reparatiekosten.. schatting?

Forumindex Forums Modellen Corsa reparatiekosten.. schatting?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263230

    hey,

    net even zitten zoeken op internet, en toe kwam ik een leuk Corsa tegen voor 700 euro met 111.575 km op de teller, in de advertentie wordt aan gegeven dat naar het volgende moet worden gekeken.

    [*]linkerophanging van de motor
    [*]distributieriem
    [*]APK

    kunnen jullie mijn ongeveer een schatting geven wat me dit ongeveer gaat kosten?

    of raden jullie deze koop af, ben namelijk zelf geen klusser :???:

    #18206284

    Wat voor motor is het? corsa B,C??

    En APK kost niet zoveel, ligt er maar net aan wat er uit komt dat kan wel veel kosten.

    #18206285

    type motor CORSA-C; Z1.0XEP dat wat ik kon vinden op het kenteken.

    #18206286

    is 700 voor een auto uit 2004 of nieuwer niet heel weinig geld??

    Z10XEP heeft geen distributieriem maar een ketting, als die kapot is zit je zomaar aan 700 euro reparatiekosten, en als deze er al afgelopen is, kan je het beste een andere motor plaatsen, dan lopen de kosten tot ruim in de 1000 euro..

    Willem

    #18206287

    het is weinig geld, vandaar dat ik ook geïnteresseerd ben :)
    (Ik ben een arme student :P)

    De persoon bied hem aan omdat hij zelf op kamers gaat wonen in Amsterdam en daarom geld nodig heeft.

    maar ik begrijp van wim-v6 dat het vervangen van de ketting 700 euro kost ?
    en kan je de ketting ook laten vervangen door een rubber variant? :hmmz

    #18206288

    nope, zit inwendig IN de motor verwerkt, hier kan je niks aan aanpassen.

    Willem

    #18206289

    oke dankt voor de tips.

    #18206290

    Een ketting hoef je ook niet te vervangen zolang deze niet tikt of wat dan ook. Even vragen of het zekerheden de distributie is of gewoon een klepstoter. Een motorreinieging en nieuwe olie doet vaak al wonderen.

    #18206291

    Weinig kilometers…
    Zal haast wel de Ketting zijn, in combi met weinig onderhoud.

    Stoters heb ik nog niet meegemaakt bij deze motoren..

    Willem

    #18206292

    Als je maar een beperkt budget in gedachten hebt (in jouw geval €700 – €750),
    dan weet je dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.
    Je zult dan dus een goede keuze moeten maken.

    Ga je voor full options en een strak uiterlijk zonder roest, maar een rotte motor
    die door een puber helemaal is afgeragd of voor het (ogenschijnlijke) barrel die
    er misschien niet helemaal als nieuw meer uitziet, maar motorisch nog in prima
    conditie is (oké, wat slijtage, maar met nog een mooie toekomst voor de boeg)?

    Wanneer je zelf handig bent en gereedschap en een brug hebt, dan zou de eerste
    optie aantrekkelijk kunnen zijn, ben je wat minder technisch, maar kun je nog wel
    een lekke radiateur en remblokken/schoenen (met eventueel wat hulp) vervangen,
    dan kan de laatste optie veel beter zijn.

    Waar ikzelf op let is:

    • Wanneer verloopt de APK?
      Ik heb liever een auto waar nog zes maanden APK op zit, dan een waar de APK
      net van is verlopen; hoe krijg je hem anders (legaal) thuis?.
    • Komt hij bij een handelaar vandaan?
      Handelaren willen vaak graag snel van een (inruil) auto af wanneer ze er zelf
      geen heil meer in zien (lees: teveel kosten die zich niet meer terugbetalen bij
      verkoop).
      Tip: als er in de advertentie staat: “Er is het één en ander mis mee, maar we
      weten niet wat” (of iets van die strekking): meteen doorlopen; autohandelaren
      weten precies wat er met een auto mis is, het is tenslotte hun vak. :hmmz
    • Komt de advertentie “Eerlijk” over en kunnen de gegeven “Feiten” kloppen?
      Een auto uit 2011 voor €1000,= met slechts een klein deukje en geen APK kan
      nooit kloppen en is waarschijnlijk total-loss. :shock:
      Hetzelfde geldt voor dat 20 jaar oude autootje dat altijd binnen heeft gestaan
      en van een oud vrouwtje is geweest.
      Het kost wat oefening om het koren van het kaft te scheiden, dus lees gewoon
      heel veel advertenties, leer tussen de regels lezen en reageer niet meteen op
      het eerste mooie aanbod.
    • Wanneer je meerdere keuzes gemaakt hebt, plan een dag in waarin je bij al
      deze aanbieders langsgaat om een proefrit te maken.
      Het kan ook helpen (qua prijs) als je aangeeft dat je meerdere auto’s aan het
      bezichtigen bent. king:
      Vergeet ook niet om de papieren van de laatste APK in te zien: hier staan vaak
      belangrijke hints in (“Dingen die nog nét kunnen, maar volgend jaar vervangen
      moeten worden”). :vertag
      Wanneer je zelf nog niet veel (rij) ervaring met auto’s hebt: neem iemand mee
      die dat wel heeft; je kan vrij snel voelen of er iets niet in de haak is.
      Bijkomend voordeel is dat je een auto meteen kunt meenemen als hij bevalt,
      wanneer je met z’n tweëen bent. :D
    • Probeer te achterhalen wie/wat de vorige eigenaar was.
      Was het een tiener/begin-twintiger en is het een sportief autootje: laten staan!
      Grote kans dat alles aan gort geragd is. :cry
      Dit is de reden dat ik de Volkswagen Golf advertenties direct oversla.
    • Ga niet meteen af op het uiterlijk; meestal valt van een vies karretje iets heel
      moois te maken (zelfs wanneer je hem alleen maar oppoetst). :thumb
      Een glimmende, verlaagde bolide met sportuitlaat kan vaak reddeloos verloren
      zijn, je ziet het alleen niet van de buitenkant.
    • Vaak is het goedkoper om je budget iets te verhogen (zodat je in een hogere
      prijsklasse zit), dan om goedkoop te kopen en veel geld uit te geven aan dure
      en ingewikkelde reparaties. :cry
    • Ook hier geldt: als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het ook zo. :angel

