Kadett D cockpitvraagje

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett D cockpitvraagje

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260383

    Ik wilde misschien wel een SR/GTE tellersetje met toerenteller monteren in mijn 1.2 standaard Kadett omdat ik de gewone tellr toch wel een beetje saai vind, alleen heb ik een paar vragen;

    Is de aansluitstekker qua aansluiting gelijk?
    Moet het een teller zijn uit een 1.3 SR omdat het W getal van de 1.6 en 1.8 anders is?
    Past de oliedruksensor van de grotere motoren op een 1.2?

    bij voorbaat dank
    Duurt

    #18171338

    ik zag dat er ook nog een cockpitje is met vacuummeter (econemy) uit de Berlina?

    #18171339

    Is een tijd geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik heb mijn tellerklok uit de originele behuizing in de SR-tellerbehuizing gebouwd – klopte de kilometerstand ook weer…

    Mis nog wel een oliedruksensor, dus als iemand er nog éém heeft die in de weg ligt…

    #18171340

    @Marco71 wrote:

    Is een tijd geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik heb mijn tellerklok uit de originele behuizing in de SR-tellerbehuizing gebouwd – klopte de kilometerstand ook weer…

    Mis nog wel een oliedruksensor, dus als iemand er nog éém heeft die in de weg ligt…

    Ik dacht dat de originel km teller groter van diameter was omdat er maar 1 in zat maar , valt dat weer mee.
    Oliedrukzender heb ik helaas ook niet

    #18171341

    Kilometer teller kan je omzetten, wel fijn als er een dagteller op zit, ik heb er ook ene in de smurf gebouwd, je bekabeling moet wel in een andere volgorde gestekkerd worden anders gaat het niet werken , je moet tevens een kabel bij trekken voor de toeren teller en 1 kabel voor de olie druk meter indien aanwezig , en olie druk sensor, tevens dien je een langere kilometer teller kabel te gebruiken.

    Inplaats van de olie druk meter heb je ook nog een Econmeter, deze werkt op vacuum, en dient bij de vacuumslang op de inlaat van de rembekrachtiger afgetakt te worden

    #18171342

    Ik had in mijn Duitse import berlina standaard een toerenteller oliedruk en voltmeter zitten,hierbij had ik een dashboard met econmeter van de sloop gehaald.
    De econmeter had ik in een losse behuizing op het linksvoor op dashboard geplaatst.

    #18171343

    Dat van die km. kabel wist ik niet, dacht dat het niet zo veel zou schelen, beter dat je het vantevoren weet dan dat je een paar maand zonder teller moet doen.
    Dagteller kan idd ook makkelijk zijn, maar alleen als het W-getal hetzelfde is, ik zou dus voor de 1.3 variant moeten gaan.
    Mijn huidige 1.2N W-getal is 1145

    @tech1 Mooie verzameling zo, als ik moet kiezen tussen een ecometer of een oliedrukmeter ga ik toch liever voor de oliedrukmeter, vind ik belangrijker, al geeft een ecometer wel wat meer leven in de brouwerij.
    Had de Berlina trouwens standaard stoelverwarming?

    #18171344

    Ivm die langere km-teller kabel, je kan ook een pulsgever van kadett E of astra F ofzo er bij tussen steken, zo heb ik het gedaan. De pulsgever in je bak draaien en daar de km-teller kabel opdraaien en je kabel is lang genoeg :thumb

    #18171345

    @Opeloco wrote:

    Ivm die langere km-teller kabel, je kan ook een pulsgever van kadett E of astra F ofzo er bij tussen steken, zo heb ik het gedaan. De pulsgever in je bak draaien en daar de km-teller kabel opdraaien en je kabel is lang genoeg :thumb

    Hee bedankt voor de tip, op de nieuw 5-bak zit een pulsgever voor een electronisch dashboard dus kan ik die er gelijk op laten zitten.

    Ik heb zaterdag bij het treffen van de Mantaclub nog een nieuw dashboardpaneeltje gekregen waar de ruimte voor de schakelaars nog bij ze allemaal dicht was

    Niet dat je er wat aan hebt maar kreeg ik bij de knipperlichten

    #18171346

    Heb inmiddels een tellerset en inbouwraam van een 1.3 Berlina, W getal van de teller is bijna zelfde als van de oude 1.2 teller
    Inbouwramen zijn trouwens moeilijker te vinden dan de tellers :hmmz
    Ook zit het originele vacuüm slangetje er bij met T-stukje welke tussen de slang van de rembekrachtiger moet
    Ik zoek nog wel een stekker waar mee hij aangesloten kan worden op de auto, de oude stekker heeft namelijk minder draden.
    Ook zit er een symbooltje van een trekhaak in de teller, hoort die te branden als er een kar achter zit?

