later

    je heb dan een gasklep per cilinder en word per cilinder in gespoten en je krijgt meer lucht binnen

    #18244929

    Dit zijn directe throttle bodies ( intake)

    maar je hebt ook echte itbs

    wat is het verschil tussen deze 2 dan.?

    #18244930

    Itbs= Individual ThrottleBodieS
    Dus één gasklep per cilinder.

    Er zijn in principe 2 types met en zonder spruitstuk.
    Zonder noemen ze “direct to head”, wat jij directe noemde.

    #18244931

    Maar in verhouding is het zelfde dus..?

    Zo setje als hierboven kost compleet 1500 dollar

    Maar is het ook betrouwbaar voor dagelijks gebruik bijvoorbeeld..?
    En wat moet je allemaal om het werkend te krijgen.?

    Je zit namelijk met je lmm en dat soort dingen natuurlijk
    moet je hem dan ook nog laten afstellen enzo..?

    #18244932

    Met spruitstuk

    Zonder (direct to head)

    #18244933

    Is dit betrouwbaar..?

    En welke bedrijven hier in Nederland kunnen dit juist afstellen..?

    #18244934

    Ik denk dat je 1500 pond (ex btw) bedoelt

    http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vauxhall-xe-c20xe/specials” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Is ong. €1900 ex btw

    Heb je een dizzy kost het meer! Vanaf £1725 ex btw (+/- €2200 ex btw)

    #18244935

    Lmm komt te vervallen (of je moet een set van dbilas nemen).
    En je moet alles op een vermogenstestbank laten afstellen door iemand die verstand van heeft…

    Wat je allemaal nodig hebt om het draaiend te krijgen is afhankelijk van jouw type blok en welke kit je wilt/moet.

    #18244936

    Bedoelde inderdaad pond king:

    pfff tijd om te slapen :jerry

    helaas moet ik nog enkele uurtjes werken
    maar die van dbilas kost 1000 euro meer
    Welk bedrijf en wat zou het kosten om dit af te stellen…?
    En is het betrouwbaar..?

    #18244937

    Throttlebodies zijn op zich betrouwbaar…
    Is vrij simpel techniek, gaat meer om de rest er om heen.
    Ook hoe je de wagen laat afstellen bepaalt hoe betrouwbaar hij blijft.

    Heb je al wat aan je blok gedaan?

    #18244938

    Ik kwam dit toevallig tegen op een andere blok dan wat ik heb…

    ik rij zelf met een x20xev in een astra g
    daar is verder niks aan gedaan
    alleen een andere uitlaat systeem ( compleet)
    andere brandstofdruk meter van 3.3 bar
    en verder is er niks aan gedaan op onderhoud naar dan
    Wil geen gekke dingen doen
    Zoals speciale zuigers en dat soort dingen

    Ben wel bezig met een 2e x20xev motorblok
    Hier was ik wel wat mee vanplan
    zoals nieuwe zuigerveren
    ( als nodig is zuigerwanden honen )
    kop bewerken egr systeem eruit frezen
    ( ooit scherpere nokkenassen )
    Maar dit moet leuk blijven en geen 10.000 in gaan zitten
    en lekker maandje iets halen en dan uiteindelijk als rest is opgebouwd zo setje halen
    dan blok erin hangen en monteren en laten afstellen dit hoeft niet allemaal binnen 4 maanden te gebeuren
    Geld speelt natuurlijk ook een rol

    #18244939

    Dbilas set is inclusief chippen.

    #18244940

    @KRSA2000 wrote:

    Lmm komt te vervallen (of je moet een set van dbilas nemen).
    En je moet alles op een draaibank laten afstellen door iemand die verstand van heeft…

    Wat je allemaal nodig hebt om het draaiend te krijgen is afhankelijk van jouw type blok en welke kit je wilt/moet.

    wat te kort door de bocht voor wie geen kennis van zaken heeft lijkt het dus dat je de lmm domweg kan weglaten :shock:
    en afstellen op een draaibank…….

    vermogenstestbank zal je waarschijnlijk wel bedoelen
    maar wederom als je post gebruik dan de juiste benamingen
    en complete info

    #18244941

    Wil je het op een orginele ecu laten draaien zul je een airbox moeten maken of aanschaffen en alle sensoren in takt laten zoals ook de luchtmassa meter.