    Veel succes met je aankoop. :afro

    Greetz,

    Peter.

    #18206293

    “Ook hier geldt: als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het ook zo. :angel”
    ik denk dat het bovenstaande wel van toepassing is op het deze auto.

    mijn budget ligt tussen de 1500 en 1700.
    mijn droom model is een corsa C met CC dus vandaar deze auto.
    het jammere is dat ik dit model niet kan vinden voor mijn budget :cry

    het andere model wat ik op het oog heb is
    http://vl.autotrack.nl/consumer/car?consumer_id=905&auto_id=10797242&car_type=O&aanbieder_id=39428″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    wat ik zoek is een auto met CC, merk maakt me niet zo veel uit model ligt wat persoonlijker.

    #18206294

    Corsa met Cruise is wat lastiger te vinden als een Astra-G.

    alleen moet je wel bedenken dat veel 1.6jes van de eerste serie astra-G’s ook geen CC hebben, dan kom je al gauw bij de 1.8 en 2.0 modellen in luxere uitvoering terecht.
    Willem

    #18206295

    @antonov314 wrote:

    wat ik zoek is een auto met CC,

    Dan kun je op zoek gaan naar een Daewoo Espero, die heeft standaard
    Cruise Control en zijn niet duur. :lol:

    Dat ze niet duur zijn heeft echter wel een reden: ik was één van de
    eerste Nederlanders met een Espero (in de lease gelukkig) en alles ging
    kapot aan die auto… behalve de cruise control. :swear

    Ik was blij dat ik na twee jaar weer een andere auto mocht uitkiezen.

    #18206296

    Wel ernstig dan, zeker gezien er een OPEL motor en bak in de Espero zit, welliswaar met aziatische motorsturing, maar is een Duitse motor..

    Willem

    #18206297

    Klopt, maar zover ik weet was het alleen het ontwerp van de motor van Opel;
    de onderdelen en assemblage was Koreaans.

    De Lanos was echter wel geheel gebaseerd op de Kadett E en dat kon je ook
    wel zien (kreeg altijd een Lanos mee als leenauto als de mijne weer in de
    garage stond; ik heb er dus veel in mogen rijden).

    De versnellingsbak was nog een verouderd ontwerp (je moest bijna dubbel-
    klutsen) en de airco heeft het nooit langer gedaan dan twee, drie weken.
    Dan weer bij de garage en dan kon hij weer twee/drie weken mee.

    Gas-installatie bestond er nog niet voor, dus er kwam een standaard tank in,
    waardoor je geen kofferbak meer overhield.

    Nee… dat was voor mij de laatste keer dat ik een spiksplinternieuw ontwerp
    (en toendertijd ook merk) koos als auto.

    Maar ja: hij was goedkoop hè (dus ook weinig bijtelling) en zijn Opel-roots
    trok mij ook wel.

    Greetz,

    Peter.

    #18206298

    antonov314,Is een Corsa B geen optie? Dan heb je voor jouw budget een keurige auto, met de nodige opties, is ook geleverd met 1 liter 3 cilinder, qua gewicht een klasse lichter = minder wegenbelasting. Cruise control is zelf in te bouwen, mits twee rechter handen ;)

    Tip: koop liever eentje met 160.000 km op de teller dan 80.000 km.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.