Astra H Temptaion uit 2008.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Temptaion uit 2008.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266800

    Even voor stellen.
    Ik ben Berry 33 jaar en woonachtig in Drenthe.
    Mijn eerste auto was een Opel Corsa hatchback uit ’95. (2 jaar in gereden)
    Hierna ben ik overgestapt op een Mazda 626 sedan uit ’98. (6 jaar in gereden)

    Nu na 6 jaar ga ik weer Opel rijden, en wel een Astra 1.6 station Temptation uit 2008. Tenminste als deze er goed uitziet.
    Morgen (4-7) ga ik een proefrit maken. Zijn er nog dingen waar ik bij deze serie Opel’s op moet letten? En wat zijn belangrijke onderdelen om op te letten bij een km stand van 100k?
    Ook vraag ik mij af of de bekende kwaaltje van de eerste serie Astra H verholpen zijn? b.v. kleppen die niet goed zijn boord computer die uitvallen en dergelijke?

    #18241403

    Welkom,

    Letten op ratelen met starten, zijn de nokkenas verstellers(duur geintje)

    Doppen van de veerpoot er effe aftrekken wil nog wel roesten daaronder.

    Kijken of de claxon werkt met ingeschakelde verlichting(is een CIM modificatie voor)

    Verder gewoon het reguliere onderhoud en dergelijke, distributie hoeft pas over 50K of 4 jaar dus die kan nog effe.

    #18241404

    @Opeltje17 wrote:

    Welkom,

    Letten op ratelen met starten, zijn de nokkenas verstellers(duur geintje)

    Doppen van de veerpoot er effe aftrekken wil nog wel roesten daaronder.

    Kijken of de claxon werkt met ingeschakelde verlichting(is een CIM modificatie voor)

    Verder gewoon het reguliere onderhoud en dergelijke, distributie hoeft pas over 50K of 4 jaar dus die kan nog effe.

    Als ik het onderhouds-history boekje bekijk zijn de remblokken nog nooit vervangen. Is dit rieel of is het toch aannemelijk dat deze na 100k toch minimaal 1 keer vervangen hadden moeten worden? Idem voor remschijven!

    #18241405

    ligt echt aan de rijstijl en snelweg rijden of binnenstad etc bij m’n vader z’n astra H zitten de originele blokken er ook nog op en die zit nu op 102K dus zegt niet zo heel veel.

    #18241406

    idd, wij zitten op 104K en nog steeds het originele spul eronder, vanaf 120K zullen de blokken bij ons wel een keer aan de beurt zijn.

    #18241407

    dat van die remblokken kan,
    bij de mijne zitten ze er nu 140.000 km op en nog niet aan vervaning toe.
    Mijn achterste heb ik voor de eerste keer vervangen aan 160.000km en dit omdat mijn wielen er dan toch af waren.

    #18241408

    Mmm ratelen bij het starten doet die van mij ook (ook een h uit 2008) wat kunnen de gevolgen hiervan zijn?

    #18241409

    Zijn de nokkenas verstellers je kan de filtertjes die ervoor zitten eruit halen en kijken of het beter wordt.

    #18241410

    Aah oké, die filtertjes kan je dus gewoon verwijderen? hoeveel zitten er in? (per nokkenas 1, 2 dus)?
    En waar op het blok zitten ze ongeveer? Ik heb een z16xer
    Is best wat werk zeker?….

    #18241411

    Zitten 2 filtertjes in idd één voor de inlaat en de uitlaat.

    Hier zitten ze

    Stekkers los en dan zitten ze met één boutje vast(uitwendige torx)

    En als je ze er dan uit hebt moet je deze filtertjes eraf halen:

    Filtertjes waren alleen maar bedoeld voor de inloop peroide van de motor.

    #18241412

    Aah oke thnx! :D
    Waar dienen de verstellers eigenlijk voor? Wat verstellen ze op je nokkenas?

    #18241413

    Variabele kleptiming zoek maar eens op Wikipedia. ;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.