Cih pingeld

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265511

    Wat kan de reden zijn waarom een CIH pingeld?
    Het gaat om een 2.4 onderblok met 2.0s kop met een varajet2 carb op lpg.

    Als de merktekens worden aangehouden pingeld de motor.
    Als de ontstekking op gehoor wordt afgesteld is het goed alleen trekt de motor voor geen meter.

    Kan het zijn dat door het vlakken er een te hoge compressie is en hij daarom pingeld.
    Of kan dit door de electronisch ontstekking komen.

    Bvd.

    #18230740

    kan inderdaad komen door het vlakken van de kop.
    de compressie verhouding is nu uit zijn fatsoen gehaald.

    montage dikkere pakking kan een boel oplossen.

    station lod had een soortgelijk euvel.. wagentje trok enkel wel als een beer.
    en dat met een veel te laat ontstekingstijdstip..
    dikkere koppakking gemonteerd.. en rijd nu met 12 gr voorontsteking

    #18230741

    Okay dank je wel voor je reactie.
    Kan het niets te maken hebben met elektronische ontsteking?
    Dat bijv. de vacium vervroeging niet goed werkt?

    #18230742

    Moet zelfs zonder vervroegen kunnen draaien
    Zonder pingelen

    #18230743

    Lijkt me toch dat er wat anders aan de hand is, ik reed korte tijd even met een 1600 kop op een 2.5 onderblok op lpg en had nergens last van ondanks de 21! Bar compressiedruk bij starten

    #18230744

    Okay mijn broer had dit voor een jaar geleden precies het zelfde met zijn 2.0s onderblok en kop.

    Bij het 2.4 verhaal gebeurt dit alleen als de 4 traps automaat in de 4 trap gaat.
    (even tussen door: Het gaat om een A ascona met 2.4 onderblok met 2.0S kop met varajet2 en AW 4 traps automaat.)

    Naar veel proberen staat de ontsteking nu goed.
    Wel eens waar niet doormiddel van de merktekens maar op gevoel.
    Motor slaat direct aan en trekt goed en pingelt niet meer.
    Toch vreemd je zou zeggen als we de merkt tekens aanhouden dat het dan goed zou moeten zijn.

    #18230745

    compressie druk en compressie verhouding zijn 2 heel andere dingen… mr turbo.

    wat betreft je 2.0 kop op een 2.4 onderblok.. en dan pingelen..
    pingelen komt zelfs voor bij een 2.4 compleet nieuw.. en gevlakt… en orginele koppakking

    dan blijkt de compressie verhouding niet te kloppen.. terwijl de compressiedruk ook vrij hoog was.
    andere, iets dikkere koppakking ertussen… op de bank, en ontsteking iets bij.. probleem opgelost.

    #18230746

    Euh ja, zeg ik dan dat dat niet zo is ?
    En ik neem aan dat je het over lpg hebt in je laatste post ? Want daar ging het de topicstarter ook over

    #18230747

    ik had het over de verhouding.. jij over de druk :D

    wat betreft het pingelen… willen ze het beide beide brandstoffen wel wat graag

    met een te hoge c-druk of verhouding ;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.