EGR klep CDTI 1.9 100pk

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum EGR klep CDTI 1.9 100pk

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263192

    Hallo Opel liefhebbers.

    Ik zal me even voorstellen!
    Ik ben Reggy en kom uit Dordrecht en rijdt al enige tijdje in een Opel vectra.
    Voortreffelijke wagen en heerlijk rijplezier op lange afstanden en alle gemakken voorzien.

    Tijdje terug hebben ze geconstateerd en uitgelezen dat mijn egr klep aan toe is voor vervanging.
    Het is een aardig kosten plaatje.
    Nu heb ik vernomen via diversen sites en horen zeggen, dat jij deze kan afdichten.
    Andere zeggen een gedeelte afdichten, door een klein gaatje van 5mm in de pakking te maken.
    Wat is volgens jullie de beste oplossing, en waar moet ik nog meer rekening houden met de werkzaamheden.
    Wagen blijf ik een klein half jaartje in rijden en wil niet te veel uitgeven!

    Alvast bedankt voor het lezen en wacht jullie reaktie af.

    Fijne avond.

    #18205972

    Welkom hierzo !

    Afdichten kan niet want dan krijg je een storingsmelding. Maar een ‘Fiat-toepassing’ ( zie how2 gedeelte ) kan wel . Plaatje met gaatje!

    Wat ook kan is weg laten programmeren bij een van de betere tuners.

    Sowieso moet je een nieuwe/andere EGR plaatsen. Anders hou je storing. Een EGR-klep kost bij de dealer 160 euro en als je boutjes kan losdraaien en weer vastdraaien , dan kan je dit heel makkelijk zelf !!

    Suc6 in iedergeval

    #18205973

    Hallo Peter,

    Bedankt voor je snelle reacties! Ene… boutjes losdraaien en weer vastmaken zal geen enkel probleem zijn! :thumb

    #18205974

    Als de boel los is maak het dan ook allemaal schoon.
    idd net wat speaker zegt klein gaatje maken in een afdichtpakking en je heb t er minder last van.

    #18205975

    Is dat “plaatje met een gaatje” juist beter of slechter voor de motor? Ik hoor wisselende verhalen en wie kan mij uitsluitsel geven?
    Ik overweeg ook een Fiat pakking voor mijn 120 pk (163.000 km.) versie. Ik heb nog geen problemen, maar lijkt me goed om sowieso egr schoon te laten maken en dan kan pakking ook makkelijk geplaatst worden.

    Groet,
    STiGGEL

    @speaker wrote:

    Welkom hierzo !

    Afdichten kan niet want dan krijg je een storingsmelding. Maar een ‘Fiat-toepassing’ ( zie how2 gedeelte ) kan wel . Plaatje met gaatje!

    Wat ook kan is weg laten programmeren bij een van de betere tuners.

    Sowieso moet je een nieuwe/andere EGR plaatsen. Anders hou je storing. Een EGR-klep kost bij de dealer 160 euro en als je boutjes kan losdraaien en weer vastdraaien , dan kan je dit heel makkelijk zelf !!

    Suc6 in iedergeval

    #18205976

    Ik heb met het fiatplaatje gereden en rijd nu al ruim 9 maanden met geen EGR. (afgedopt en softwarematig gekilled) Is alleen maar beter voor je motor.
    Enige nadeel is dat het een ietsiepietsie langer duurt voor je motor warm is. De EGR re-circuleert namelijk de uitlaatgassen bij lage toeren en daardoor komt je motor eerder op temperatuur. Scheelt echter nauwelijks.

    @ fender1963 ‘Wagen blijf ik een klein half jaartje in rijden en wil niet te veel uitgeven!’ :hmmz Dan zou ik ‘m gelijk wegdoen

    Groet jraaf

    #18205977

    Hallo !

    Misschien een stomme vraag!! Iedereen spreekt over een Fiat pakking van een egr klep. Is dit de benaming of hebben we over een fiat dealer die deze pakking verkoopt. En waar kan je deze kopen en wat zijn de kosten ongeveer.

    Met vriendelijke groet,

    Fender.

