X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV

Forumindex Forums Techniek Ecotec X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260641

    Hallo

    Het volgende,
    Van mijn Sintra is het ecotec blok 2.2 kapot gegaan.(waterpomp lagers uit gelopen daarna distributieriem ontspannen, met alle gevolgen van dien, klepen en zuigers kapot)
    Nu wil ik dit blok uitwisselen met een X20XEV daar deze blokken meer voorkomen als de 2.2, qua vermogen neem ik die 5 pk voor lief.

    Nu weet ik dat hij praktisch identiek is aan een X20XEV.
    Kop = 100% hetzelfde
    Onderblok =?? dacht ik hetzelfde
    alleen krukas drijfstangen en zuigers zijn anders.

    Is dit blok 1 op 1 uit te wisselen? Zo ja moet dan de ECU ook vervangen worden?
    kan dat zomaar (ivm de startblokering die zit toch in de ECU?)

    Gaarne jullie reactie

    Groet
    Michel

    #18173680

    de hoogte van het onderblok is anders zijn nl 5 mm hoger
    de bak aansluiting is gelijk.
    vermogen zal wel meevallen alleen heb je ook minder koppel en dat ga je in het rijden wel merken.
    ik zou naar een tuner gaan een een chip opmaat laten schrijven voor jou motor

    #18173681

    Hoi

    ik mag hieruit opmaken dat de 2.2 5mm hoger is dan de 2.0
    Tevens wat voor problemen gaat mij dit dan opleveren.
    Het enige wat ik me kan bedenken is de uitlaat. Hopelijk heeft deze die 5mm speling dan?

    Mvgr
    Michel

    #18173682

    de 2.2 is het hoger blok

    #18173683

    Kan je niet het kop en onderblok van een Z22SE nemen en de inbouwen met jouw eigen aanbouwdelen?

    #18173684

    Z22SE????? Servaas wakker worden :sleeping :sleeping :jerry :jerry

    De Sintra is net als de Omega uitgevoerd met een X22XE of Y22XE 2.2 motor, deze is technisch gelijk aan de X20XEV.

    de Z22SE is een Kettingmotor, van Amerikaanse makelij.

    Willem

    #18173685

    Onze vader heeft ook een 2.2 16v Sintra gehad en moet eerlijk zeggen dat deze (naar mijn gevoel) veel meer koppel had dan mijn X20XEV Vectra B. Is dat misschien door de versnellingsbak dan? :hmmz

    #18173686

    Lange en korte bak en dergelijke maakt ook veel verschil. Maar ook 4×4

    #18173687

    nee dat is gewoon het verschil in motor.
    een 2200 heeft een langere slag wat zich vertaald in meer koppel bij minder toeren.
    gevolg is wel dat zoon motor zijn max vermogen bij een lager toerental heeft

    vandaar ook dat er zo links en rechts in de autosport om die 2200 gezocht wordt
    maar dat is een ander hoofdstuk

    #18173688

    ah toemme :D

    #18173689

    @Seth wrote:

    ah toemme :D

    kan iemand dit ondertitelen ?

    #18173690

    Toch resulteert de lengte van de bak ook echt in koppel verlies / vermogen verlies aan de wielen.

    #18173691

    @theunm wrote:

    @Seth wrote:

    ah toemme :D

    kan iemand dit ondertitelen ?

    ah verdorie toch :D

    #18173692

    Iemand toevallig ervaring met het uitbouwen van het blok bij een sintra?
    Daar dit blok half onder het schutbord ligt zal dit “problemen” kunnen geven?
    Tevens met of zonder bak eruit halen was is het makkellijkst, als het met bak is, subframe ook lossen?

    groet

    #18173693

    Subframe moet los om hem van onder met bak en al eruit te krijgen. Van boven gaat moeilijk worden.

    #18173694

    blok moet er van onder uit?

    hmms taktiek veranderen hoor ik net

    #18173695

    Hallo,

    Na uitbouwen cilinderkop bleek alleen de kop kapot te zijn.
    Nu andere kop ingebouwd(oude reviseren was te duur) Nu zit er een x20XER kop op doet het goed, alleen EGR is anders, los ik andere keer wel weer op.

    Nu na startup mis ik alleen 1 aansluiting voor een stekker, waardoor hij motorstoring geeft, hij loopt wel goed, alleen stationair beetje laag.
    Stekker ligt ter hoogte van bobineblok, is 3 polig.

    #18173696

    Ook met de nokkenassen van de XER erin?

    Dan heb je nog meer vermogen ook zometeen.

    #18173697

    http://s815.photobucket.com/user/mcc_alive/slideshow/Koprevisie%20Sintra” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Slideshow via Photobucket, beter lukt me op moment niet.
    PS stekker lijkt op die van het bobineblok, maar deze zit er al op,(let op motor loopt aardig, rij er al mee)

    #18173698

    Nokkenassen heb ik er wel bij, maar niet gemonteerd, ik wist niet of deze te gebruiken waren.
    Zijn de nokkenassen scherper? niet te scherp?

    groet

    #18173699

    Als dit de originele nokkenassen zijn heb ik wel belang bij ;)
    Zoek al een lange tij naar x20xer nokkenassen deze zijn iets scherper dan die van een x20xev
    Waardoor hij andere kleplift heeft en sneller is
    Alleen zal hij onregelmatig gaan lopen (iets)

    #18173700

    @marijnl1988 wrote:

    Als dit de originele nokkenassen zijn heb ik wel belang bij ;)
    Zoek al een lange tij naar x20xer nokkenassen deze zijn iets scherper dan die van een x20xev
    Waardoor hij andere kleplift heeft en sneller is
    Alleen zal hij onregelmatig gaan lopen (iets)

    Moet je helaas teleurstellen, Kom er net via google achter dat ik een Z20LET kop heb gemonteerd op mijn X22XEV…
    Nokkenassen zien er ook niet scherp uit helaas.
    Mischien is dit wat voor je?
    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=602919&hid=&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Groet
    Michel

    Weet je toevallig niet waarvan dit stekkertje is wat ik los heb liggen, zie topic eerder voor link

    #18173701

    Klopsensor hangt aan het onderblok aan de achterzijde… onder het inlaat..
    andere kant van de stekker zal wel naar beneden gegaan zijn…

    Willem

    #18173702

    Ok morgen er maar weer even onder duiken, bij daglicht!
    Ik heb eerder een kapotte klopsensor gehad, toen wou de auto niet boven de 3000 toeren.
    Nu op dit moment heb ik wel vol vermogen(en toeren)

    Maar nu je het zegt, is dit zeer aannemelijk.

    #18173703

    Deze stekker is exact gelijk aan die van de Luchtmassameter, deze word nog wel eens verwisseld (hoe ze het doen ze het, maar ze liggen op een heel andere plek normaal gesproken…
    heb m afgelopen woensdag nog tegen gekomen toen ik met mijn bakkes over de motor gebogen hing van een Vectra-B X20XEV met Witte plaat met rode letters erop, bij Antwerpen haha…

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.