schakelen gaat zwaar!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum schakelen gaat zwaar!

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262100

    Hallo,

    sinds een paar dagen gaat het schakelen erg zwaar koppelen niet maar “shiften” met de pook wel heeft iemand een idee?
    voor diegene die het nog niet weten het is een vijf bak van een 2.0 dti 16v (dth)

    alvast bedankt

    #18194846

    Is het alleen bij koude bak/motor? Met het koudere weer kan het namelijk zijn dat het even duurt voordat het schakelen zo soepel gaat als je gewend bent.

    #18194847

    Hela ja klopt als hij warmer is wordt het beter het lijkt me alleen erger dan andere jaren. Nu is het wel dat er begin dit jaar een ander blok in zit zou er dan andere olie in de versnellingsbak zijn gegaan of hoeft dat niet!?

    Thx

    #18194848

    Bakolie anders eens een keertje verversen. Mijn bak gaat bij -10 en lager wat lastig in z’n 1. Heb de olie al 2 maal vervangen de afgelopen 275.000 KM. Schakelt verder nog soepel king:

    Groet jraaf

    #18194849

    Hey Jürgen is dat zelf goed te doen?

    Greetz

    #18194850

    Bij beschikking van een brug fluitje van een cent
    Zonder brug wel te doen maar lastiger

    Leeg halen: op de zijkant bak zit onder de aftap plug
    Vullen: ongeveer tien centimeter hoger zit vul plug

    #18194851

    Thx en weet iemand welke olie ik moet hebben?

    #18194852

    En hoeveel liter ik nodig heb?

    #18194853

    Waarschijnlijk gevuld met 75w90 of 75w80.
    Dan gaan ze koud moeilijk schakelen

    Rr hoort rode OPEL olie (GEEN ATF) in, ik heb dezelfde bak onder mijn vectra (F23), en met Verse OPEL handbak olie schakelt ze echt prima, ook koud.

    Bak is 260.000km oud, en hangt achter een 225pk Vectra-B 3.0 V6. Mijn bak komt eveneens van een 2.0DTi af ( alleen Bellhoude van de V6 gebruikt)

    Met 75w90 schakelde de bak koud als de 8bak van onze Scania bak haha, knap trekken en duwen.aan de pook

    Willem

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18194854

    @wim-v6 wrote:

    Waarschijnlijk gevuld met 75w90 of 75w80.
    Dan gaan ze koud moeilijk schakelen

    Rr hoort rode OPEL olie (GEEN ATF) in, ik heb dezelfde bak onder mijn vectra (F23), en met Verse OPEL handbak olie schakelt ze echt prima, ook koud.

    Bak is 260.000km oud, en hangt achter een 225pk Vectra-B 3.0 V6. Mijn bak komt eveneens van een 2.0DTi af ( alleen Bellhoude van de V6 gebruikt)

    Met 75w90 schakelde de bak koud als de 8bak van onze Scania bak haha, knap trekken en duwen.aan de pook

    Willem

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    hey willem thx,

    weet je toevalling ook hoeveel ik erin moet doen?

    greetz

    #18194855

    Ik heb onlangs inDe 2.2 bak 2 liter moeten gooien volgens voorschrift?
    Maar kwam net na zieken ook hoeveelheden tegen van1.6 liter maandag nog maar eens kijken

    #18194856
    wim-v6 wrote:
    Waarschijnlijk gevuld met 75w90 of 75w80.
    Dan gaan ze koud moeilijk schakelen

    Rr hoort rode OPEL olie (GEEN ATF) in, ik heb dezelfde bak onder mijn vectra (F23), en met Verse OPEL handbak olie schakelt ze echt prima, ook koud.

    Bak is 260.000km oud, en hangt achter een 225pk Vectra-B 3.0 V6. Mijn bak komt eveneens van een 2.0DTi af ( alleen Bellhoude van de V6 gebruikt)

    Aha F23 dacht ik al, heb ook de F23, zou het slim zijn olie keer te vervangen, (gaat pas 206500km mee…) Schakelt met koude dus wat stroever maar anders perfect.

    #18194857

    Dacjt 1,9 of 2,1 liter, maar moet ik even kijken

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18194858

    Thx voor jullie hulp

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.