olie lekkage z2.2se?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum olie lekkage z2.2se?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263685

    Hoi allemaal,

    Heb 2 weekjes terug nieuwe olie in mijn vectratje gedaan en tot mijn verbazing was het vandaag gewoon bijna LEEG. Auto op de brug gezet en wat zie ik?

    Ik verlies mijn motor olie door de kleppendeksel en ook niet een beetje. Maar wat ik hier zie is dat niet mijn krukaspoelie? het komt uit het plekje waar mijn aandrijf as in zit. Wie kan me verder helpen ben zelf goed met sleutelen de kleppendeksel ga ik zelf doen en indien mogelijk wil ik deze ook zelf doen. Alle tips zijn welkom.

    Canovaro

    #18211291

    Als ik de foto zo bekijk zou ik zeggen krukaskeerring!

    Heb ik bij mijn eigen Z22SE ook weleens vervangen.

    #18211292

    Het is nou niet echt een duidelijke foto maar als de motor het verschil tussen min en max (1 liter olie) in 2 weken heeft gelekt dan moet je dat toch ook duidelijk zien op de plaatsen waar je parkeert. Is er niet meer aan de hand?

    #18211293

    Niks gezien op de parkeerplaats. Zal morgen duidelijke foto’s maken. Denk zelf dat het de krukaskeerring is.

    #18211294

    Op de foto is te zien dat de linker aandrijfaskeerring lekt, mits het niet hoger af komt.
    Maar in 2 weken 1 liter olie is flink, moet zeker te zien zijn waar hij lekt. Anders zal de motor het verbruiken….

    #18211295

    Ga van middag langs een maatje die er meer verstand van heeft. Hou jullie op de hoogte.

    #18211296

    2 mooie fototjes gemaakt. Hoop dat ik hiermee wat meer info kan krijgen.

    #18211297

    As hoes kapot!
    Lijkt verder naar boven wel droger :???:

    #18211298

    Met die ashoes moet je niet rond blijven rijden: dat kost je je homokineet en dan ben je veel meer geld kwijt.
    Wat betreft de lekkage: ik vind het meer zweten dan lekken dus mij lijkt niet dat je zo in 2 weken een liter olie kwijt raakt.

    #18211299

    Vandaag komt er een nieuw ashoes en keerring. Moet de bak er af of kan het ook zonder er af te halen? het gaat om de keerring waar mijn linker as in zit.

    Canovaro

    #18211300

    Sorry ik had de eerste foto niet helemaal goed bekeken dacht de andere kant van de motor te zien.

    Lekkage lijkt idd van de aandrijfas keerring te komen eerst keerring vervangen en goed schoonmaken dan weer controleren.

    #18211301

    Ja hoor, het is de steekaskeerring. Hoes is nog goed. Morgen komt de nieuwe er in met verse bak olie verse motor olie oliefilter lekker boodschappen gedaan bij de dealer.

    #18211302

    Misschien een gekke opmerking maar je zegt dat je 2 weken geleden nieuwe motorolie “met nieuw filter” in de auto hebt gedaan. Heb je toen wel het oliepeil gecontroleerd nadat de motor eerst gestart is zodat het filter kan vullen? Als de olie en filters pas 2 weken oud zijn waarom deze dan weer vervangen?

    De lekkage aan de versnellingsbak heeft dan ook niks met motorolie te maken. Bakolie en motorolie zitten gescheiden.

    Een nieuwe keerring met bakolie kan nooit geen kwaad maar zal het oliepeil van de motor niet doen veranderen. Zou het blok gewoon schoonspuiten en olie aanvullen tot max en dan eens goed kijken waar het vandaan komt.

    Greetz C00kie

    #18211303

    Je heb helemaal gelijk C00kie. De boosdoener was dus toch linker ashoes en aandrijfas keerring en de motor olie was kleppendeksel pakking en de oliedruksensor die niet goed zat. Alles is weer gedaan heb gedaan wat nodig was. Iedereen bedankt voor de reacties.

    Canovaro

    #18211304

    aandrijfaskeerring lekt ALWEER !? iemand een idee waarom deze weer lekt? as hoes is nog OK.

    #18211305

    Juiste keerring? Keerring scheef geplaatst? Ingelopen homokineet, zo ja dan de keerring zo proberen te plaatsen dat deze een ander loopvlak krijgt.

    #18211306

    Zeker de juiste keerring! Hoe weet ik of mijn homokineet is ingelopen? anders is de keerring niet goed geplaatst door mij grr :fy1

    #18211307

    Als je de homokineet uit de bak haal zie je en glimmend gedeelte waar de keerring op afdicht. Dit metalen stuk moet glad zijn en de keerring moet daar dus goed op afdichten. Wil wel eens voorkomen dat de keerring in het metaal inloopt maar meestal is het foute montage van de keerring of een beschadigde keerring bij het terugzetten dan de homokineet.

    #18211308

    Heb je verder nog tips voor het plaatsen van de keerring ? Denk dat ik deze de vorige keer niet goed heb gemonteerd. Verder welke boutje op de bak moet ik hebben om bak olie te vullen ? Neem morgen gelijk ook nieuwe bak olie.

    #18211309

    Beste kun je hiervoor een bus of dop uit je doppenset gebruiken die goed op je keerring past zodat je hem er recht erin kunt kloppen.

    Vullen van de bak in verschillend van bak type. Meestal zit op het differentieelhuis van de bak een plug met inbus. Deze zit op de hoogte van het midden van de aandrijfassen. Als de auto horizontaal staat is deze ook als max vulmaat aan te houden. Vullen tot deze gaat overstromen :)

    #18211310

    Bedankt voor je snelle reactie echt top! Moet goed komen.

    #18211311

    Vandaag nieuwe keerring geplaatst en bak olie gevuld. Homokineet was gewoon goed vorige keerring was wat beschadigt.

    #18211312

    Oke.. hopen dat het nu wel dicht is :thumb

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.