Probleem boost pressure sensor Z17DTH

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem boost pressure sensor Z17DTH

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262285

    Hallo,

    Ik kan die sensor nergens vinden bij mijn 1.7… Ik begrijp dat hij bij de Z19DTH naast de EGR zit en makkelijk eruit te krijgen is, maar
    ik zie hem hier niet:

    Ook even een foto van achter het blok gemaakt:

    En die locatie ingezoomd:

    Wie weet waar die zit en hoe hij eruit te krijgen is?

    #18196421

    Hmmm.. Heb m al gevonden, en daar werd ik niet vrolijk van.. inbus is helemaal rondgedraaid, dus de schroef is er niet uit te krijgen. Er is een soort streepje overheen gezaagd, vermoedelijk door de vorige eigenaar met de bedoeling er een schroevendraaier in te krijgen.. Dat gaat dus niet. Die sensor krijg ik dus nooit los.. :evil:

    #18196422

    schroevendraaier op een ratel in een bitje? griptang erop? afslijpen en een tweekantje erop maken dmv slijptol en dan een griptang erop? 2 moertjes erop nadat je hem heb afgezaagd, en dan eruit draaien? Als laatste optie uitboren en tappen.

    zat mogelijkheden..

    #18196423

    Schroevendraaier lukt niet, je kunt er ook slecht bij.. Met een griptang lukt ook niet want het is een bol laag kopje..

    Ik denk dat de kop eraf geslepen moet worden en dan het draad eruit draaien.. Denk dat de sensor er wel mee beschadigd raakt..

    Misschien met zo’n schroef verwijder bitje? Met een accuboormachine kan ik er niet bij maar wel met zo’n klein schroef tolletje..

    Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk

    #18196424

    Wat bedoel je trouwens met een tweekant?

    Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk

    #18196425

    dat je het kopje eraf boort/slijpt, en dat je twee kantjes vlak maakt, dan pakt je griptang beter…

    #18196426

    Hier zie je het schroefje.. Ik weet zelf even niet wat ik er mee aan moet.. Ik heb dit soort dingen nog nooit gedaan. Ik ga zo’n schroef verwijder setje bestellen, eens kijken of het daarmee lukt. Zo niet, dan maar naar de garage ermee..

    #18196427

    torx dop erin tikken….

    #18196428

    Dat heb ik geprobeerd met een Torx 27.. Maar die draaide ook rond.. een grotere torx krijg ik er niet in helaas..

    #18196429

    Zou het eventueel lukken als je een zijkniptang met één punt erin steekt, met de andere punt aan de buitenkant er flink kracht op zet en dan los proberen te draaien.

    Schroefje zal daarna waarschijnlijk niet meer te gebruiken zijn, maar dat was je sowieso niet van plan lijkt me ;)

    #18196430

    Tja, het nadeel is dat je met de tang van het bolle kopje afglijdt..

    Die schroef gaat inderdaad gelijk weg als ik m ooit looking hahaha!

    #18196431

    Sleuf in zagen slijpen, Dikke platte schroevendraaier erop.

    Willem

    #18196432

    @wim-v6 wrote:

    Sleuf in zagen slijpen, Dikke platte schroevendraaier erop.

    Willem

    en rammen maar, dan moet ie haast wel losgaan

    #18196433

    er zit al een sleufje in. Die zou ik dan met een dremel denk ik ff wat groter moeten maken, dan kan ik wat kracht zetten met een schroevendraaier. Dat is wel nodig, want een inbus bout zit natuurlijk vaster dan een gewone schroef..

    #18196434

    een m6 moertje er voorzichtig oplassen is evt ook nog een optie en dan met steekring 10 losdraaien

    #18196435

    2 uur bezig geweest vandaag, maar eindelijk die dolgedraaide bout van de turbodruksensor eruit. Hoop werk, de halve auto uit elkaar gehad om er bij te kunnen!

    Deksel oliefilter eraf voor de ruimte, luchtfilter eruit met complete aanvoerbuis, kop van de bout afgeboord.. Daarna de sensor eraf gehaald, en telkens met een griptang een millimetertje opschuiven, alles in totaal bijna twee uur werk!

    Nu zit er weer een nieuw boutje in, zachtjes aangedraaid zodat hij gewoon nog eens los kan om gereinigd te worden..

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.