ombouw van 4 bak na 5 bak

Forumindex Forums Modellen Manta ombouw van 4 bak na 5 bak

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261994

    hallo leden!

    ik heb een vraag aan jullie?
    ik heb een 5 bak momenteel al liggen. kreeg hem bij de aankoop van mij manta b1.
    alleen vraag me af wat je alleen nodig heb voor de ombouw? en wat handige tip is.

    heb zelf al:
    5 Bak getrag 240 (als goed is)
    beplaating om erin te lassen voor de schakelmechanisme.
    console voor de 5 bak.

    wat is er meer benodigd?

    en ook dat ik zoverre heb gehoord is mij achteras niet zo goed meer. hij begint erg te zoomen na 50km/u
    ik heb dan gehoord dat je dan beste als ik de 5bak eronder leg. dat ik dan gsi achteras kan nemen?
    wegens het feit om dat de aandrijfstang korter is, wat benodigd is!

    klopt dit?

    bedankt voor u info en tips alvast :D

    MVG johan

    #18193805

    als je even kijkt bij motoren en dan bij CIH daar staat enorm veel informatie over het ombouwen van een 4 naar een 5 bak.

    mvg rick

    #18193806

    halllo rick!

    ik kan er weinig vinden. via de zoekmachine ook.

    mvg johan

    #18193807

    Vreemd :hmmz Welke zoekmachine gebruik je dan?

    #18193808

    gewoon via zoeken boven aan de forum.
    altans mij lukt het niet om het te vinden haha.
    ben nog erg nieuwe in dit.

    gr johan

    #18193809

    maar Yosta.

    op het mantablog heb ik het wel gevonden.
    alleen is mij niet geheel duidelijk wat alles benodigd is voor de ombouw.

    gr johan

    #18193810

    Gebruik google of yahoo om te zoeken of je moet iets zoeken wat op forum staat dan gebruik inhouse zoekfunctie.

    Zo te lezen heb je enkel het verloop plaatje nog nodig. Bak is compleet?

    #18193811

    maar de versnellingsbak steun nog nodig? van een 5 bak?
    en de bak is bijna compleet alleen de drukgroep nodig.
    maar mij achteras is aan vervanging toe. is het de beste om een GSI achteras onder te leggen? enig idee?

    gr johan

    #18193812

    Tussenas heb je ook nodig van een 5 bak

    #18193813

    Johan, zoals ik laatst al zei:
    Dit heb je wel:

    -Getrag 240
    -baksteun, zit al onder je bak
    -koppelingskabel
    -Tunnelplaat van een 5 bak
    -Middenconsole 5 bak
    -Drukgroep en koppelingsplaat zitten al op je blok ‘-.-

    Dit heb je niet:

    -Tussenas 5 bak / GSi
    -schakelpook, hoes en knop (dus compleet heb je niet)

    Als je die dingen nog regelt heb je dus een complete ombouwset.. Ik zei het laatst al tegen je dat je dat nog moest hebben

    #18193814

    en gsi achteras is dikker, past gewoon onder een b1 en kost geen drol :thumb

    #18193815

    @1988MantaGSI wrote:

    en gsi achteras is dikker, past gewoon onder een b1 en kost geen drol :thumb

    Tot de 1.6 N zijn het ” dunne” asjes , dus ook de 1,2 en de 1,3 uitvoeringen .
    Vanaf 1.6 S is de ”dikte” van de achterassen gelijk , enkel de overbrengingen zijn verschillend ..
    De GSI as is dus NIET dikker dan de meest voorkomende assen , de 1.6 N as zie je erg weinig en is ook te herkennen
    aan de kleinere remtrommels ….

    FF ter info …

    Gert

    PS heb nog een 1.6 N asje liggen voor de liefhebber !!!

    #18193816

    Ja die van een gsi is 3:44 en die hij nu heeft is geloof ik 3:67? Correct me if im wrong!

    Maar mijn excuses voor dit misverstand

    #18193817

    wat betreft een ombouw van een B1

    zou ik persoonlijk het ombouwen van de schakelpook toepassen

    #18193818

    Mocht je nog tussen as nodig hebben
    Ik heb ze wel

    #18193819

    Verloop plaatje kun je zelf maken
    Bij b1 kun je idd ook origineld 4 bak pook houden
    Staat origineler
    Maar vindt zelf b2 fijner schakelen
    Maar das persoonlijk

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.