Astra G 1998 Koel Probleem?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1998 Koel Probleem?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262116

    Beste Forumleden ik ben nog nieuw en heb een mooie zilver astratje.
    enige probleem aan mijn auto is dat er rook uit de uitlaat komt witte en de motor niet warm word ook al rij ik 50 km.

    koude start is de auto gewoon koud dus niks mis mee maar na een tijde rijden blijft de auto koud maar de kachel word wel warm.

    heb gemerkt als ik de kachel naar de koude stand draai de auto warm loopt, als ik hem weer naar warm draai word de auto weer koud. wie kan me hiermee helpen.

    jah als de auto warm word gaat de witte rook weg. :hmmz :hmmz
    enig idee hoe en wat ik kan doen?
    er is geen olie in water geen lekages en geen smurie op de olie dop.
    graag u advies.

    #18195093

    Wat voor motor zit erin?

    Wordt de motor nu niet warm of geeft die niks aan?

    #18195094

    thermostaat kapot?

    #18195095

    Dat denk ik ook

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18195096

    Laat ik het zo zeggen als ik de kachel van de auto op de koude stand zet zie ik de temperatuur meter van de motor omhoog langzaam.
    maar als ik vervolgens de kachel naar warm draai zie ik de motor temperaatuur dalen naar de laagste stand onder de 30 graden.
    het is een 1.6 SZR 1998

    #18195097

    thermostaat gaat waarschijnlijk niet meer los kost geen ruk om ff te vervangen en is zo gepiept

    #18195098

    Kost geen ruk? Deze zit achter de distributie riem.

    Distributieriem
    Spanner
    Looprol
    Evt. Waterpomp met ring
    Thermostaat met ring

    #18195099

    Klopt de thermostaat moet je gaan vervangen. En die zit achter je distributie in de cylinder kop.
    Geen idee hoe oud/kilometer de riem is vervangen. Anders hoef je alleen maar de db riem te vervangen. Anders ff akles vervangen. Ben je in een keer klaar.

    #18195100

    als je beetje handig bent uurtje anderhalf uur en je hoeft toch niet alles te vervangen.. voor low budget alles der zo weer op flatsen..

    #18195101

    Bij een 8 klepper is de distributie vervangen niet zo ingewikkeld en hoeft ook niet zo duur te zijn, zou dit wel doen, met een motor in de rondte rijden die nooit op temperatuur komt is slecht voor de motor, slecht voor het milieu en kost meer brandstof!

    #18195102

    een motor die te hoge temp kost gaat het hier om, das niet slecht voor het milieu, maar wel voor je portomonee, want dan loopt je blok in de soep.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.