nieuw motorblok c18xe vraagje wegslijpen klepgeleiders

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren nieuw motorblok c18xe vraagje wegslijpen klepgeleiders

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262305

    hallo
    ik heb op marktplaats gevonden een splinternieuw onderblok c18xe
    had hem niet echt nodig maar kon hem niet laten liggen

    best wel gaaf zo,n nieuw blok te vinden
    krukkas drijfstangen zuigers alles is nieuw
    motor nr is 0000000 motorcode moet ik er zelf nog inslaan
    de plannen zijn om hem weer op te bouwen deze winter
    ik wil alleen nieuwe onderdelen bij elkaar zoeken zodat het helemaal een nieuw motortje wordt
    heb ook al het een en ander liggen
    wat ik er uiteindelijk mee ga doen weet ik nog niet
    maar dat zien we dan wel

    zal het project hier wel wat bijhouden voor de geintreseerden

    groeten arnold

    #18196564

    :thumb :thumb Mooi :D Ben benieuwd naar’t vervolg

    #18196565

    Zo dat ziet er goed uit. Had de verkoper er nog meer?

    #18196566

    geen c18xe meer
    kan deze wel nog gereviseerd krijgen
    die hebben wel nieuwe krukkas enz
    x20xev kan ik wel nog nieuw krijgen
    alleen onderblokken maar ook complete motoren of losse koppen

    #18196567

    Oh, lust voor het oog zo’n splinternieuw onderblok!

    #18196568

    alweer wat onderdelen gescoord
    nieuwe
    startmotor
    dynamo
    klepstoters
    distributieset
    dit alles weer splik splinter nieuw
    wordt al weer een leuk stapeltje delen
    ben nu aan het zoeken en denken voor de oliepomp
    imitatie helemaal niks of zou dat best kunnen op een 1800?

    groetjes

    #18196569

    ik zou die van een moderne XEV LEx gebruiken en dan tevens het 2 delig carter monteren.
    Ga je deze ook gebruiken voor de cross?

    #18196570

    ik heb echt geen flauw idee wat ik er mee ga doen
    voor de cross vind ik wat zonde aangezien ik nog wel goed lopende c18xe heb (en de lol van het crossen wat minder wordt)
    mischien koop ik wel een gsi ofzo waar hij weer inkomt

    http://www.ebay.nl/itm/OLPUMPE-OL-PUMPE-OPEL-ASTRA-F-1-8-2-0-CALIBRA-A-FRONTERA-A-2-0-KADETT-E-1-8-2-0-/331070508656?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item4d15570e70″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    ik kwam deze tegen is dit bij voorbaat vragen om problemen of……

    #18196571

    vandaag weer lekker aan het knutselen geweest
    ik had nog een kop liggen met zo goed als nieuwe kleppen met het schroefdraad van de uitlaat poorten verrot
    daar de kleppen maar uitgehaalt en weer ff opgepoetst
    nu de kop zelf nog even aan pakken
    morgen de pakkingen en seals maar even bestellen dan kan de kop weer inelkaar

    bling bling :D

    #18196572

    Geen nieuwe geleiders erin? En klepseals.

    Dan heb je et tenminste weer echt nieuw.

    #18196573

    klepseal uiteraard oude waren ook echt hard en niet los te krijgen
    zijn geleiders ook aan te raden? dit kopje tikte wel voorheen maar zat ook een droge klepstoter in
    klepstoters heb ik ook een nieuwe set voor kleppen zijn zgan
    kop gaat weg om te flowen wassen vlakken en persen
    is dat een hele operatie die geleiders?
    ze kosten niet de kop maar moeten geperst worden?
    groeten

    #18196574

    Klepgeleiders door het rivisiebedrijf laten doen, en daar eens navragen, waarschijnlijk niet nodig.

    #18196575

    Hij wil alles zoveel mogelijk nieuw hebben…

    Waarom dan besparen op de geleiders?

    Keuze zou makkelijk zijn voor mij hoor.
    En een telefoontje naar een revisie bedrijf en je weet wat het kost.

    #18196576

    het schiet lekker op met de cilinderkop en de laatste pakkingen zijn besteld :D
    heeft iemand ervaring met het weghalen van het laatste stukje klepgeleider?
    kan je dat zo zonder consequentie,s weghalen of is het beter van niet
    zal vd week ook weer wat :kewlpics maken

    #18196577

    Wat bedoel je precies, klepgeleiders worden ingeperst vaak onder verhitting. Om ze weer los te krijgen zul je ze ook weer warm moeten gaan stoken.

    #18196578

    ik bedoel het stukje wat hij uitsteekt in het inlaat kanaal zeg maar

    #18196579

    Afslijpen zou ik niet doen, zou er eerder voor kiezen om hem dan weer terug richting verbrandingsruimte te persen. En als het maar een klein stukje is…….mooi laten zitten!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.