Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B 2.2DTI vs 2.5 V6
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2013 om 09:57 #17261191
Ik ben aan het denken mijn 2.2DTI met 128.000km in te ruilen op een vectra B v6,
Wat denken jullie dat deze nog waard is kwa prijs?
Tevens wat gaat het vlotste rijden? Mijn 2.2 Gechipt of een 2.5V6Hier wat foto’s van mijn 2.2DTI



12 oktober 2013 om 10:20 #18179307Ik zou je 2,2 DTI houden .
Alleen omdat deze veel minder onderhoud vraagt dan een 2,5l V6 .
Denk maar eens aan de distributie is riem ipv ketting.12 oktober 2013 om 13:35 #18179308haha, Deze DTi’s en minder onderhoud???? ze zijn knap storingsgevoleiger, en hebben meer DURE kwalen als de V6.
Zou zelf afwegen wat je kwa verbruik doet, en belastingen doet.. als ie echt goed loopt, en het kost je niet veel meer, of minder dan de V6 zou ik de Diesel blijven rijden, en de deur uit trappen als de ellende (weer) begint
Acceleratie zal niet heel veel verschillen van de 2.5 V6 en gechipte 2.2DTi (bij de laatste mits alles PERFECT loopt en GOED is gechipt (op een bank), top van de diesel ligt lager.
Gechipte diesel kan je niet te lang op top houden, dan word ie te warm, daar heeft de V6 geen last van…Willem
12 oktober 2013 om 16:51 #18179309Zijn idd zeer storing gevoelig:) Verdeer gaat ie wel als een brandweer:) Eens de 2.2 DTI perfect in orde is is het een goede motor:)
12 oktober 2013 om 19:31 #18179310wat is het verschil in premie bartje???
in belgie betaal je toch op motorvermogen belasting??ik zou de vaste lasten ook even vergelijken.
12 oktober 2013 om 19:46 #18179311Aan wegenbelasting (word idd berekend op pk’s en cc’s) kost de v6 jaarlijks 87€ meer, verzekering gok ik op een 75€meer:) Dus alles in het nadeel van de v6, Toch vind ik de v6pakken mooier klinken als de 2.2DTI, Onderhoud kan ik zelf doen:)
13 oktober 2013 om 12:56 #18179312De 2.2 DTI storingsgevoelig ??
Ik rij al 80.000 km met een gechipte omega zonder ook maar één probleem.Enige nadeel is dat de inspuitpomp van de diesels vroeg of laat de geest geeft en die zijn vrij prijzig.
13 oktober 2013 om 15:04 #18179313@ Slurpy: X22DTH, of Y22DTR in de Omega.
indien X22DTH, ja die is vrijwel storingsvrij…
de Y22DTR, kan echt Veel storingen hebben, word je af en toe mal van.Willem
13 oktober 2013 om 15:46 #18179314Idd, mijn y22dtr gezft vaak p00400 aan:) mvg
14 oktober 2013 om 04:47 #18179315In mijn geval is het de DTH
14 oktober 2013 om 08:57 #18179316Dan hebben we het nog niet over de Variabele turbo, welke toch wel GOED warm gereden dient te worden, om niet vast te gaan zitten.
Willem
14 oktober 2013 om 20:18 #18179317Kan deze ook lijden tot de p0400 code wim? Mijn vectra heeft deze code en kan maar niet vinden waarom:(
14 oktober 2013 om 20:31 #18179318kan heel goed….
Willem
15 oktober 2013 om 08:37 #18179319Een toertje duitsland kan dus eens geen kwaad:)
15 oktober 2013 om 21:03 #18179320Kan nooit kwaad, Houd wel de motortemperatuur goed in de gaten bij deze diesel, die kan knap oplopen…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.