    Beste kun je een vrij programmeerbaar systeem gaan rijden als je dit soort setup gaat rijden. Dan behaal je de meeste vermogen winst en kun je andere oplossingen verzinnen voor de luchtmassameter. Als het een injectie systeem blijft moet er een manier zijn om het lucht / brandstof verhouding te kunnen bepalen.

    #18244942

    Verhouding brandstof lucht hoeft niet gemeten te worden.
    Een vrij programmeer systeem kan werken op bdp, tps (gasklep positie sensor), water en temperatuur sensor.

    #18244943

    @louwe 16 klepper wrote:

    @KRSA2000 wrote:

    Lmm komt te vervallen (of je moet een set van dbilas nemen).
    En je moet alles op een draaibank laten afstellen door iemand die verstand van heeft…

    Wat je allemaal nodig hebt om het draaiend te krijgen is afhankelijk van jouw type blok en welke kit je wilt/moet.

    wat te kort door de bocht voor wie geen kennis van zaken heeft lijkt het dus dat je de lmm domweg kan weglaten :shock:
    en afstellen op een draaibank…….

    vermogenstestbank zal je waarschijnlijk wel bedoelen
    maar wederom als je post gebruik dan de juiste benamingen
    en complete info

    Sorry almighty god of this forum… ik maak ook wel eens een foutje…

    Ik heb de tekst aangepast!

    Er werd trouwens gevraagd wat er gebeurde met de lmm. Ik ging er vanuit dat het om de kit ging wat afgebeeld werd en besproken werd, en mn antwoord daarop aangepast…

    (Dus geen ori. ECU of LMM)

    #18244944

    @Haasje17 wrote:

    Wil je het op een orginele ecu laten draaien zul je een airbox moeten maken of aanschaffen en alle sensoren in takt laten zoals ook de luchtmassa meter.

    Beste kun je een vrij programmeerbaar systeem gaan rijden als je dit soort setup gaat rijden. Dan behaal je de meeste vermogen winst en kun je andere oplossingen verzinnen voor de luchtmassameter. Als het een injectie systeem blijft moet er een manier zijn om het lucht / brandstof verhouding te kunnen bepalen.

    Lambda sonde dus…

    Besproken kit is met vrij programmeerbaar ecu.

    #18244945

    @Boskje wrote:

    Verhouding brandstof lucht hoeft niet gemeten te worden.
    Een vrij programmeer systeem kan werken op bdp, tps (gasklep positie sensor), water en temperatuur sensor.

    Maar werken toch beste met lambdasonde voor dagelijks gebruik

    #18244946

    Wij schakelen juist de lambda compesatie uit. Motor loopt volledig in zijn kenvelden.

    Teveel gezeik gehad met lambda sondes, ook de wide bands. Gebruiken ze alleen voor de logging.

    #18244947

    @corsaboy
    Ook voor dagelijks straat gebruik?
    Zo ja… Hoe zit je qua emissie waardes?

    #18244948

    Lambda is goed voor tuning. Voor de rest…..

    #18244949

    @KRSA2000 wrote:

    @corsaboy
    Ook voor dagelijks straat gebruik?
    Zo ja… Hoe zit je qua emissie waardes?

    Emissie eisen heb je maar 1 keer per jaar last van. Daar heb je een aparte map voor ;)

    #18244950

    Haha… Ik snap het! ;)

    #18244951

    http://link.marktplaats.nl/m832646657″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    kan je altijd kijken wat ie hiervoor vraagt.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.