Probleem met boardcomputer

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Probleem met boardcomputer

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263918

    Hallo

    Heb een probleempje .
    Op mijn boardcomputer staat er de volgende problemen:
    Kuhlmittelstand , brems beleg en waschwasstand?

    Ik dacht dat de kuhlmittel stand te maken had met de koelvloeistof en die heb ik bijgevuld maar probleem nog steeds niet opgelost?

    Kunnen jullie mij helpen

    #18215922

    Kuhlmittelstand: gevuld tot iets boven middenrand van de Koelpot??
    Brems Belag: Remsensor(en) dood of niet aangesloten, of Remblokken versleten, Bij blokken vervangen altijd deze sensoren mee vervangen
    WaschWasstand: Ruitensproeier peil laag.

    Willem

    #18215923

    Als je KVS op peil staat, maar de melding blijft kan het ook een defecte of vuile sensor zijn die in dat bakje zit.

    #18215924

    @ElRenegado wrote:

    Als je KVS op peil staat, maar de melding blijft kan het ook een defecte of vuile sensor zijn die in dat bakje zit.

    Vec C? Yep, ff friemelen aan de stekker onderop en de melding is weer weg. Expansie vat kost met sensor rond de 45 in de btw bij de vod. Sensor wordt niet los verkocht :hmmz

    Groet jraaf

    #18215925

    Oo nee het gaat hier echt om een opel vectra B 1.8 97′ december

    #18215926

    Zoals ik Omschrijf:

    Kuhlmittelstand: Koelvloestof laag, of sensor dood.
    Bremsbelag: Remblokken op, Sensoren niet vervangen of geplaatst
    WashWasser: Ruitensproeier bijna leeg, of sensor dood.

    Willem

    #18215920

    koelwater zou ik idd. maar een nieuw reservoir voor kopen, zijn niet duur en in een half uur geplaatst. Schoonmaken helpt vaak maar heel kort.

    Ruitensproeier merk je vanzelf als je de ruit schoon wilt maken, dat reservoir vervangen is iets meer werk, voorwiel eraf en dan de kunststof kuip losmaken, via de bovenkant kan je er niet bij komen.

    Tegelijk kun je dan kijken of je voeringen op zijn of dat het vuil is. Als je schijven nog goed zijn is blokken vervangen goed zelf te doen.

    #18215919

    Vectra-B,
    KVS pot met sensor is niet nieuw verkrijgbaar meer..
    Ruitensproeier peilsensor kan je los vervangen, zit in een Rubber in tankje gedrukt, deze past van de Astra-F ook, waarschijnlijk ook wel van de Omega en Astra-G

    zal foto’s Posten van de Rembloksensoren

    Willem

    #18215918

    kvs pot ook bij de dealer niet meer te krijgen? Past de pot van een Omega? Die kon ik een paar maandjes terug nog wel zo kopen.

    #18215921

    De sensor:



    Let op, deze is met een gaatje, je kan ook een Schuivertje hebben, dan heb je een ander sensortype nodig:

    Montage:

    Dit is de Krent Edition die ik van me auto heb afgehaald:

    Willem

    #18215927

    @remutr wrote:

    kvs pot ook bij de dealer niet meer te krijgen? Past de pot van een Omega? Die kon ik een paar maandjes terug nog wel zo kopen.

    Voordeel van de Omega, Daar gaat Werkelijk Alles Kapot van, dan blijft het Leverbaar. (klinkt kru, maar zo is t wel).
    Deze Koelvloeistof potjes gaan nauwelijks kapot bij de Vecta-B.

    Die is geheel anders, kwa Vorm en passing..
    Ik doe mijn Sensorpotjes ook niet meer weg, ben er nog een aan het reinigen, voor reserve..

    Willem

    #18215929

    Bij de Omega was het ook de sensor, die zat helemaal onder de smurrie.

    Ben ik toch blij dat mijn Vectra een TID heeft en ik onder de kap moet kijken of er iets bij moet en dat pa een Omega heeft :jerry

    #18215928

    Ik heb een Sensor in de Vectra, deze is nog Prefect, Deze Sensoren gaan kapot (net als de Rest van je Motor en Koelsysteem) door onder andere NOOIT verversen van Koelvloeistof (= Corrosie en Vervuiling).

    Mijn Tankje is werkelijk nog als nieuw Nee, Dit potje is gewoon van 1996, en 250.000km oud, en ja ze heeft een kapotte Warmtewisselaar overleefd (olie in de Koelvloeistof, Dikke smurrie in het potje):

    Hier is alleen Condens te zien, ze is keurig schoon en zuiver:

    Deze ben ik nu aan het opknappen (1999 / 245.000km oud), ziet er smutzig uit, maar is opzich heel netjes nog, Drijver is keurig schoon heel en gangbaar)

    Willem

    #18215930

    Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat potje is als nieuw.

    Bij de omega 2001 als bouwjaar dealer onderhouden en in 2011 de laatste keer verversing was het hele potje dicht van de aanslag. Bij mijn Vectra, met een koelvloeistof reiniging kwam koffieprut uit nog steeds een donker gekleurd reservoir.

    Nu met een half jaar een nieuw potje is de kleur nog zoals bij jouw Vectra

    De koelvloeistof van de vectra is uit 2012 en motor warm is een temparatuur van 85 a 90 graden.

    #18215931

    Gewoon Potje met Diverse Reinigings middelen erin bij de Wasbak van ons beunhok leggen, dan pakt de een m beet, schud m af en toe, dan de ander.

    Wat is er gebruikt:

    Dreft met HEET water
    Garage zeep Grove Korrel, met Heet water
    Tuinaarde met Garagezeep en Heet water
    Schuurmiddel

    na een maandje of wat schudden ziet het er zo uit.

    hang daar een Splinternieuwe 3.0 V6 aan, met nieuw koelblok en klaar is klara

    Willem

    #18215932

    je heb weer een mooi project zo te zien. Waar komt deze in?

    Maar een maandje werk? Pfff

    #18215933

    iedere keer een paar minuutjes
    Deze gaat in de Spares kast

    We hebben 5 Vectra’s lopen waar ie inzit, kans dat er eens een kapot gaat is best aanwezig

    Willem

    #18215934

    Dan is het handig als je en de ruimte heb om het schoon te maken en om het op te slaan.

    #18215935

    Haha
    Die remsensorn waren een tijdje der uit gezet om een reden door de garage maar weet cht niet meer waarom.
    Heb de koelvloeistof gevuld , maar ik vul altijd blauwe koelvloeistof en ik zie bij jullie alleen maar rode.
    Ruitenwisservloeistof doet het gewoon?
    Ik houd die hendeltje in en er komt gewoon ruitenwisser vloeistof uit.

    Dankjewel allemaal

    En mijn vader zij ook. Als het een maal op de boardcomputer is en je hebt het probleem opgelost dan moet je de accu eraf halen en opnieuw in monteren zodat de auto gereset wordt klopt dit ?.

    #18215936

    rode is voor aluminium blokken en is een andere basis . Je mag rood en blauw ook niet mengen.
    remsenoren zouden kunnen dat ze vuil waren en daarom los gemaakt zijn, dit zou ook wel eens met je ruitensproeier senor zijn gebeurd.
    Moet je een aan de techneuten hier vragen of je met opcom de senor niet uit kan zetten?

    de fouten blijven ook na de accu los in het systeem staan.

    #18215937

    Bc reset zichzelf zonder accu los te halen.

    Zou wat zijn dat bij iedere keer als je ruitensproeier leeg is, je de accu zou los moeten halen

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.