Motronic 4.1 probleem

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264133

    Hallo,

    Wij zijn nog steeds bezig om de Monza van Peter777 op Motronic 4.1 werkten te krijgen.
    Dit lukt helaas nog steeds niet.

    Alles is goed aangesloten alleen lopen ho maar.
    Wat hij wel doet is 2 a 3 seconden lopen en flink schudden, daarna valt hij stil.
    Op remreiniger blijft hij wel lopen.
    Dit duit dus op geen benzine.
    Alleen krijgt hij wel benzine.
    Op de benzine slangen staat druk en de bougies worden nat.
    Omdat de onstekking van Motronic via de ECU geregeld wordt ga ik er van uit dat dit helemaal goed is.

    Het Motronic systeem is lopend van mijn Admiral afgekomen.
    Het enige onderdeel wat anders is is de Lambdasonde, deze komt van een andere auto omdat deze niet makelijk los van de Admrial kon.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Verder heb ik geen goeie informatie hoe de ontsteking goed af te stellen.
    Het is namelijk zo dat het motor blok wat er in zit een 3.0E is.
    Ik heb het motor blok in BDP gezet en de markerings-tekens gebruikt voor de rotor en verdeler kap.

    We zijn bijna in staat om het om te bouwen naar L-jetronic omdat we daar nu wel redelijk bedreven mee zijn.

    :wors :wors :wors

    #18218231

    En het motor motormanagement lampje blijkt op contact branden maar tijdens starten gaat deze uit.
    Wat naar mijn menen in houdt dat alle onderdelen van het injectie systeem goed zijn.

    #18218232

    Levert de pomp nog wel genoeg druk? Als hij loopt maar niet genoeg druk levert, start hij wel, agv druk opbouw door dichte injectoren. Maar kakt de druk in, zodra deze open gaan. Hierdoor komt er te weinig brandstof in de kamer, en loopt hij niet. De benzine die dan niet verbrand door teveel lucht slaat dan op de bougies, waardoor deze nat worden. Dus ff brandstof druk meten en je weet het.

    #18218233

    Of de drukregelaar op de rail stuk, dat kan natuurlijk ook.

    #18218234

    Okay dank je wel voor je reactie.
    Heb er een nieuwe brandstofpomp onder hangen dus ga er van uit dat dat wel goed is.

    Wel heb ik nog medere druk regelaars liggen.
    Ga er van uit dat je de gene bedoelt die op de retour leiding zit en op het vacuüm van de inlaat werkt.

    Ik heb laatst wel een injectie rail gekocht.
    Er zit nu nog een systeem op van benzine slangen.
    Denk dat ik dat er dan er maar een op ga schroeven.
    Dit was sowieso het idee maar wou de motor eerst draaiend hebben dat zijn originele onderdelen.

    #18218235

    Uit ervaring kan ik je vertellen dat een nieuwe pomp geen garantie geeft dat die ook dat doet wat die moet doen. Ik zou het gewoon eens na meten. Dan weet je het zeker.

    #18218236

    Okay gaan we dat even doen.

    #18218237

    Brandstof pomp gewisseld,
    Drukregelaar en injectierail
    Allemaal het zelfde verhaal 2 sec lopen/bonken en afslaan.

    Vandaag L-jetronic er op gezet en starten/lopen.
    Dit met de zelfde brandstofpomp en drukregelaar.
    Dus de fout zit hem in het Motronic systeem.
    Wat heel vreemd is omdat ik dit systeem nog geen 2 maanden geleden van mij Admiral heb afgehaald.

    Wie heeft nog mee ideeën waar het eventueel aan kan liggen.

    Ik heb de weerstanden van de injectoren gemeten deze moeten voor mijn gegevens tussen de 15 en 17 ohm liggen.
    Alle injectoren zowel de originele als op het injectierail hebben 16 ohm.
    Lijkt mij dus goed.

    Weerstand van de temp. sensor gemeten ook goed.
    En die van de BDP sensor ook.

    HELP HELP HELP

    Het is namelijk wal de bedoeling dat de Monza op Motronic gaat rijden.
    Dit vanwege het mindere brandstof verbruik en de mogelijkheid tot het aansluiten van de boordcomputer.
    Nu kan dit laatste ook op L-jetronic maar ik heb toch liever Motronic.

    #18218238

    hoe heb je de ontsteking aangesloten bij de jetronik en bij de motronic?

    #18218239

    Bij l-jetronic gewoon door de originele 12v geschakelde plus van de kabel boom van de auto.

    Bij Motronic door middel van de zwart gele kabel door getrokken naar de geschakelde kant van de stekker met 3 aansluitingen.(continu, geschakeld en toerental)
    De aansluiting voor de bobine zit namelijk al kabelboom van Motronic.

    #18218240

    En welke verdeler gebruikt?

    De stand alone verdeler van de jetronic werkt namelijk niet op de motronic (ander kenveld)

    #18218241

    Dat klopt maar heb alle delen gebruikt toen hij nog draaide.
    Op de lambda sonde naar.

    Dus onderbrekeras en bobine wat bij Motornic hoort heb ik gebruikt.
    En tijdens het starten krijgt hij ook gewoon vonk.

    Het is een raar verhaal.

    #18218242

    Neem aan dat je al gecontroleerd hebt, ofdat alles nog op tijd staat.

    Verder zou ik de lambda wel aan sluiten. Mocht je geen gat ervoor hebben:
    http://www.edelschmiede.com/shop/einschweissgewinde-mutter-lambdasonde-m18x15″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    ;)

    #18218243

    @Freestyler wrote:

    Neem aan dat je al gecontroleerd hebt, ofdat alles nog op tijd staat.

    Verder zou ik de lambda wel aan sluiten. Mocht je geen gat ervoor hebben:
    http://www.edelschmiede.com/shop/einschweissgewinde-mutter-lambdasonde-m18x15″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    ;)

    Die heb ik voor hem er al “professioneel” ingebakken :P

    #18218244

    Wat zeer gewaardeerd wordt.

    #18218245

    water temp sensor zijn van motronic en L-jetronic verschillende meende ik…
    (blauw om zwart)
    dus bij een temp sensor van de l-jetronic verzuipt de motronic

    #18218246

    Dat klopt:

    Blaauw zonder nummer is voor L-jetronic
    Zwart voor LE-jetronic
    En Blaauw met code is voor Motronic.

    Maar goed heb die verder niet veranderd, en zoals eerder gezegd komt het hele systeem van een rijdende auto af.
    We hebben er nu L-jetronic op en dat werkt naar behoren.

    Op een regenachtige zondag middag maar een kijken of Motronic er weer op komt.

    In iedergeval bedankt voor de reactie.

    #18218247

    had ik de laatste 2 omgedraaid .. oepsie.. ;)

    toch vreemd dat hij dan een idee geeft dat hij verzuipt… althans.. mijn gedachte..
    (bij motronic..)

    ben hier met een c30ne ook aan het etteren geweest.. wou ook niet draaien..
    later liep ik tegen de sensor aan.. ivm monteren van ander thermostaathuis,
    was deze vergeten mee te vervangen.. vandaar..

    suces op de zondagmiddag verder :D

    #18218248

    Dank je wel voor je reactie.
    Komt wel goed.
    Hij draait nu bijzonder mooi op L-jetronic.
    Vind het eerst wel even best zo.

    Heb inderdaad al wel geschoten dat die watertemp. sensoren toch wel erg belangrijk zijn.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.