voedingskabel versterker trekken astra g

Forumindex Forums Modellen Astra voedingskabel versterker trekken astra g

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261930

    Hallo.
    Ik zou graag een kabek willen trekken van de accu naar de versterker.
    Alleen heb nogmaar sinds 2 dagen een opel astra.
    Alleen kan ik nergens een gat vinden voor de kabels.
    Iemand miss een idee hoe dit op te lossen voor ik zelf een gat boor haha.

    Gr ramon

    #18192494

    Haha ja dat is een beetje lastig bij deze auto :p
    Ik heb namelijk ook een gat moeten boren.
    Dit heb ik overigens gedaan tussen de linkerdeur en de auto. Daar achter zit schuim en de wielkast. Daar kan je omhoog naar de motor ruimte.

    Wel even je kabel intapen op het punt van dat gat. Je wil niet dat deze kortsluiting gaat maken. Ook regelmatig dit gat in de gaten houden op vuil en roest (mijn type roes niet iig)

    #18192495

    Welk motor type heb je ?

    Bij alle Z motoren zit er een rubberen dop achter het gaspedaal, bij de X motoren zul je vermoedelijk een gat moeten boren.

    #18192496

    je hoeft geen gaten te boren ,er zit een rubberen dop onder de rechter ruitenwisser waar de kabel van de motorkap naar binnen gaat,even de plastieken kap eraf halen dan kan je erbij,daar pas een dikke kabel prima door heen.

    #18192497

    @b07 wrote:

    je hoeft geen gaten te boren ,er zit een rubberen dop onder de rechter ruitenwisser waar de kabel van de motorkap naar binnen gaat,even de plastieken kap eraf halen dan kan je erbij,daar pas een dikke kabel prima door heen.

    Super ga morgen meteen proberen is nu weer wat te donker haha
    Gr ramon

    #18192498

    Bij een.x hoef je ook niet te boren. Precies in het midden laag zit eendik rubber. Daar kan je hem door doen en kom je achter je versnellingspook in het midden uit. Zo had ik hem in me x20xer

    #18192499

    als je geen airco hebt dan heb je inderdaad 2 dopjes over om hem door te trekken naast je hoofdremcillinder

    ik moest toch echt een gat boren bij mijn opel astra g x20xev

    heb de gat geboord bij de motorkapkabel onder de ruitenwisser beplaating

    door dat rubber krijg je nooit een dikkere kabel king:

    #18192500

    dat rubber moet je ook open snijden, daar zit die bij mij ook door heen,mij kabel is zeken 1 cm dik

    #18192501

    Hoe weet ik welke motor ik heb?
    Ik heb een opel astra g van uit “99
    1.7 dtl

    Groetjes ramon

    #18192502

    papieren :thumb

    heb je airco dan ??

    #18192503

    @b07 wrote:

    mij kabel is zeken 1 cm dik

    En hoeveel daarvan is isolatie en hoeveel koper ?

    Als je een beetje installatie hebt dan zit je al aan een 20-25mm2 vast en die ga je daar denk ik nooit bii-in krijgen.
    Ook zul je goed moeten afkitten want als er water langsheen lekt, dan lekt dat zo je zekeringkast in.

    #18192504

    Zonder airco.

    #18192505

    @Juffer1 wrote:

    @b07 wrote:

    mij kabel is zeken 1 cm dik

    En hoeveel daarvan is isolatie en hoeveel koper ?

    Als je een beetje installatie hebt dan zit je al aan een 20-25mm2 vast en die ga je daar denk ik nooit bii-in krijgen.
    Ook zul je goed moeten afkitten want als er water langsheen lekt, dan lekt dat zo je zekeringkast in.

    ja volgens mij krijg je een beetje juiste draad er nooit doorheen
    maar misschien eens foto ervan want ben wel erg benieuw misschien dat het mij zelf niet lukte ??

    uuuuuu ja goed fakitten !!! want had ook beetje natigheid in mijn auto toch maar eens voor zekerheid goed afgekit :D
    en nooit meer ergens last cvan gehad

    #18192506

    Mijne was ook minimaal 1cm 35mm2 necom, en airco en ging er prima door. Ruimte zat!
    Alles droog ook geen lekkage

    #18192507

    Door welk gat kan ik hem dus het beste drukken ?
    Gr ramon

    #18192508

    Wat je het makkelijkst vindt. In het midden kom je lastig bij maar zit wel gelijk mooi om weg te werken. Via andere heb ik geen ervaring mee.

    #18192509

    Denk dat ik dan via missen ga doen wel zo mooi mogelijk afwerken
    Thx

    #18192510

    heb me + draad even op gemeten deze is 0,75 mm dik ,dat is dik zat 1000 watt versterker doet het prima, heb hier 1 subwoofer op van 800 rms en een condensator.

    hier een tabel hoe dik je kabel moet zijn:
    http://www.autohifi.cybercomm.nl/theorie.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    zo zit de kabel bij mij:

    #18192511

    Zonder gaten te boren? .
    Anders ga ik dat proberen.

    #18192512

    Zeer slechte oplossing als boven op de foto, dan kun je hem beter doorvoeren ongeveer waar je motorkapkabel ook naar de ruitenwissers gaat.

    Maar zo heb je veel te veel kans op doorschuren.

    #18192513

    Ik zal zo wel even een foto maken van hoe ik het opgelost heb. Uiteindelijk net naast het midden onder de metalen rand waar de ruiterwissers boven zitten een gat geboord en de kabel naar beneden laten zakken. Loopt nu via mn pedalen naar beneden. Nooit last gehad van lekkage of wat dan ook!

    #18192514

    @b07 wrote:

    heb me + draad even op gemeten deze is 0,75 mm dik ,dat is dik zat 1000 watt versterker doet het prima, heb hier 1 subwoofer op van 800 rms en een condensator.

    hier een tabel hoe dik je kabel moet zijn:
    http://www.autohifi.cybercomm.nl/theorie.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    zo zit de kabel bij mij:

    Hmm zoals jij die kabel hebt liggen is niet echt handig zo.
    Vooral dat die onder die plaat van de veerpoot ligt , die plaat beweegt namelijk ook mee met het insturen dus pas op met beschadigen van de kabel.

    Draad kan je veel beter door het gat waar de bekabeling van de ruitenwisser door heen loopt leggen. :thumbup
    Je kunt het rubber eruit halen en er een gat bij prikken. ;)

    #18192515

    of gewoon onder de auto door :D

    #18192516

    Dat is helemaal levens gevaarlijk! keer een steentje er tegenaan en wat gebeurd er dan?
    En is bij de APK ook niet toegestaan , buurjongen hier had het ook al is zo gedaan namelijk.

    #18192517

    Als er al een kabel onder de auto door gaat (wat ik betwijfel aangezien benzine en remleidingen met extreem brandbare vloeistoffen hier lopen) dan zijn deze met minstens 5mm rubber rondom geisoleerd. Dan nog is het enorm gevaarlijk als je bijvoorbeeld een opstaande steen op de weg raakt en deze de isolatie beschadigd. Als de blote kabel ergens in aanraking komt met een stuk metaal dat op de massa van de accu uit komt heb je het zelfde effect onder de auto als dat je de startkabels op een accu aansluit en tegen elkaar aan houd, heel veel vonken en kans op brand!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.