timing distributieriem

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) timing distributieriem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262170

    8v liefhebbers :wors

    ik ben bezig mijn c20ne weer op te bouwen.nu wou ik de Driem op tijd zetten.alleen staat er op mijn distributiekap onderaan geen
    merkteken.als ik het krukas( merk teken ) onderaan zet.dan staat mijn krukas net niet 100% bovenaan.zeg maar 98%.
    kan dit kloppen? :hmmz

    #18195591

    Je kunt het ook anders bekijken.

    Je kunt de distributieriem 1 tand heen en terug proberen te zetten, de positie waarbij de zuiger van cilinder 1 bovenin staat en de uitsparing in het nokkenas tandwiel bovenin staat, dat is de juiste.

    Dus als je zuiger voor 98% bovenin staat, probeer de riem dan eens een tand anders te zetten en kijk dan eens hoe de zuiger staat bij de nul positie van de nokkenas.

    #18195592

    oke dus het belangrijkste is eigenlijk dat de zuiger 1e cil 100% bovenaan staat.

    ik heb even een foto.
    http://s30.postimg.org/gbo85gjzl/DSC_0158.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    nu staat mijn zuiger 100% bovenaan

    #18195593

    #18195594

    Heb je dit blok zelf samengesteld?

    Hij kan er geen tand naast staan toch?

    #18195595

    merkteken staat op de v snaar poelie van de krukas.

    #18195596

    @theunm wrote:

    merkteken staat op de v snaar poelie van de krukas.

    ik had gisteren avond het blok oprijd gekregen door de vsnaar poulie :thumb idd theun

    en dan staat staat de 1e zuiger 99% boven aan.dus dat zal wel zo horen.ook staat het merkteken op de krukas dan helemaal
    onderaan. hier ga ik het maar is mee proberen.thanks :thumb

    #18195597

    Zo doe ik het normaal ook.
    Gewoon alle mertekens goed zetten en gaan met zo’n 8v. Nooit eigenlijk op gelet of die dan ook 100% op bdp staat.

    Hmmmmmzz
    Leer momentje hahaha.

    #18195598

    in het oliepomphuis staat toch ook een merkteken?

    #18195599

    @corsaboy wrote:

    Zo doe ik het normaal ook.
    Gewoon alle mertekens goed zetten en gaan met zo’n 8v. Nooit eigenlijk op gelet of die dan ook 100% op bdp staat.

    Hmmmmmzz
    Leer momentje hahaha.

    haha ja idd normaal let je daar ook niet op.riempje dr op een gaan!!! mja weten we dat ook weer.
    wat ik mij eigenlijk afvroeg, waarom staan dr geen merktekens op m’n driem kap…. :hmmz stom:P

    en idd normaal zou het vast wel op de oliepomp staan.maar dr zit een nieuwe pomp op;)

    #18195600

    tijdstip van de krukas merk ik normaal zelf (want zoals de foto laat zien klopt deze niet),moet om zuiver uit te klokken 100% dode punt staan .

    #18195601

    Staat wel een merkteken op de driem kap icm je dynamo pulley is die af te lezen.

    Maaaaaar in die pulley zit een rubber en die merktekens kloppen vaak niet helemaal meer. Hihi

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.