Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › intercooler vec c in vec b?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2014 om 16:52 #17266467
beste,
ik ben aan het kijken om me y20dth wat meer pit te geven.
nu zat ik er aan te denken om een grotere intercooler te plaatsen bv. een van een vec c. is er toevallig iemand die hier al ervaring mee heeft?gr martijn
17 juni 2014 om 09:47 #18238786volgens mij helpt dat geen fluit als je er verder niks aan doet (en dan bedoel ik een grotere turbo)
als die van een C al meer koelvermogen heeft :hmmz
intercooler voor de 2L en 2.2L is nl ook hetzelfde.17 juni 2014 om 10:07 #18238788Dat zou inderdaad niks uitmaken. Het enige verschil tussen de 2.0DTH en 2.2DTR zit hem namelijk in de variabel turbo. De rest qua intercooler is het allemaal het zelfde.
17 juni 2014 om 10:10 #18238787zou die van een vec c niet beter koelen? dan die van een vec b? want die van een b vind ik persoonlijk wel erg klein.
17 juni 2014 om 11:04 #18238789het zijn verder exact dezelfde motoren, met hetzelfde vermogen.
wat heeft het dan voor nut om daar een intercooler op te zetten met meer koelvermogen.fabrikanten zijn zuinig he!!
17 juni 2014 om 16:12 #18238790Vectra C heeft een grotere intercooler, Vectra b is maar een kleine vergeleken
Dit is er een van een vectra B 2.2DTI

En dit de vectra C 2.2DTI
17 juni 2014 om 16:26 #18238791ik kan het mis hebben, maar volgens mij is die van een B 3x zo dik.
en is die van een C maar een dun radiatortje.17 juni 2014 om 16:58 #18238792Dat is idd wel waar:) maar deze is wel groter, Geen idee wat het beste is eigenlijk:)
17 juni 2014 om 17:02 #18238793Nou bart dat vraag ik me nou ook af.
Want een dikke heeft veel meer weerstand voor de buitenlucht
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
17 juni 2014 om 17:33 #18238794Een grotere IC geeft meer koeling op de lucht die de motor in gaat. Hoe kouder de lucht hoe beter de verbranding. Hoe kouder de lucht hoe meer samengedrukt ze kan worden en zodoende bevat ze minder waterdeeltjes.
Een grotere IC geeft een fractie meer vermogen uitgedrukt in PK. Zonder aangepaste turbo druk of vergroting van de turbo geeft dat dus niet zoveel in de PK. Waar een grotere IC zijn meerwaarde bewijst, los van het betere koelvermogen in de zomer, is als je turbo druk op bouwt en je dus flink aan het gas hangt boven in de toeren. Je koppel curve of kromme zoals je wilt blijft langer boven in hangen en zodoende heb je een hoger koppel over een groter toeren bereik. Dit merk je vooral op de snelweg in z’n 5 of 6 de versnelling als je gaat accelereren.Ik rijd nu een tijdje met een FORGE IC op mijn Vec ZDTH en merk een duidelijk verschil in vermogensopbouw en het vast houden van dat vermogen.
Groet jraaf.
17 juni 2014 om 18:06 #18238795:cry wij blijven steken in vijf jurg :swear
17 juni 2014 om 18:54 #18238796Grotere ic heeft wel degelijk zin. Echter moet je ook kijken naar de locatie waar hij geplaatst is. Meestal zitten die dingen (zo ook bij mijn 2.0dti ) weg gemoffeld in een hoekje. Het meeste voordeel behaal je moet een FMic. Echter dat vereist het heen en weer hangen van slangen etc. Oppervlakte is erg belangrijk en natuurlijk de luchtstroom. Toen ik nog met mn ford escort Rsturbo reed noemden we de ic ook wel interwarmer vanwege de kansloze locatie in de welbekende hoek.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.