Voor een tijd geleden had ik een Opel Ascona 18E CD gekocht met een gat in het blok.
Heb toen een gereviseerde 18E gekocht.
Toen de motor draaide kwam er een steekvlam uit de kop.
De steekvlam kwam uit een gat die tussen de 2 middelste inlaatpoorten zat.
Had dit toen verholpen door een aluminium pakking te maken welke het gat afdicht.
Ik denk dat er een kop op zit van een andere type motor.
Zag op Opel-infos dat een E18NV een “Abgasanlage” (ik denk een EGR heeft) heeft.
Zou de gat hiervoor bedoeld zijn?
Heb de volgende vragen:
– Weet iemand hier of dat zou kunnen of zit er een andere kop op ?
– Heeft het hebben van een andere kop ook nadelen als het gaat om vermogen (compressie, andere in- en uitlaatkleppen) ?
– En hoe weet ik zeker of er wel de juiste nokkenashuis met nokkenas op zit ?
Op de kop staat 1.8E te lezen en deze code: R90090583
Als iemand mij hiermee kan helpen, dan zou ik dat erg fijn vinden !