    #18171347

    Gewoon je eigen bekabeling omsteken in je eigen stekker, dan werkt alles, kabeltjebij trekken voor de ttoerenteller en het werkt

    #18171348

    De pinnetjes willen dus uit de stekker als ik het goed begrijp?
    Zou wel de mooiste oplossing zijn, hoef ik niet te knippen

    Moet voor het inbouwen het stuur er ook af?
    In de Vraagbaak staat dat het stuur er af moet, maar mijn oude (smalle) past en precies tussendoor

    #18171349

    Volgens mij zijn ze allemaal even groot,ik heb nog nooit mijn stuur verwijdert om de tellerunit eruit te halen.
    Misschien dat er verschil in stuurwielen zit,maar als je hem er zo eruit kunt halen,moet het plaatsen van de andere ook wel lukken.

    #18171350

    Ik wilde er toch al een Irmscher stuur op monteren, nu alleen nog even het juiste gereedschap vinden
    Vroeger bij de Manta deed ik de knieen achter het stuur en gaf een flinke klap op de stuuras maar lijkt mij niet zo verstandig met zo’n inschuifbare as.

    #18171351

    Ik heb er ondertussen een toerenteller ingebouwd maar nu geeft de toerenteller zowat het dubbele aan toeren aan, hij komt uit een Berlina 1300S en die hebben elektronische ontsteking en nu op een 1200S met confessionele ontsteking, kan dat de oorzaak zijn?

    #18171352

    Hallo duurt,

    Even gekeken in het instuktieboekje van de D kadett helaas geen elektrisch schema :(
    Toen even in een instructieboekje van een c kadett gekeken,daar zaten 2 elektrische schema’s in waaronder die van een sr met toerenteller.
    Hier komt ook een draad vanaf de bobine naar de toerenteller,maar gaat er een “weerstandsdraad” naar een centraal knooppunt.
    Deze weerstandsdraad wordt ook speciaal vermeld bij de kleurcodes van de bedradingen,alleen niet welke weerstand :???: .

    Misschien is dit ook het probleem bij jouw toerenteller dat er teveel stroom doorgaat ,ik weet het niet zeker :roll: :hmmz

    #18171353

    Ik heb er wel een schema bij van de vraagbaak en zo heb ik hem ook aangesloten, de tank en temp. meters ed. gaan over een spanningsstabilisator maar de toerenteller zit rechstreeks aan de +12 Volt, – aan Massa en de groene draad aan de ontsteking, misschien dat de condensator die over de contactpunten zit niet goed zijn werk doet.

    Ik heb nog een toerenteller uit een Kadett D GT/E maar die is helaas bij de verzending stuk gegaan, het wijzertje ligt er af, kan er misschien wel weer op maar vind dan maar eens de juiste stand.
    Had wel een idee, als ik op de groene draad nu eens een 6V wissel transformator zou aansluiten en een gelijkrichter in serie en een weerstand tussen de groene en de massa om de diode in geleiding te krijgen dan zou de teller 50 x 60 x 2 = 6000 toeren/min aan moeten geven :hmmz
    Als hij dan niet varieert zou ik het daar pijltje er op kunnen drukken :angel

    #18171354

    Toerenteller kabel pak je vanaf je bobine, zo heb ik het al meer mails gedaan geen probleem gehad

    #18171355

    @Andreas.Berger wrote:

    Toerenteller kabel pak je vanaf je bobine, zo heb ik het al meer mails gedaan geen probleem gehad

    ik heb hem inderdaad op de groene gezet maar geeft wel de helft meer aan dan normaal,
    het lijkt wel op de kilometerteller, die geeft ook iets meer aan, maar dat komt door het andere W getal,
    zijn er trouwens ook verschillende tandwielen voor de kilometerteller aansluiting in de bak?
    Bij de Manta heb je keuze uit 3 kleuren met elk verschillend aantal tanden, kun je nog weer iets er bij zoeken

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.