aircopomp slaat aan en uit vectra b 2001 ecc

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum aircopomp slaat aan en uit vectra b 2001 ecc

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265993

    hallo

    ik heb een opel vectra b2 station uit 2000 met ecc

    nadat er geconstateerd is dat mijn aircopomp lekte
    een pomp gehaald bij de sloop en die gemonteerd

    vandaag laten vullen ze hebben er 900 gram koudemiddel in gedaan
    wat volgens mij veel te veel is onder de motorkap staat 750 gram
    in het systeem van de aircoboer 900 gram!!

    nu is het probleem dat de pomp aanslaat en paar seconden later weer uitgaat
    onder het rijden slaat de pomp dan weer aan en ook weer uit

    waar kan dit aan liggen teveel koude middel of de regeleenheid van de pomp ?

    mvg

    #18235128

    Wellicht de magneetkoppeling die niet goed meer is

    #18235129

    het rare is als ik de stekker van de pomp afhaal en er weer opdruk en de auto start slaat de pomp aan en dan steeds aan en uit een aantal keer en dan blijft de pomp ook uit totdat ik de stekker er weer afhaal en er weer op doe

    #18235130

    Teveel koelmiddel geeft een te hoge druk en dan schakelt het systeem ivm veiligheid uit, denk dat dit het probleem is;)

    #18235131

    is dit door een airco boer ook door te meten of de pomp de boosdoener is

    #18235132

    ik teste de aansturing van de pomp altijd met een lampje , kun je zelf ook doen of met multiemeter.

    em waarom doen ze 150 gram teveel in ?
    snap ik niet helemaal

    #18235133

    op de klima sticker staan 2 systemen 1 voor 750 gram en 1 voor 900 gram

    in mijn systeem hoort dus 900 gram dit is dus correct

    ik vermoed toch wel dat de magneetkoppeling niet goed is

    als de pomp aanslaat maakt hij ook wel wat herrie

    hoe doe je dat de aansturing testen met een lampje?

    #18235134

    bestel toch een revisie pomp bij Airco service Twente dan heb je voor 250€ een pomp met 2 jaar garantie .
    nu heb je waarschijnlijk iets van 100€ betaald en iets van 65€ voor het af vullen en dan is het ????hoe is de pomp hoelang heeft hij stil gelegen ???? en als je hem al wat duidelijker hoort als hij draait .

    ook ik ben er 1 keer ingetrapt maar nooit weer !!!! wie zegt dat die van de sloop goed is en je moet eerst kosten maken om dat te kunnen zien .

    dus ik hoop voor je dat het bij de magneet koppeling blijft is ook dik 50€ of zelfs meer en hopen dat je er bij kunt vervangen op de auto moet je pomp er weer af zou ik de pomp echt retour brengen .

    ook ik heb dit met de Vectra b aan de hand gehad 16 xel met ecc en 900 gram is inderdaad goed .

    Bert

    #18235135

    ik ga eerst kijken wat het vervangen van magneetkoppeling kost en of dit kan zonder de airco leeg te moeten hgalen kan doit niet gaat de pomp weer retour en koop ik een nieuwe pomp die kost 186 euro nieuw

    #18235136

    post nu is wat je voor de sloop pomp hebt betaald en de meeste Airco boeren vragen toch al gouw 60€ voor vullen. en ik weet Obdam vraagt 100€ voor een afgemonteerde pomp .
    wat is dan je beslissing geweest gebruikte pomp te nemen , dynamo of starter okee daar heb je geen kosten aan bij montage of hij werkt of niet ???

    als je dan voor 186 € gloed nieuw hebt ???????????

    #18235137

    voor de pomp van de sloop heb ik 60 euro betaald voor vullen 50 euro

    monteren van de pomp heb ik zelf gedaan

    dus totaal 115 euro met nieuwe o ringen

    voor een nieuwe pomp was ik 190 euro plus 50 euro vullen is 240 euro

    is toch 130 euro verschil ik heb nog nooit pech gehad met 2e handse pompen nu dus wel maar kan de pomp gewoon terugbrengen en krijg ik geld terug maar ik wil eerst weten wat hetprobleem is als het de magneetkoppeling is kan ik deze van mijn oude pomp afhalen

    dan moet het alleen nog gemonteerd worden

    ik weet zeker dat het in de pomp zit want airco heeft met de lekke pomp altijd gewerkt

    #18235138

    even een update

    aircopomp slaat aan en gaat ook niet weer uit dus airco doet het gewoon
    de temperatuur heb ik gemeten en hij word niet kouder dan 10 graden ik denk dat dit toch wel goed is

    wat de reden is geweest dat hij gisteren zo steeds aan en uit ging geen idee misschien wat vuil in dde stekker ofzo
    ofdat de pomp eerst goed gesmeerd moest worden

    maar hij doet het nu dit hou ik natuurlijk wel in de gaten mocht die weer zo raar gaan doen laat ik er wel na kijken

    maar op dit moment werkt die perfect

    #18235139

    Zou rond de 6graden moeten zijn normaal

    Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk

    #18235140

    ok ik heb maar 30 minuten gemeten en toen was het 10 graden misschien als ik wat langer meet dat die het wel haalt

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.