Ascona c 1.6sh bj82 automaat welke blokken passen?

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona c 1.6sh bj82 automaat welke blokken passen?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266941

    Door t blijven hangen van t gas zijn mijn krukaslagers of drijstang lagers hemelen.
    Een revisie lijkt me een dure zaak, dus op zoek naar een ander blok.
    Nu wil ik graag weten welk typen blokken er zonder aanpasssingen erin te lepelen zijn.
    Een extra kabelboompje voor een injectie blok vind ik niet zo een probleem.
    Het is wel voor mij belangrijk dat de automaat er achter blijft.

    Groeten André

    #18242549

    een e18nv past erin zonder heel veel aanpassingen , wil je injectie dan moet je een andere benzine tank en benzine pomp nog eens extra

    zou je dit wel willen veranderen zou je ook nog een 18e en een c20ne erin kunnen hangen

    #18242550

    e18nv is dat niet t type blok wat je terugvind in een vectra/astra f?
    Monopoint motor toch?

    Probleem is dan de bediening voor de kickdown… bij elk handgeschakeld blok trouwens :-)
    Thnx alvast

    #18242551

    nee een e18nv is een cabarateurmotor met 84 pk , dus 6 pk minder dan je nu met je 16sh hebt

    in een vectra en astra ligt een c18nz injectie motor

    #18242552

    Hmm, wilde juist ietsje meer vermogen….
    En een c18nz lijkt me geen big block.

    Het mooiste is een blok met een 4 traps automaat…

    :thumb

    #18242553

    alle 1800 zijn bigblocks en de 16sh is de kleinste bigblock de andere 1600 zijn smallblocks

    persoonlijk zou ik dan hem ombouwen naar injectie en dan een c20ne zoeken waar je jouw automaat op schroeft

    #18242554

    Zelf zit ik al langere tijd aan injectie te denken, ook vanwege t gezeur met de varajet…
    Weet je toevallig adressen waar ik een blok compleet weg kan trekken.

    Wat zouden de richtprijzen zijn..

    #18242555

    een c20ne met boom en computer heb je al voor 150 euro vaak

    een nieuwe injectie tank kost 90 euro dan moet je nog een passende vlotter ergens vinden en een benzinepomp van een kadett gsi of calibra ofzo nemen
    en dan de kabels trekken samen met het relais enzo

    en je hebt dan nog een c20ne uitlaatspruitstuk en voor pijp nodig,,

    als je nog vragen hebt voeg me even toe op fb,, https://www.facebook.com/mike.haagmans” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18242556

    Toegevoegd…
    Ik heb nog leidingwerk en brandstofpomp van een corsa a 1.4i
    Compleet met kabelboom en spruitstuk.
    Pomp is in dit geval geregeld.
    Nu op zoek naar een 20ne

    #18242557

    die pomp is niet sterk genoeg ervoor,,,

    #18242558

    Singlepoint pomp levert te weinig druk en capaciteit voor een multipoint motor.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.