wie heeft welke chip/tuning/phase en er wat voor/aan gedaan

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen wie heeft welke chip/tuning/phase en er wat voor/aan gedaan

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262403

    ik weet niet of deze topic er al eens in geweest, ben hem helaas nog niet tegen gekomen
    Is deze al geweest, sorry mods, verwijder dan maar

    Ik trap af:

    Mijn eerste Zafira A OPC met een z20let star silver 2003:

    powerrohr, 60mm katvervanger, LEH turbo, FMIC, EDS phase 2, luchtfilter mod en K&N inleg filter.

    Volgens EDS zou ik op 260+ pk’s hebben, da’s natuurlijk natte vinger werk.
    Dit omdat ik bij de aankoop van alle spullen waaronder ook de LEH turbo gekocht had
    is de zaf niet de testbank op geweest

    Mijn 2e Zafira A OPC met een z20let arden blue 2003:

    Standaard, volgens vorige eigenaar phase 1 gechipt

    mijn huidige Zafira A OPC met een Z20LET Star Silver 2003
    powerrohr, 60mm katvervanger, LEH turbo, phase 2, irridium bougies, luchtfilter mod en K&N inleg filter

    #18197398

    En geen dyno na je chip?

    Mijne: astra h opc gechipt bij unlimitid tuning. 244 pk 459 nm op de wielen

    #18197399

    nee idd, geen dyno na mijn chip,
    ging erheen voor een nieuwe LEH turbo ( zelfmontage ) en andere onderdelen.

    ivm met de aangekochte leh turbo kreeg ik de software update ( LET naar LEH ).
    Toen ik vroeg of een chip naar phase 1 ook al mogelijk was, kreeg ik een ja.
    Deze is toen ze de FMIC zagen meteen al naar phase 2 omgezet.

    mrzuko: Jou astra H is een Z20LEH ?
    En heb je iets veranderd ? of standaard ?

    Eigenlijk wil ik ook wel eens naar UT/EDS toe, alleen al om de software te optimaliseren.

    #18197400

    De h opc is een leh. Mijne is standaard op remap na
    Zou hem toch op maat laten chippen als ik jou was, unlimited ben ik wel tevreden over. Morgen weer ff naar duitsland :jerry

    #18197401

    Waarom een fmic eigenlijk? Zit je al aan 300 pk denk je? Geen groot turbogat? Downpipe ook gedaan?

    #18197402

    Lekkerrr, ff Duitsland :angel

    Die fmic heb ik gedaan voor betere koeling dan met de originele koeler.
    Ik zit echt niet aan de 300 hoor, denk tussen de 260 en de 270.
    Dit om alles nog in de veilige marge te houden met een LET blok.

    Jammer dat het zo had moeten lopen, maar was allang blij dat ik de
    LEH turbo en de rest van de spullen in de auto had liggen.
    Toen was de aanbieding van LEH turbo en montage nog niet :(

    Ja, katvervanger 60mm zit erop.

    De huidige zafira heeft die FMIC niet, maar de rest is hij idem aan de 1e.
    Ik denk toch te voelen dat deze met standaard IC iets inhoud.

    Vandaar deze topic, om ervaringen / meningen en phase’s eens naast elkaar te leggen ;)

    #18197403

    Denk zelf dat je aan een standaard ic genoeg hebt met het vermogen wat je nu hebt. Ik heb ook ongeveer 270/275 krukas pk. Grotere ic moet ook gevuld worden. Maar zijn er zat hier die het wel hebben en 300plus hebben.

    #18197404

    grotere ic en edelcat vervanger is verplicht bij fase 2 van EDS.

    mijn setup is: leh motor.
    3inch/76mm uitlaat met edelcat vervanger en 100cell race cat.
    grotere ic van courtney motorsport.
    grotere lucht inlaat met verkorte inlaat traject.
    zwaardere brandstofpomp
    Fase 3,5 sofware van EDS
    Resultaat: 300pk/440Nm
    en om al dat vermogen op het wegdek te krijgen: zwaardre koppeling en drukgroep

    voor januarie gepland: inlaat spruitstuk incl tophat en sofware upgrade van EDS verwachtte resultaat: 315pk/480NM van 4000rpm tot 7200rpm

    #18197405

    da’s een leuke setup zeg

    ben ook benieuwd na je update in januari

    #18197406

    net eens Phase 3 erop gezet, tering wat een verschil zeg

    Tuurlijk een testritje gemaakt, lekkerrrr, maar wegdek was vrij nat.
    Kon dus niet echt veel proberen, bleef maar spinnen :swear

    Het verschil tussen Phase 2 en Phase 3 was echt wel merkbaar, een wow moment voor mij.
    Zo kan ik me voorstellen bij iemand die ook alles heeft aangepakt voor phase 3 of hoger nog meer fun is, zoals bij NoFear169.

