geen kilometerpuls signaal AR25/35 automaat

Forumindex Forums Modellen Omega geen kilometerpuls signaal AR25/35 automaat

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266292

    Hallo ik krijg geen kilometersignaal deze komt toch uit de ECU vandaan meen de blauw/rode draad
    de puls/signaal gever in de bak heeft een zwart/geel en blauw/groen als kleur codering
    Iemand raad ?
    Het gaat om een X20SE aan een ar25/ar35 automaat bak die in mijn camper gebouwd is dus niet meer in een Opel Omega
    Maar wel om dit blok draait het
    Alles werkt verder behalve mijn kilometerteller die ook uit de zelfde Opel Omega komt
    Zit mezelf blauw en groen te bedenken waarom dit nu niet werkt
    Ook nog een vraag over de “PIZZAPUNT” welk vet gebruiken jullie hier voor? :hmmz

    #18237514

    Nee komt van de ABS af, blauw/rood.
    Van de ABS gaat er;
    Geel naar de automaat en motor ecu
    Bruin/geel motor ecu
    Groen motor ecu

    Maar het ligt eraan uit welk jaar het spul komt hoe de kleuren eruit zien.

    #18237515

    @Vega wrote:

    Nee komt van de ABS af, blauw/rood.
    Van de ABS gaat er;
    Geel naar de automaat en motor ecu
    Bruin/geel motor ecu
    Groen motor ecu

    Maar het ligt eraan uit welk jaar het spul komt hoe de kleuren eruit zien.

    Hallo Peter het was uit een omega van 1996 , maar ik heb dus geen ABS op de camper ……………………..Vandaar dat ik geen KM signaal krijg
    Weet je dan ook hoe ik het wel kan oplossen ?

    Mvg Ramon

    #18237516

    Ik heb deze gebruikt:

    #18237517

    @Kadett68UF00 wrote:

    Ik heb deze gebruikt:

    Dat is op een handgeschakelde bak en gaat bij een elektronisch geschakelde automaat niet werken !

    Mijn bak heeft een gezamenlijke puls met de ecu van de motor en de puls van de puls gever van de bak ,echter is deze puls van de puls gever niet de puls voor mijn kilometer signaal
    Maar gezien mijn camper geen uit 1981 geen ABS heeft zal ik dus ook dat signaal niet hebben

    ik zoek dus de draad die het digitale gedeelte van mijn kilometerteller aanstuurt ( op de teller zelf is het IDD een blauw/rode draad)

    Iemand anders nog een idee ?

    #18237518

    Volgensmij moet jij een pulse converter hebben, een soort relais. even goed zoeken bij welke auto’s die zijn gebruikt.

    #18237519

    Gekke vraag misschien , maar ik bij mijn ECU de IMMO laten uitschrijven ,,,,,,,, Nu zit ik de IMMO te bekijken en ook daar gaan een blauw/rode draad in en een blauw/rode draad uit!

    de draad bezetting is als volgt
    1-Rood = plus
    2-Bruin/wit = motor/immo lampje
    3-Blauw/rood =ingang (zit voor een diode+) ?
    4-Blauw/rood =uitgang (zit achter een diode-) ?
    5-Zwart = geschakelde +
    6-Bruin = massa (-)
    7-leeg
    8-Bruin/blauw = immo naar ECU dus ik denk start onderbreker

    Nu de vraag zouden de 2 blauw/rode draden dan niet tussen de teller en ECU zitten ??? en is dit de puls converter

    Het zou naar mijn mening gewoon moeten werken gezien de rest wel werkt,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :wtf

    #18237520

    rood/blauw zit ook bij je injectoren en je benzine pomp

    #18237521

    Dat klopt Theun, echter zijn dat vrij dikke draden deze zijn maar 0,25 en dat zijn meestal signaal draden
    Alles werkt voortreffelijk automaat schakelt ( op dit moment ) ook naar behoren dus hij krijgt wel een signaal naar welke versnelling bij welk toerental dus die berekeningen gaan wel correct naar en van de automaat ecu, maar een kilometersignaal blijft uit

    #18237522

    staan er in het schema bij abs unit ook rood/blauwe draden ingetekend
    dat je in de omega via het abs je km signaal kreeg ?

    #18237523

    Ik denk dat het idd via het abs systeem heeft gelopen (dat is balen :swear )
    Ik denk dat het niet eenvoudig word om er abs terug op te bouwen heb rondom trommels dus die optie is uitgesloten (had eerst wel schijven voor maar dan moet ik met 2 verschillende wielsteek rijden)
    ga wel kijken of er en aftermarket kilometer teller voor auto`s is

    #18237524

    Zit net de ABS pomp nog eens goed te bekijken en inderdaad blauw/rood in de kabelboom en in de print ook een tacho IC dus daar kwam het signaal vandaan
    Nu kan ik natuurlijk ook heel lomp 4 ABS ringen p mijn aandrijfas monteren en het abs systeem foppen maar of dit et gewenste effect heeft ,,,,,,,,,,,,Ben bang van niet !

    Iemand misschien ervaring met aftermarkt kilometertellers ?

    #18237525

    Dan kun je beter het systeem van de astra G pakken welke geen abs heeft.
    Deze heeft linksvoor een sensor op het wiel, welke het signaal van de teller genereert.

    of merriva, zelfde manier:

    http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=39&t=18671″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18237526

    @Haasje17 wrote:

    Dan kun je beter het systeem van de astra G pakken welke geen abs heeft.
    Deze heeft linksvoor een sensor op het wiel, welke het signaal van de teller genereert.

    of merriva, zelfde manier:

    http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=39&t=18671″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    wordt een beetje lastig de voorwiel ophanging heeft wel wat weg van die van een manta.

    zou eerder een soort van abs ring met sensor op de uitgaande as van de bak plaatsen.
    en dan zorgen dat je voldoende pulsen heb voor je dashbord

    #18237527

    Vind dat relais in dat artikel wel interessant maar wil heel graag eten welk OEM nummer dat is
    Kan ook niets op Ebay vinden

    #18237528

    Nog steeds geen kilometer signaal maar er is hoop
    Via Haasje17 op het Astra GSi forum gewezen naar aanleiding van mijn andere topic viewtopic.php?f=13&t=185281

    En nu kan ik via oenatje daar een relais op halen , dit relais zet pulsen om van de abs naar het kilometer signaal

    Heb alles goed werkend , echter het enige wat nu nog niet werkt en ik niet werkend krijg is de kilometerteller
    Die zou ook niet kunnen gaan werken zeggen ze want ik heb geen abs
    Dit ga ik oplossen door Of een abs-ring aan mijn cardanas te maken Of ik maak een abs-ring aan mijn wiel-naaf links voor (dit moet ik even uitzoeken wat mogelijk is )
    Het hangt een beetje van welke IC er in het relais zit en hoe die de pulsen telt als hij meet vanuit een wielomtrek en he bereik is 0000,01 tot 3999,99 dan kan hij zowel aan de wiel-naaf als op de cardanas, is het bereik kleiner dan kan ik het alleen in de wiel naaf maar dan ben ik beperkt met de ruimte omdat deze camper trommel remmen heeft

    Er is dus hoop !

    #18237529

    Hierbij wil ik Haasje17 e Theunm nog even bedanken voor hun aandeel
    Jongens Bedankt :wors :thumbup

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.