roetfilter verstopt

Forumindex Forums Modellen Insignia roetfilter verstopt

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261822

    Het roetfilter van mijn Insignia 2.0 CDTI 160PK is verstopt geraakt.
    Ik zit er aan te denken om hem te laten verwijderen kan iemand mij vertellen of dit verstandig is?

    #18191528

    hey beste ik zou hem mooi laten zitten als ik u was.

    is dit mss de eerste keer dat dit gebeurt .
    je kan mogelijk een probleem . met de turbodarm .of injectors of mogelijk rijdt je te korte afstanden.

    wat je best kan doen is hem warm riden en dan een goed stuk snelwe rijden aan vast toerental en vaste snelheid . als er geen echte motorstoringen zijn natuurlijk

    #18191529

    wat wij wel eens deden in de garage. roetfilter er onderuit halen. doorspoelen met de waterslang,half uurtje. daarna dr weer onder zetten,niks aan de hand :jerry maar of het goed is voor je filter ;)

    #18191530

    ga hem toch laten reinigen denk ik maar niet op de manier wat jij zei :p heb een bedrijfje gevonden die het kan doen.
    Stond ook dat hoe jullie dat deden niet goed was voor het roetfilter haha
    zit hier aan te denken .. http://www.wilsoncartec.nl/roetfilter/reinigen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18191531

    kun je trouwens niet bij dealer bijv. instellen dat de motor gaat het regeneratie programma gaat doen?
    motor gaat zich zelf schoon branden.hoef je zelf niks voor te doen.duurt een uurtje ongeveer.

    #18191532

    je kiest natuuurlijk zelf wat je wil doen . maar heb er geen beste ervaringen bij .

    ik zelf heb het ook al geprobeerd met hogedruk spuit en water .
    hebben e ook al laten reinigen .

    der zijn gevallen van beschadiging . de koste zijn niet te overzien als je aan vervanging toe bent 1000 euro is niks meer tegenwoordig .

    via de dealer kan je de motor stilstaand laten reinigen . dit als ook niet super voor de motor . maar is wel een betere methode .

    zoals voorgaande raad . motor 90 graden laten rijden snelweg opin vierde 120-130 op cruise km of 20 doen zal hij wel leeg branden . voor mense die hooggevoelig zijn gaan dit voelen aan de auto beetje schokken slecht reageren op het gas en diep brom in de uitlaat .
    mense die minder goed voelen zullen merken dat het huidige verbruik bij regeneratie vlot 8-15 l haalt . dan is je auto volop bezig . je voelt en ziet meestal ook wel als hij gedaan heeft .

    opgelet de uitlaat wordt snel 600 graden tijdens dit proces dus lette waar je de auto parkeert lten nadraaien is zeker niet slecht en kan sterke geur hinder geven .

    hopelijk ben je daar voldoende mee geholpen

    #18191533

    Ik heb er niet heel veel verstand van maar ik lees overal dat je de roetfilter gewoon kunt verwijderen.
    Deze wordt dan dmv software uitgeschakeld. Het voordeel is meer vermogen en minder verbuik omdat er een flink stuk tegendruk uit de uitlaat is.
    Wat er gebeurd met de APK weet ik niet.
    En ten tweede is het ook nog eens een stuk goedkoper dan een nieuwe roetfilter

    Jeroen

    #18191534

    Is maar 1 oplossing om het te voorkomen. Trappen met dat hok.
    Natuurlijk wel vanaf wanneer de motor warm is.

    Zuinig proberen te rijden zorgt juist voor verstoppingen.

    er zijn veel bedrijven die het filter kunen reinigen. Diesel Buchli is zo’n bedrijf.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.