Ventilator blijft blazen op volle toeren! Astra H GTC

Forumindex Forums Modellen Astra Ventilator blijft blazen op volle toeren! Astra H GTC

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266395

    Hoi opel fans,

    Sinds vandaag blijven de ventilatoren in mijn astra H continue op volle kracht blazen. Ook na het verwijderen van de sleutel.

    Het fenomeen begon 3 a 4 dagen geleden. Soms deed die dat 20 seconden, soms weer 40 seconden, maar ging altijd wel uit. Dat deed die normaal nooit. Sleutel uit en alles is uit.

    Vandaag bleef hij na 20 min nog steeds voluit blazen. Hij lijkt door te gaan, totdat de accu leeg getrokken is.

    Ook reageert de auto niet meer op de draaiknoppen voor de fans. Je kan alles zo laag of hoog draaien als je wilt, maar het blazen blijft op volle toeren :swear

    Weet iemand wat het kan zijn? :hmmz

    #18238304

    Kun je de zekering er niet tijdelijk uit halen? Dat zou je helpen dat het je accu niet leeg trekt. Ik vind het een wel erg bizar verhaal verder!

    #18238306

    Probleem met de aanjagermotor?
    Misschien ergens kleine kortsluiting, twee draden die tegen elkaar aan komen.

    #18238305

    Check je parafaan en afvoer die zit vast en (bijna) zeker verstopt en vol

    #18238307

    Kachelweerstad kapot, hadden laatst hetzelfde met een auto op het werk

    #18238308

    De auto staat bij de garage! Monteur vond het zelf ook erg vreemd.
    Hij zei ook iets over de kachelweerstand.

    Is dat een duur geintje zo een nieuwe kachel weerstand?

    #18238309

    Met ECC €129,- en zonder ECC €45,- prijzen zijn van FSRS opelwebshop

    #18238310

    Dealer heeft net gebeld en de kachelweerstand is idd defect. Reparatie kosten bedraagt €425.-. Denk dat de werkuren het bedrag zo hoog maakt.

    #18238311

    Kachel weerstand kan je volgensmij zo bij als je je dashboard kastje demonteert.

    Dus zou nog even wachten met laten repareren.

    #18238312

    ja klopt, dashbordkastje demonteren, vanuit je kachelmotor lopen er 2 draden links naar boven en daar zit de weerstand. Het is even pielen om hem eruit te krijgen, hij zit met een lipje geborgd

    #18238313

    Je bent denk ik het goedkoopst gediend als je er gewoon eentje van de afbraak haalt en hem er zelf tussenzet.
    Ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, maar daar ga je toch een mooie cent mee uitsparen en moeilijk is het niet, zoals hierboven reeds gezegd :p.

    #18238314

    Je hebt hem zelf met een half uurtje te pakken. dashboard kastje eruit, ventilatorbuis weg en je ziet hem. Desnoods kachel motor nog weg (4 schroeven) en je hebt ruimte.

    Wel heb je een soort extra gewricht in je pols nodig, hij is echt k*t te bereiken met je hand.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.