HELP Gedwongen project 8v -> 16v Paar elektrische vraagjes

Forumindex Forums Modellen Calibra HELP Gedwongen project 8v -> 16v Paar elektrische vraagjes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264154

    Hallo iedereen,

    Na dik 7 jaar genieten in mijn rooie 8 kleppertje is hij met 330 + de cross in gegaan en de koets de sloop op.

    Tijd voor een nieuwe 8 klepper was het toen uiteraard, een gescoort met 158.000 op de klok en die is mij recent kapot gelopen.
    ergens iets flink mis in de kop.

    Uit eigenwijsheid en klein budget wou k dit maal toch iets anders ombouwen dan een 8v en is het dus een 16v geworden :)

    Alles zit er ondertussen in na de nodige aanpassingen zoals gaskabel computer, stuurpomp motorsteun e.d.

    Het probleem rust zich op het volgende, k heb alles startklaar alleen weet ik niet zeker wat ik met de laatste kabeltjes aan moet dus voor dat ik ga meten en proberen wou k het toch hier even op het forum knallen.

    Kabel met het rooie cirkeltje gaat naar de brandstofrails e.d. heb mij laten vertellen dat dit een geschakelde plus is ?

    nu is mijn vraag wat is de geschakelde plus die van de kabelboom afkomt ? ( in het gele cirkeltje hangen 2 zwartgroene stekkers waarvan er eentje richting ontsteking gaat en een richting onderste kabelboom vh blok als ik me niet vergis )

    ook heb ik bij mijn bobine een aansluiting aangetroffen die leeg is ?

    En de allerlaatste vraag :D heeft er iemand nog een c20xe spruitstukje liggen voor een calibra ?

    #18218435

    bvd xD

    #18218434

    voor t oog ; )

    Voor

    huidig

    #18218436

    @calibra-driver wrote:

    Hallo iedereen,

    Na dik 7 jaar genieten in mijn rooie 8 kleppertje is hij met 330 + de cross in gegaan en de koets de sloop op.

    Tijd voor een nieuwe 8 klepper was het toen uiteraard, een gescoort met 158.000 op de klok en die is mij recent kapot gelopen.
    ergens iets flink mis in de kop.

    Uit eigenwijsheid en klein budget wou k dit maal toch iets anders ombouwen dan een 8v en is het dus een 16v geworden :)

    Alles zit er ondertussen in na de nodige aanpassingen zoals gaskabel computer, stuurpomp motorsteun e.d.

    Het probleem rust zich op het volgende, k heb alles startklaar alleen weet ik niet zeker wat ik met de laatste kabeltjes aan moet dus voor dat ik ga meten en proberen wou k het toch hier even op het forum knallen.

    Kabel met het rooie cirkeltje gaat naar de brandstofrails e.d. heb mij laten vertellen dat dit een geschakelde plus is ?

    nu is mijn vraag wat is de geschakelde plus die van de kabelboom afkomt ? ( in het gele cirkeltje hangen 2 zwartgroene stekkers waarvan er eentje richting ontsteking gaat en een richting onderste kabelboom vh blok als ik me niet vergis )

    ook heb ik bij mijn bobine een aansluiting aangetroffen die leeg is ?

    En de allerlaatste vraag :D heeft er iemand nog een c20xe spruitstukje liggen voor een calibra ?

    Van de eerste foto heb ik volgens mij de kabels zo ongeveer uitgevogeld alleen het ronde stekkertje wat op de achtegrond hangt met bruin groen en bruin kabeltje weet ik dus niet waar die heen moet.

    #18218437

    niemand? :/

    #18218438

    Bump ?

    #18218439

    Vet ! knap werk :thumb Tellerunit ook uitgewisseld ?

    Had je een complete donor waar je nieuwe hartje van je Calibra uitgehaald had of een los blok ?

    Kan je vragen helaas niet beantwoorden.. mijn Calibra heeft 2 vriendjes meer king: dus kan het ook niet nakijken.

    Groetkes,
    Sjors

    #18218440

    Volgens mij weten is het zwart ..
    Maar ff weten is zeker weten

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.