    #18205978

    Fiatplaatje met pakkingen kun je a 15 euro zo bij een fiatdealer kopen.
    Zo ziet ie er uit:

    Dit is wel de 150 pk versie. Ik weet niet of die het zelfde is als de 100 pk versie

    Groet jraaf

    #18205979

    @jraaf wrote:

    Fiatplaatje met pakkingen kun je a 15 euro zo bij een fiatdealer kopen.
    Zo ziet ie er uit:

    Dit is wel de 150 pk versie. Ik weet niet of die het zelfde is als de 100 pk versie

    Groet jraaf

    Nee de 100 pk versie is een ovaal.
    zeg maar de pakking die onder de rechthoek ligt.
    je kan hem ook zelf maken als je de middelen hebt.

    #18205980

    @speaker wrote:

    Welkom hierzo !

    Afdichten kan niet want dan krijg je een storingsmelding. Maar een ‘Fiat-toepassing’ ( zie how2 gedeelte ) kan wel . Plaatje met gaatje!

    Wat ook kan is weg laten programmeren bij een van de betere tuners.

    Sowieso moet je een nieuwe/andere EGR plaatsen. Anders hou je storing. Een EGR-klep kost bij de dealer 160 euro en als je boutjes kan losdraaien en weer vastdraaien , dan kan je dit heel makkelijk zelf !!

    Suc6 in iedergeval

    160 euro is goedkoop. Ik ga mijn EGR ook vervangen en die kost bij de dealer toch 365 euro excl. BTW. Ik haal mijne uit Engeland.

    #18205981

    Een origineel opel zonder opel logo kost €148,83 incl btw bij de onderdelen boer.
    is een pierburg.

    #18205982

    die zelfde Pierburg kost bij de dealer 160 euro !!
    Maar mss dat een originele GM duurder is hoor !!

    #18205983

    Was net 118 euro kwijt voor een Pierburg (Origineel in niet Opel doosje dus.)

    #18205984

    @wim-v6 wrote:

    Was net 118 euro kwijt voor een Pierburg (Origineel in niet Opel doosje dus.)

    Klopt dat is met korting. ik heb even een bruto prijs aangehouden.

    #18205985

    Pierburg is een goed merk. Waar kan ik er een bestellen voor mijn 1.7 CDTI? Kan iemand nagaan of ik ook € 148 kwijt ben? Dealer geeft maar een prijs door.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

    #18205986

    Dat is voor een 1.9. Voor een 1.7 is ie echt anders. Het is een compleet unit met behuizing die achter het gasklephuis komt.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

    #18205987

    @Astra-H wrote:

    Dat is voor een 1.9. Voor een 1.7 is ie echt anders. Het is een compleet unit met behuizing die achter het gasklephuis komt.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

    Oeps dacht dat het ook over een 1,9 cdti ging mijn fout

    De 1,7 is idd duurder.
    misschien kan http://www.fsrs-opelwebshop.nl/ wat voor je betekenen.

    #18205988

    @arjontje wrote:

    @Astra-H wrote:

    Dat is voor een 1.9. Voor een 1.7 is ie echt anders. Het is een compleet unit met behuizing die achter het gasklephuis komt.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

    Oeps dacht dat het ook over een 1,9 cdti ging mijn fout

    De 1,7 is idd duurder.
    misschien kan http://www.fsrs-opelwebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; wat voor je betekenen.

    Het geeft niet. Ik denk dat 1.7 idd duurder is. Goedkoop kom ik hem alleen in Engeland tegen voor een kleine 200 euro met verzending. Ik denk dat ik die maar ga nemen.

    FSRS is ook niet echt goedkoop. 300 euro http://www.fsrs-opelwebshop.nl/egr-klep-opel-astra-z17dtl-z17dth.html

    Deze moet ik hebben:

    Bedankt voor meedenken i.i.g.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

    #18205989

    @arjontje wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Was net 118 euro kwijt voor een Pierburg (Origineel in niet Opel doosje dus.)

    Klopt dat is met korting. ik heb even een bruto prijs aangehouden.

    Topictitel zegt ook 1.9CDTI 100pk

    Willem

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18205990

    Ok, de kogel is door de kerk. Ik heb de deal gesloten met die Engelsman voor 180 euro incl. verzending voor nieuwe OEM EGR. Me happy.

    ps. excuses als ik onbedoeld gebruik heb gemaakt van dit topic

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.