Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Pakking lek bij Opel Corsa 1.4l Swing uit 1996
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
10 november 2013 om 19:23 #17261688
Hallo iedereen, vorige week brandde het olielampje van mijn Opel Corsa 1.4l Swing Automaat ineens, van tevoren nooit problemen gehad en zelden olie bij hoeven te vullen (lees: eigenlijk nooit, was altijd goed op peil).
Ik had geen reden om aan een lekkage te denken. Olie bijgevuld, maar na een kwartier brandde het lampje weer. Dit heb ik 2 keer herhaald. Vandaag op de put gezet en gezien dat hij lekte. De steunarm verwijderd omdat we niet goed konden zien waar het lekte, zie de foto’s onder en het bijgevoegde filmpje. Als ik hem start lekt hij bij stationar draaien al behoorlijk via een pakking vlak bij de distributieriem, het lijkt op het einde van het oliekanaal te zijn.
Iemand een idee wat het precies is en vooral hoe het komt? Of eventuele ervaring met een dergelijke reparatie of hoeveel het kost bij een garage? Hij heeft pas 65.000 gelopen en doet het verder nog perfect. Bovendien heb ik hem nog maar een 2-tal maanden nodig, dus het zou erg zonde zijn als het een groot probleem betreft of dat hij het niet meer waard is. Bij voorbaat dank!

10 november 2013 om 22:17 #18190231Krukaskeerring dacht ik zo, duur is dat ding niet maar je distributie moet los om daar bij te kunnen komen. Zou ik minimaal ook een nieuwe riem monteren.
11 november 2013 om 07:53 #18190232Krukas keerring was ook mijn eerste gedachte inderdaad. Gewoon gelijk mee vervangen met de distributie, die moet toch ook bij 60.000, dus komt misschien mooi uit.
11 november 2013 om 08:13 #18190233Denk dat het hoger zit hoor, hoe komt de olie van de krukaskering (die zit ong. in het midden van de poelies) daar boven? Ik denk eerder de papierenpakking van de oliepomp zelf. Maar je zult ’t pas weten als je het loshaalt.
11 november 2013 om 08:40 #18190234Ik denk ook oliepomp pakking.
11 november 2013 om 09:40 #18190235Idd oliepomp pakking lek.
Flink karwei
Distributie los, helemaal. Rollen eraf
Dan de achterste distributieplaat eraf.
carterpan eronderuit.
Aanzuigbuis los.En dan kun je de pomp eraf schroeven
11 november 2013 om 18:34 #18190236Bedankt voor jullie snelle reacties!
De krukaskeering is het inderdaad niet, althans dat denken we. Als het idd die oliepomppakking is dan is het wel goed balen, de operatie die Sjoerdie beschrijft durf ik namelijk niet aan. Dit lijkt er namelijk wel op, we waren al tot de conclusie gekomen dat er heel wat af moet voordat je bij het probleem bent. Distributieriem is trouwens in 2010 vervangen, sindsdien 25.000 gereden dus die kan nog even blijven zitten.
Zo maar eens met een lokale monteur bellen voor een prijsopgave, ik houd jullie op de hoogte.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.