Rechter stuurkogel KAD A 1965

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rechter stuurkogel KAD A 1965

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266153

    Vandaag de A Kapitan voor de keuring gehad, resultaat 2 rotte dorpels (zat er aan te komen) en een ruime rechter stuurkogel en ook dat was niet onverwachts. Voor de rest niks, dus eigenlijk dikke prima.

    Nu zat er links al een alternatieve stuurkogel, echter geen idee wat het was. De verbinding met de stuurstang is ook anders dan de rechter zijde welke nog origineel is.

    Heeft iemand een idee wat ik hiermee aan moet? Op zoek gaan naar een schaars origineel exemplaar, of heeft iemand ervaring met een modificatie zodat ik er gangbaarder spul op kan zetten?

    Heb nog een aantal monza/senator kogels liggen, constructie lijkt hetzelfde maar het zal wel niet passen denk ik….

    #18236557
    #18236558

    Vandaag in Tijnje geweest, mijn hemel wat heeft die man daar een prachtige collectie staan. Maargoed, hij had een stapel kogels liggen had helaas origineel niet bij me. De oude er uit slopen en eens kijken wat er in past. Bestellen en post is veel te makkelijk :)

    #18236559

    Besteld. Gaat om een buitenste stuurkogel passagierszijde met M16 draad. Blijkbaar was er ook nog een M18 variant. Nu vind ik ze wel erg veel lijken op een B KAD exemplaar. Kan iemand mij bevestigen of deze inderdaad hetzelfde zijn? LV zal tzt ook moeten, en dat maakt het zoekwerk wat makkelijker :)

    #18236560

    Hij hangt er inmiddels in. Zit ook een vetnippel op, erg handig. Wat ik vreemd vind is dat de hoes aan de onderkant open is. Als ik de vetspuit er op zet dan komt het uiteindelijk langs het rubber weer naar buiten. Heb het even schoon gemaakt. Ben zelf alleen “modernere” exemplaren gewend die helemaal dicht zitten met een staaldraadje en zonder vetnippel. Was dit vroeger normaal?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.