C25xe licht vliegwiel, welke?

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz C25xe licht vliegwiel, welke?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261922

    Ik ben opzoek naar een lichtgewicht (stalen) vliegwiel, nu levert mtech die hier in nederland, maar de meningen erover verschillen. Iemand die me hier goed advies over kan geven met duidelijke uitleg?

    #18192437

    voorwiel aandrijving, of achter ???

    #18192438

    Die van motecht past niet goed in sommige gevallen Of uit balans, maar als dat zo is gewoon nieuwe vragen ter garantie. Doen ze niet zo moeilijk over.

    #18192439

    Het betreft een calibra 8v als basis waar een c25xe met originele f25 bak in komt.

    Gr

    #18192440
    #18192441

    mmmmmmm, zoiets heb ik ook nog liggen, weet zo ff niet of die ook op de V6 past(, dacht dat die van een 16v af is gekomen0
    zal morgen eens kijken incl drukgroep denk ik, maar was wel voor de rwd opstelling, dus past dat in een fwd ?

    #18192442

    Als die van een 16v is gaat die niet op de v6 passen.. Heb net contact gehad met mtech, ze stralen die chroomlaag er voortaan af en het zou nu dus goed moeten zijn

    #18192443



    dit heb ik, en past op de V6, tenminste het vliegwiel, Koppelingsplaat denk ik wel, maar weet het niet zeker

    #18192444
    #18192445

    @Davebatenburg wrote:

    Als die van een 16v is gaat die niet op de v6 passen.. Heb net contact gehad met mtech, ze stralen die chroomlaag er voortaan af en het zou nu dus goed moeten zijn

    Ja klopt, los daarvan, ik heb er van hun ook 1 gehad, die was niet diep genoeg, en week gewoon af van standaard maat waardoor de boel zeer makkelijk slipte ! Slecht.

    Ik heb ‘m zelf gemaakt. Rond de 8,5 kg. zit die.
    Mocht je interesse hebben hoor ik ’t wel.




    #18192446

    @Jerremy wrote:

    @Davebatenburg wrote:

    Als die van een 16v is gaat die niet op de v6 passen.. Heb net contact gehad met mtech, ze stralen die chroomlaag er voortaan af en het zou nu dus goed moeten zijn

    Ja klopt, los daarvan, ik heb er van hun ook 1 gehad, die was niet diep genoeg, en week gewoon af van standaard maat waardoor de boel zeer makkelijk slipte ! Slecht.

    Ik heb ‘m zelf gemaakt. Rond de 8,5 kg. zit die.
    Mocht je interesse hebben hoor ik ’t wel.




    Heb je hem zelf afgedraaid en gebalanceerd of? En hoe loopt je motor stationair? Mag van mij best wel wat onregelmatig lopen. Stuur me anders even pm met hoe het precies zit.

    #18192447

    Met 8,5 kg gaat ie echt niet onregelmatig lopen.

    #18192448

    Die van mtech zijn 5,6 kg en origineel volgens daar 10-13,5kg. Daar zit dan wel een aardig verschil in

    #18192449

    @Davebatenburg wrote:

    Heb je hem zelf afgedraaid en gebalanceerd of? En hoe loopt je motor stationair? Mag van mij best wel wat onregelmatig lopen. Stuur me anders even pm met hoe het precies zit.

    Klopt zelf gedaan. Uiteraard balanceren (laten doen) Is ook te zien op 1 foto. 3 holletjes aan kopse kant.
    Weet niet hoe die loopt stationair, moet er nog mee gaan rijden. Heb die van mtech er paar jaar geleden ook op gehad op een V6 en daarmee liep die stationair ook gewoon normaal.

    Origineel kunnen ze oplopen tot zelfs max. 15,5 kilo. Zo 1 had ik erop zitten.

    #18192450

    15,5 kilo voor de Vectra-B
    13,5 Kilo voor de Calibra / Vectra-A

    tenminste, zo zou het moeten zijn…

    willem

    #18192451

    Ik heb er een Bastuck opzitten. Laten balanceren en er was geen afwijking.
    Zijn ook net iets onder de 6kg.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.