distributie riem loshalen, hoe?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) distributie riem loshalen, hoe?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263151

    Hallo,

    schiet al aardig opmet het demonteren van de c20xe.
    wil nu de kop erafhalen.
    kom alleen 1 probleem tegen wat ik van te voren wist. De db riem.
    heb daar nog nooit aangezeten.
    Riem die erop zit is nog goed, dus kan hem ronddraaien aan de krukas.

    ik zou graag willen weten hoe ik de riem eraf moet halen.
    kan ik hem bijvoorbeeld gewoon door knippen? Lekker makkelijk.
    moet ik nog bepaalde zaken optijd zetten, of controleren etc.
    graag een klein beetje onfo. Kan ik van de week het blokje nieuw leven in blazen.

    #18205687

    viewtopic.php?f=8&t=112933

    Let even op de 3de post van wim dat is de C20XE, merktekens op de nokkenas naar boven zetten en krukas naar beneden, en gewoon de spanrol loshalen en de looprollen en de riem los nemen.

    Maar je wil het blok een nieuw leven in blazen?? zal je dan niet gewoon een nieuwe distributie riem met span/looprollen en een waterpomp kopen en dit allemaal vervangen??

    Je wil de kop er toch afhalen dus de riem moet eraf, want als jij een oude riem monteert dan wordt de spanning op de rollen/waterpomp ook weer anders wat weer kan leiden van het falen van een lager o.i.d.

    Er wordt ook altijd aangeraden om i.i.g een nieuwe riem en rollen te gebruiken, waterpomp zou ik ook mee pakken(doe ik zelf ook altijd)

    Maar effe btw ik heb nou niet echt het idee dat je er veel kaas van gegeten hebt, als je als vragen hebt over hoe je de riem moet demonteren :hmmz

    Maar evengoed veel succes :thumb

    #18205688

    Uiteraard komt er een nieuwe riem, pomp en spanrollen op.
    Ik zelf haal enkel het blok uit elkaar. Opbouw doet iemand anders.

    #18205689

    Oke, omdat je zei de riem is nog goed.

    #18205686

    Goed bezig Robert. :D :thumbup

    Ben benieuwd naar het eindresultaat, wil graag meerijden.

    #18205685

    Als je de riem op tijd zet kan je de door het losdraaien van de spanrol de riem van spanning afhalen. Als je zodra de riem eraf is gelijk de nokkenassen eruit haalt kunnen de kleppen de zuigers ook niet raken in ieder geval kan er niks mis gaan.

    #18205690

    Als dat blok bij Bas had gelegen, had ik het ook wel voor je willen doen hoor

    #18205691

    Bedankt allen.
    blok komt samen met de corsa en alle onderdelen wel bij bas terrecht.
    eerst kop revisie, preventief. Keringen vv, nieuwe riem waterpomp, oliepomp. Etc etc.

    #18205692

    Tuurlijk komt dat blok bij ons terecht :jerry Al zin om hem in te bouwen :thumb :thumb Wordt echt een vette corsa zo ;)

    Straks lekker vers blokje er in. Met wat leuke extra’s maar dat krijgen jullie wel met de tijd te zien :jerry :jerry :jerry

    #18205693

    Zeker weten.
    blok ligt i middels comp, eet uitelkaar. Lijkt er goed uit te zien. Onderblok antans.
    klepjes zijn wat verkoolt.
    zaterdag gaat de revisie man er naar kijken. Im kijk mee om zo ervaring op te doen.
    Uch uch, :jerry

    #18205694

    Auto krijgt nieuwe hartkleppen. :jerry

    #18205695

    Kleine tip als je, of met iemand blok gaat opbouwen. Voor montage van de kop en nokkenassen de zuigers niet gelijk in bdp zet.

    Je kan controleren of markeren welk punt exact bdp is zonder kop maar om verdraaien van de nokken tegen te gaan als de zuiger al in bdp staat.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.