Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C GTS – platte accu na 3-4 dagen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2014 om 16:24 #17264067
Goede middag,
Er wordt tegenwoordig weinig met de auto gereden…
Eens om de 3-4 dagen, maar dan steeds een platte accu.
Accu is vervangen in mei 2013.Ik heb ergens lekstroom, aan wat ik zit te denken:
heb Xenon geplaatst. Misschien ergens een defect of kabelbreuk ofzo?
Ik heb ook een Happy Lightshow Module inzitten. Kan deze ook voor lekstroom zorgen
omdat de LED’s op de module blijven branden? Zou te zot voor woorden zijn.Alternator is uitgetest en werkt nog perfect. Is teven 6 jaar geleden vervangen.
Aan wat denken jullie? Word er compleet zot van
13 februari 2014 om 16:34 #18217359ik zou zeggen, zet em eens neer zonder de HLS ingeplugd.
en laat je accu doormeten, een nieuwe accu kan ook kapot zijn. (2x meegemaakt, na korte tijd al nieuwe accu slecht)
13 februari 2014 om 16:36 #18217360@sjoerdie wrote:
ik zou zeggen, zet em eens neer zonder de HLS ingeplugd.
dacht dat ik dat al eens had gedaan…maar ook zonder resultaat meen ik me te herinneren.
Ik ga het nog even uittesten…maar zou dit kunnen dat dit de batterij leegtrekt? Zou toch niet mogen?13 februari 2014 om 16:39 #18217361@sjoerdie wrote:
ik zou zeggen, zet em eens neer zonder de HLS ingeplugd.
en laat je accu doormeten, een nieuwe accu kan ook kapot zijn. (2x meegemaakt, na korte tijd al nieuwe accu slecht)
Ze hebben die in mei 2013 al eens vervangen. Had deze gekocht in oktober 2012. In mei 2013 was deze reeds stuk en doorgemeten en vervangen door een nieuwe. Subiet is deze na een half jaar terug stuk, wie weet? Het merk is: Dynac 74aH
13 februari 2014 om 17:17 #18217362weet je hoe je lek stroom moet meten ?
13 februari 2014 om 17:46 #1821736313 februari 2014 om 18:50 #18217364@gtsmaniak wrote:
@theunm wrote:
weet je hoe je lek stroom moet meten ?
Neen. Ik heb wel een meter hahaha
Meter op de hoogste stand (10A), contact uit en de meter tussen de massapool van de accu en de accuklem (accuklem dus loshalen) laten meten. Vervolgens net zo lang zekeringen eruit trekken of onderdelen loskoppelen tot de waarde daalt.
Tenminste, zo zou ik het doen. Theunm is volgens mij iets meer ervaren13 februari 2014 om 19:31 #18217365Goede avond
Is me nu duidelijk hoe je het moeten meten dankzij deze video
https://www.youtube.com/watch?v=zdIKNnwEjIs&feature=youtube_gdata_playerIk zat zo te denken. Ik wou een alarm inbouwen en heb zo een schakelaar ingebouwd van de vectra. Maar nooit verder geraakt dan dat omwille van problemen met de auto. Misschien zit hier het probleem?
Of misschien door het probleem met mijn ruitenwissermotor?
Anyway. Ik laat het asap weten na het uitmeten. Elke week een lege batterij is niet leuk…13 februari 2014 om 22:24 #18217366Controleer ook eens je kofferbak verlichting. FF hoedenplank eruit en klep dicht.. makkelijk te testen en kleine moeite..
Contact bij GTS maakt wel eens sluiting en daardoor blijft deze continue branden.. dat is genoeg om je accu leeg te trekken…14 februari 2014 om 12:15 #18217367De HLS kan het echt niet zijn. Hij activeert geen functies als de auto uit staat (je lampen gaan niet aan etc.). 2 Led’s verbruiken echt zowat NIETS…
14 februari 2014 om 15:39 #18217368je weet et maar nooit…..het blijft aftermarket electronica
en even uitproberen is een kleine moeite
19 februari 2014 om 19:55 #18217369Nu is de HLS er al enkele dagen uit…nog geen platte accu.
Ik heb alvast het volgende gedaan.1) HLS er uit
2)staat van de batterij gecheckt
– 12 volt geeft die wanneer de auto uitstaat
– bij het opstarten, stijgt deze naar max. 13.76 volt.
– Met voorste ruitontdooier daalt die naar 13.65 volt
=> In mijn ogen allemaal normaal.Laat ons nog even afwachten wat het zegt, ik begin sterk te vermoeden dat het iets te maken heeft met de HLS…
Maar ik heb nu een ander probleem, veel gevaarlijker. Ik vraag mijn eigen af wat er niet scheelt aan de auto. Ik kan mijn rempedaal blijven indrukken. Er zit bij draaiende auto geen druk niet meer op de rem. Remvloeistof is weeral bij op zijn minimum. Is 3 keer vervangen geweest dit jaar! Remblokken zijn goed. Volgens de keuring waren de remschijven in matige staat. Ook nergens een lek te zien…
Wat ik ook nog steeds heb, is bij het terugnemen van gas…dat vreselijk lawaai. Begin al zoiets te denken dat het misschien de remcylinders ofzo zijn?Wat denken jullie?
21 februari 2014 om 22:10 #18217370Klinkt als een lekke hoofdremcilinder.
Maar als je niveau daalt (meer als normaal kwa slijtage van dr remblokken) dan is er toch ergens een lek.
Daar eens even alles van nakijken, rem zonder druk is wachten op “boem”
25 februari 2014 om 12:17 #18217371ok, vandaag op de brug gezet
remleidingen lijken nergens te lekken.
We hebben gevonden vanwaar het lek komt, en het lek serieus!
Boven de dieseltank, zit een blauw bakje waar de leidingen op ingaan en uitgaan…deze lijkt te lekken.
Wat is dit blauwe verdeelbakje en wat kost zo een bakje?
Kan dit nu het probleem zijn waar ik al zo lang mee loop? Het slepend geluid aan mijn motor?
Sorry, maar in mijn ogen is deze auto echt een flop.
2500 euro klokken we momenteel af, 130.000 km…dit is echt schandalig.
Nog niet gesproken over de kapotte ruitenwissermotor. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.