Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › remkracht begrenzer corsa b schijfremmen.welke?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2013 om 19:26 #17261105
Hallo,
eerdaags komen er remschijven op mijn achteras.
daarvoor moet ik de remkracht begrenzer vervangen.
ik heb gehoor datorgineel 3/40 zou zijn. En ik moet hebben 3/20 hebben.Nu weet ik dat die van een kadett e gsi, astra f gsi of een calibra met schijven achter deze begrenzers hebben.
nu zijn die nieuw schrikbarend duur.
Weet iemand wat op de sloop te liggen, of heeft iemand wat op de plank liggen, of andere opties. Can hoor ik het graag.
Sowieso meer info is welkom.robert
9 oktober 2013 om 20:05 #18178200Persoonlijk zou ik een instelbare kopen. Dan kun je hem zo hard laten remmen op de achteras als je zelf wilt.
Bij een raceauto monteren ze hem binnen handbereik. Maar bij een straatauto zou ik hem naast de hoofdremcilinder plaatsen. 1 keer instellen en niet meer aankomen.
9 oktober 2013 om 20:11 #18178201En waar vind ik die?
sta voor alle opties open waf dat betreft.remmen setup.
voorzijde: meriva 1.8 16v geboord zimmerman met calibra turbo klauwen.
achterzijde: zelfde grote als voorzijde, zimmerman met kadett e gsi klauwen.hoofdremcilinder en bekrachtiger nog orgineel van de 1.2 16v
10 oktober 2013 om 07:57 #18178202Ten eerste je rembekrachtiger en hoofdremcilinder gaan vervangen voor 1 van een Kadett of Astra GSi.
Deze hoofdremcilinder is een stuk groter. Let er wel op dat je neemt van een auto zonder ABS, als jezelf ook geen ABS hebt tenminste.Daarnaast zou ik de 3/40 verdelers nemen, ik zelf heb eerst met de 3/20 gereden en dat overremde op de achterzijde. Nu met de 3/40 gaat het wel goed.
Verder vind ik het vreemd dat je achter dezelde grote schijven hebt als voor. Kadett heeft 261mm schijven achter, en Meriva heeft 280mm schijven voor.
Maar goed blijft de vraag waarom je deze ombouw wilt doen?
Het heeft pas nut vanaf zo’n 300 pk om te doen.
Ook de handrem afstellen en de werking ervan kan een probleem worden (is bij mij zo).10 oktober 2013 om 18:02 #18178203De grotere bekrachtiger komt er nog op. Met xe moterinbouw.
3/40 is toch orgineel al zo?Kan zinn dat het wel kadett gsi schijven zijn achter hoor. Exacte maat weet ik nog niet.
waarom deze set: ik wil straks op een 15″ breedset gaan rijden. Auto ga ik ook geheel verbouwen. Dan staaan goed gevulde velgen wel mooi natuurlijk. Dat is eigenlijk de enige reden.
10 oktober 2013 om 18:08 #18178204Heb zelf een kadett hrc met 3/40 verdelers voor achter en dat rem goed. Handrem gaat prima zonder enige afstelmogelijkheden (wel een corsa C as). Voor zitten er kadett gsi schijven + klauwen op.
11 oktober 2013 om 07:50 #18178205In een Corsa B zitten geen remkrachtverdelers naar de achteras toe, alleen een last afhankelijke remdrukregelaar op de achteras.
En deze moet je echt regelmatig gangbaar maken anders gaat het ook niet goed.Mijn huidige setup:
Kadett GSI 8V Hoofdremcilinder
Kadett GSi 8v Rembekrachtiger
3/40 verdelers in de hoofdremcilinder naar achteren toe
Lastafhankelijke regelaar Corsa B werkend en afgesteld (ivm verlaging) op de achteras
Schijven / Klauwen achter van een Kadett GSi (8v, 16v, Astra F, Vectra A, Calibra maakt niet uit als het maar 2 liter is).
Corsa B achteras
Schijven / Klauwen voor van een Kadett GSi (8v, 16v, Astra F, Vectra A, Calibra maakt niet uit als het maar 2 liter is).Het makkelijkste is een Corsa C achteras te nemen met schijven, want deze past zonder lassen etc. er zo op.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.