Le jetronic

Forumindex Forums Techniek Cih Le jetronic

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260975

    Ik heb mijn 2.4 nieuw opgebouwd nu met trottle body’s de motor zit nog in een testbok ik wil hem testen met de standaard injectie alles is aangesloten maar de injectoren worden niet aangestuurd ecu al gewisseld ook de benzine relais deze werken normaal.

    Ben ik iets vergeten aan te sluiten of kan dit op deze manier niet lopen?

    Groet Jan

    #18177006

    groene kabel aangesloten van bobine naar ECU?

    #18177007

    Ja de groene kabel is aangesloten!

    #18177008

    waar heb je de geschakelde + vandaan gepakt?
    en krijgt hij ook het start signaal van de startmotor?

    #18177009

    Ik heb ze beide direct aan de plus van accu aangesloten.

    #18177010

    dus geschakelde + en startsignaal van de startmotor ook op de accu?

    Of begrijp ik je nu verkeerd.

    En de rode kabel van de boom ook op de accu?

    #18177011

    Klopt alle drie direct aan de plus.

    #18177012

    zijn de weerstandswaardes van de TB en de originele injectoren wel gelijk? Of heb je de injectoren mee over gezet?

    Alle 2 de massa kabels ook aangesloten?

    #18177013

    Ik heb de injectoren van een c30se gemonteerd.

    Ik heb maar een gezamelijke massa aansluiting komen 3 of 4 draden tezamen.

    #18177014

    Meet de weerstand eens van de injectoren. verwacht dat ze gelijk zijn, maar beter ff controleren.

    Meet eens aan de injectoren of er 12V op komt (Ze zijn massa geschakeld)

    Denk dat het iets gaat worden van punts gewijs nameten….

    http://www.mantablog.nl/le-jetronic/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18177015

    Er staat 12v op de injectoren als ik de spanning eraf haal de computer los koppel de spaning er weer op zet en de injectoren naar massa leg werken, ze ik weet niet of de hulpluchtklep van invloed is.

    #18177016

    Je kunt hem allicht eens instekkeren en met de hand een stukje open zetten. kijken wat die dan doet.

    Ga er wel vanuit dat het een 5 polige is.

    #18177017

    jij bedoelt de lucht massa meter ik bedoel de klep die bij het thermostaathuis zit met de twee polige stekker (zwart).

    #18177018

    bedoel idd de lmm, de klep op het thermostaathuis heeft verder niets te doen met de injectoren. Geeft enkel stroom aan een bimetaal waardoor een klep verder open gezet wordt (soort van automatische choke)

    #18177019

    Gisteren nog weer geprobeerd nameten en dergelijke heb ik per ongeluk het relais aan massa gekoppeld werkt dus niet meer.

    Maandag maar weer met een andere proberen.

    #18177020

    Vandaag weer aan het meten gegaan maar alle waarden kloppen en toch geen puls op injectoren.

    Iemand nog een idee?

    #18177021

    start signaal mag hij maar even hebben, niet continu. Dus ff tegen accu aan houden (sec of 2-3) en daarna de groene kabel tegen massa aan tikken. (simuleren van puls signaal halgever)

    #18177022

    misschien een dom antwoord, maar draait de brandstofpomp wel bij het starten en is er druk?

    #18177023

    Gisteren weer verder aan het onderzoeken gegaan ik heb voldoende benzinedruk pomp loopt normaal.

    IK meet bij de groene kabel een puls van 18 tot 22 dus signaal komt wel in de ecu.

    #18177024

    Door al dat geklooi ecu naar de bliksem ..?

    #18177025

    Vanavond de ecu en de lmm uit de manta gehaald maar met het zelfde resultaat.

    Misschien iemand in de buurt van Nijverdal die er echt meer van weet?

    #18177026

    als je de mogelijkheid hebt, doe eens gek.

    Vervang het inlaatspruitstuk eens compleet met de injectoren…
    Kan zijn dat deze vast zitten.

    #18177027

    Dat zou je wel denken maar de injectoren werken wel als ik de kant die naar massa geschakeld wordt aan massa leg zonder de ecu dan spuiten ze gewoon de benzine in.

    ergens zit nog een hikje!

    #18177028

    op mantablog staat hoe je de kabelboom door kunt meten, mogelijk dat je ergens een draadbreuk hebt?

    #18177029

    Throttle bodies met LE-jetronic :hmmz

    Is dat puur om even te testen of wil je daar echt mee gaan rijden?

    Ik zou ongeacht de doelstelling niet de moeite nemen om dit te combineren. ITB’s afstellen is al niet zo makkelijk als een normale injectie met enkele gasklep,
    als je nu met de luchtmassameter moet gaan pielen om de boel afgesteld te krijgen, dan wordt dit echt geen pretje.
    Ik zou dit mijn nieuw opgebouwde motor niet aandoen, je krijgt je mengsel nooit goed met deze beperkingen.

    Naar mijn mening, met de ervaring die ik heb met het rotzooien met le-jetronic, en met mijn huidige motor met throttle bodies, zeg ik dat dit niet gaat werken.
    Misschien krijg je het aan het lopen als alles juist zit aangesloten, maar daar blijft het bij.

    Zeker niet mee gaan rijden zonder breedband lambdasonde.

    Je hebt een vrij programmeerbaar systeem nodig. Zie je dat niet zitten, dan zou ik een paar webers kopen en goed af laten stellen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.