Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koelvloeistof passagierszijde!!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2014 om 14:00 #17266180
Goedemiddag!
Ik heb voor 2 jaar terug hier een account gehad,maar weet mijn inlog gegevens niet meer,dus vandaar dat ik met een ander account kom.
Ik kwam er net achter dat er een vloeistof onder de voetenmat bij de passagier lag,bij mijn Corsa C
En dit was behoorlijk veel.
Na wat geruik en geproef,kwam ik erachter dat dit koelvloeistof is.
Mijn reservoir was ook helemaal leeg.Nu is mijn vraag,hoe kan dit? en wat is er kapot? En kan ik dit zelf maken?
Ik heb voor een 6 jaar terug mijn monteursopleiding met succes vervolgd,dus kwa sleutelen kan ik wel iets.Ik ben hier altijd zeer goed geholpen,dus hoop nu wederom weer een goed advies te krijgen van jullie!
MVG
Dennis J
1 juni 2014 om 14:05 #18236685Kachelradiateur of aanvoer-/ retourslang van de kachelradiateur lek. Kachel is wel redelijk zelf te vervangen. De slangen komen vanuit de motorruimte, dus is lastiger te doen.
1 juni 2014 om 14:14 #18236686En hoe kan ik onderscheiden of de slangen of de radiateur het hebben begeven?
1 juni 2014 om 14:17 #18236687Misschien kun je aan de hand van het koelvloeistofspoor zien waar de lekkage zit. Als het de kachel is, komt de vloeistof onder de middenconsole vandaan. Zijn het de slangen, dan komt de vloeistof van de kant van het schutbord.
En anders kom je de kachel aan het loshalen om het zeker te weten.
1 juni 2014 om 14:21 #18236688Het lijkt te komen vanuit het middenconsole,want de bekleding tegen het schutbord is helemaal droog!
Dus wat denk ik de kachel loshalen.’
Is dit voor de komende tijd te verhelpen door de kachel niet te gebruiken? of moet ik dit zo snel mogelijk oplossen?1 juni 2014 om 14:28 #18236689Je kachel vormt samen met alle andere delen zoals radiateur en koelvloeistofreservoir en alle bijbehorende slangen een gesloten koelsysteem. Als 1 van die delen lek is, zoals nu mogelijk je kachel, dan loopt de koelvloeistof dus gewoon weg. Gevolg: koelsysteem leeg en gevaar voor oververhitting van de motor. Zo snel mogelijk (laten) repareren dus.
1 juni 2014 om 15:09 #18236690Ik zal zo snel mogelijk maar eens het middenconsole eruit halen, zodat ik kan zien waar die 2 slangen vanuit het motorcompartiment heen gaan en of die misschien kapot zijn.
Zal wel klote werk zijn, maargoed1 juni 2014 om 17:04 #18236691Je kan de kachelradiator wel tijdelijk buiten werking stellen.
Dan moet je de 2 slangen die het schutbord in gaan door verbinden met mekaar.Dan kan je rustig opzoek naar een kachelradiator. En om het te fixen. Je kan dan wel de auto gebruiken.
1 juni 2014 om 17:22 #18236692Dat houdt in dat ik dan geen verwarming heb toch?
Heb ik in dit weer toch niet nodig.
Ik kijk het morgen even aan, hoe mijn pijl is na 140 km heen en teruf naar me werk, en dan ga ik een plan van aanpak maken!1 juni 2014 om 17:34 #18236693Zijn er nog belangrijke zaken waar ik rekening mee moet houden als ik ze met elkaar verbind?
1 juni 2014 om 17:55 #18236694Klopt je hebt dan geen verwarming.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.