astra h 1.7cdti Weer in orde.

Forumindex Forums Modellen Astra astra h 1.7cdti Weer in orde.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262368

    Hallo mensen,

    Ik heb sinds het weekend een storing met onze astra h.
    Toen de storing kwam ben ik gelijk naar een kennis gereden en heb hem uitgelezen. Daar kwam uit dat de map sensor niet goed was.
    Nu heb ik eerst gekeken of er geen luchtslanglekkage is, heb niks gevonden.
    Misschien dat hier wat mensen zijn die mij verder kunnen helpen, of zeggen jullie gewoon de sensor vervangen.
    Waar kan ik de map sensor vinden?

    Ook nog een tweede kleine vraag, heeft de egr hier eventueel ook wat mee te maken.
    Zou deze anders makkelijk schoon te maken zijn en waar zit deze precies?

    Grt sylvester

    #18197080

    Turbodruksensor eens schoonmaken..

    Die veroorzaakt deze storing vaak, zit in de buurt van de EGR dacht ik zo.

    Willem

    #18197081

    Om precies te zijn zit hij onder de wastegate aan de achterzijde blok. Luchtfilter buis weghalen, wastegate los maken(kun je niet helemaal weghalen) en dan kun je de sensor loshalen.

    Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk

    #18197082

    Is het misschien mogelijk om hier een foto van te maken, hoe dit er uit ziet.
    Dan weet ik zeker dat ik het goede ga schoonmaken ;)
    Mocht dit dan niet werken dan kan ik altijd nog een nieuwe map sensor kopen.
    Iemand een idee wat zo een sensor kost?

    #18197083

    Kijk even in dit topic van mij, ik heb behoorlijke problemen met het ding, en er staan foto’s in:

    viewtopic.php?f=5&t=181143

    Sensor is wel erg duur, vermoed zo rond de 60 euro, maar schoonmaken is meestal wel voldoende..

    #18197084

    Dan gaan we die sensor goed schoonmaken, nog een tip hoe ik dit het beste kan doen.
    60 euro voor een sensor vind ik nog een redelijke prijs.
    Eerst maar is goed schoon maken en alle slangen nog een keer extra nalopen.
    Raden jullie aan om ook een keer de EGR schoon te maken als voorzorg? Of gewoon lekker laten zitten en niks aan doen?

    #18197085

    Ik heb op de harde manier geleerd, om iets niet te repareren als het niet stuk is..

    EGR zou wel kunnen, maar ik vind het bij die diesel maar lastig in elkaar zitten, dus ik begin er niet aan.. Was bij die benzine wel makkelijker..

    Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk

    #18197086

    De sensor heb ik schoon gemaakt,deze zat helemaal dicht met zwarte roet.
    Ook zat het kanaal helemaal vol met zwarte koek. Kan je dit eventueel met een luchtspuitje schoon/doorblazen?
    De storing is nog steeds aanwezig.
    Zijn er nog andere dingen die je schoon kan/mag maken. Er zijn vast meer dingen die dicht gekoekt kunnen zitten.
    Is de egr ook goed schoon te maken en waar zit deze precies?

    #18197087

    Wel merk je een groot verschil onderin qua vermogen, hij pakt veel beter op.

    #18197088

    Top, kon je er makkelijk bij? Kun je trouwens aangeven hoe lang het boutje van die sensor was? Die van mij moet uitgeboord worden, en volgens de dealer is ie maar een centimeter of drie..

    #18197089

    Het boutje is inderdaad 2/3cm lang. Ik heb het zwarte potje los gemaakt en kon toen gemakkelijk met een inbus het boutje los maken.
    Het gat van de sensor en van het kanaal waren beide zo goed als dicht. Even helemaal schoon gemaakt en weer in mekaar. Nog geen kwartier werk. Nu nog het echte probleem zoeken en dat is het map sensor storing. Ik ga toch nog een keer alle slangen goed nalopen en anders moet het toch maar een nieuwe sensor worden denk.

    Zijn er nog mensen met suggesties en is er iemand die kan vertellen hoe je het beste de egr kan schoon maken en waar deze zit!!

    #18197090

    Op de vauxhall owners club (engelse forum) staat een how to. Ik zit nu ff op mn telefoon maar kan hem vanavond wel ff opsnorrelen voor je..

    #18197091

    Dat zou super zijn, zet de link maar in dit topic.
    Misschien voor meer mensen interessant.

    #18197092

    Bij deze:

    http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/582527-How-to-guide-EGR-Removal-on-a-1-7-CDTI?highlight=coolant%20loss” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Laat even weten hoe het ging, ik wil het ook nog doen..

    #18197093

    Dat ziet er niet zo spannend uit, ga van het weekend even bekijken hoe de slang van binnen is.
    Ik heb ook even gekeken hoeveel een map sensor kost:( 260 euro
    Dus eerst maar is andere nakijken voordat ik deze ga vervangen.

    #18197094

    Vandaag maar is alles los gehaald.
    Egr/inlaatslang en de rest allemaal schoon gemaakt.
    Alles zat zo dicht dat je er bijna niet door heen kon kijken.
    Het zwarte gedeelte zat nog maar een gat in van een 1,5cm.
    Nu is alles is weer schoon, alleen nu slaat de auto niet meer aan :(
    Het inlaat spruitstuk heb ik ook schoon gemaakt want deze was ook helemaal dicht gekoekt. Kan het zijn dat vuil in de cilinders is gevallen.
    Maar het lijkt me sterk dat de oerdiesel niet aanslaat door dit.

    Wel gaf het dashboard knipperd het tank niveau aan, dus maar even een jerrycan getankt.
    Moet ik het brandstofsysteem ontluchten, want heb het idee dat hij geen brandstof krijgt?

    Iemand ideeën???

    #18197095

    Ben je niet een of ander vacuüm slangetje vergeten? Of omgewisseld? Lijkt mij gewoon schroefwerk, dus wat kan er misgaan zou je zeggen..

    Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk

    #18197096

    Ik heb alles nog een keer na gelopen, maar kan niks verkeerds vinden :(

    #18197097

    Of een stekker ergens vergeten?

    #18197098

    Morgen ga ik het nog een keer nalopen, maar is er iemand die weet of je het brandstofsysteem moet ontluchten.

    #18197099

    Verstuiverwartels los draaien kijken of er diesel komt, meer niet…
    Komt er daar geen diesel, dan is er een storing aanwezig (meestal niet geregistreerd, en dus niet op Code uit te lezen).
    Meestal is dat de Raildruksensor van de Commonrail, of de Drukopvoerpomp.

    Wij hebben ons het ongans gezocht naar de rede dat een Z17DTH niet aan de gang wou, Bleek de Raildruksensor doodleuk met alle 4 de verstuiverwartels los aan te geven dat er 40 Kpa druk aanwezig was, normale werkdruk is 24Kpa
    Dan doet de Hogedruk pomp alle diesel terug de retour in, en bouwd ze geen druk op.

    Motor sloeg na wisselen van de Sensor Vrijwel direct aan zonder specifiek te ontluchten..

    Willem

    #18197100

    Heb je misschien een foto van de verstuiverwartels.
    Morgen maak een foto van de motor.

    #18197101

    Heb je misschien een foto van de verstuiverwartels.
    Morgen maak een foto van de motor.

    #18197102

    Die wartels waar de deiselleiding aan zit, aan de zijkant van het kleppendeksel.

    enkelt het moertje los, waar de leding vast zit op de verstuiver.

    Willem

    #18197103

    De moertjes waar de stalen leidingkjes aan zitten:

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 71)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.