    Voor mij was deze testrit wel ff zweten, is alles goed, loopt i lekker en alles andere wat je zou kunnen bedenken.
    Was de factor, zonder andere uitlaat, LMM meter, injectoren etc.

    Maar de Zaf reed verbazend heel goed/lekker, de intercooler heeft natuurlijk met deze kou geen problemen.
    Denk als het zomer is dat i het wel erg moeilijk gaat vinden en vervangen wil worden tegen een FMIC.

    Nu voor de winter zal ik hem weer naar origineel chippen
    Want zoveel pk’s meer is niet echt gunstig als het glad is

    #18197407

    astra coupe turbo, gechipt bij klasen motors op 287pk en 400nm.

    mods:

    open cone filter (voor het geluid)
    forge recirc valve
    z20LEH turbo
    FMIC met 63mm pijpwerk
    76mm tophat
    EDS replica inlaatspruitstuk.
    470cc brandstof injectoren met originele brandstofdrukregelaar.
    lichtere krukaspoelie
    en een 76mm uitlaat vanaf de turbo tot het eind.

    zal er vast nog wel meer op hebben, maar kan het even niet zo snel verzinnen.

    het is alleen geen OPC :jerry

    #18197408

    zijn hele leuke specs :thumb

    zal ook wel gaan als een speer

    :kewlpics

    #18197409

    ja het rijdt als een debiel als die eenmaal op boost is.

    maar zit wel te twijfelen om een garrett setup te halen en gesmeden zuigers en drijfstangen erin.
    hangt alleen zon flink prijskaartje aan..

    #18197410

    @dion87 wrote:

    ja het rijdt als een debiel als die eenmaal op boost is.

    maar zit wel te twijfelen om een garrett setup te halen en gesmeden zuigers en drijfstangen erin.
    hangt alleen zon flink prijskaartje aan..

    maar de fun is vele groter :-)

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    #18197411

    en welke specs heb jij z20leh ?
    als ik vragen mag :afro

    #18197412

    rij met een gtx2863r

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    #18197413

    Dion.

    Vind het wel weinig vermogen en koppel voor die aanpassingen.

    #18197414

    Maar wel een mooie vermogenskromme. Vaak zie je grafieken met een piek erin, heeft ie daar bv 300 pk maar wel heel even.
    Die van Dion loopt mooi geleidelijk omhoog. :thumbup

    #18197415

    Vandaag terug naar Phase 2 gechipt, de koppelingsplaten vonden Phase 3 niet zo leuk ;)
    Koppel was prachtig, maar helaas, dus eerst platen die meer kunnen hebben king:

    #18197416

    Gaat dat omzetten van fase 2 naar fase 3 en vice versa zo makkelijk dan?

    #18197417

    In principe wel ja, had me een setje via MP gekocht met chipkabel, software en 6 tuning maps voor de Z20LET

    Dus obd kabel erin, software starten, gewenste phase aanklikken en go … ;)

    Moet wel zeggen dat ik de eerste keer wel een beetje knijp had hoor, maar uiteindelijk … een kind kan de was doen

    #18197418

    @mrzuko wrote:

    Dion.

    Vind het wel weinig vermogen en koppel voor die aanpassingen.

    hij moet betrouwbaar blijven, zal vast wel boven de 300pk en nog meer koppel kunnen, maar hoelang houdt die dat dan vol op ze standaard internals.

    #18197419

    juiste beslissing dion87, lekker in de veilige zone blijven

    #18197420

    Maximaal is leuk, maar het is zo verdomde duur, het ook te leuk :thumb
    Een beetje meer betrouwbaarheid dan is niet erg.

    #18197421

    Nou in vergelijking met jullie heb ik niet zoveel pk-tjes hoor :thumbup

    Mijn astra G OPC 1:
    Een K&N 57s kit
    Andere inlaat (zelfde grootte als dbilas maar dan goedkoper)
    Gechipt fase 1 bij unlimited tuning.
    (Chippen is btw gebeurd voor het filter en inlaatstuk)

    Verder is hij standaard :D

    Heeft nu 175pk en 205nm op de wieltjes (dit was in augustus)
    Vind hem aardig optrekken :thumb

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.