Wel of niet Blueone 95 tanken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wel of niet Blueone 95 tanken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260164

    Heb vandaag maar eens bij onze nieuwe tankstadion getankt en zag daar dat ze Blueone 95 hebben.
    Nu is dit vanaf bouwjaar 2001.
    Het is milieubewust,betere prestaties bij laag verbruik en het is 2 cent goedkoper dan euro 95.
    Iemand al geprobeerd en is dat goed voor een motor blok die 2 jaar geleden gereviseerd is.

    Dirkjan

    #18169069

    vind het wel leuk, dit is vanaf bouwjaar 2001, nieuwe APK regels gebruiken ze als motor toewijzing.

    nu mag je dit al niet tanken met de 2.2 16V motoren..

    of het beter is, zal je zelf moeten ondervinden.

    Ik ga het niet proberen daar ik weet dat mijn torretje wel heel blijft op normale 95 – 98 -101 – 108 octaan

    Willem

    #18169070

    Nou Willem dat dacht ik dus ook.
    Die pomp houder wist het ook niet zo zeker of het wel goed is.
    Ik tank maar gewoon euro95.
    Wil m’n blok niet nog eens reviseren. ;)

    Dirkjan

    #18169071

    Er wordt 15% ethanol toegevoegd aan Blue One 95.
    Dus eigenlijk is het E15.

    Nu kan je met alle Opel motoren, behalve de 2.2’s, al E10 tanken, dus zou het moeten kunnen.
    Dit kan je checken op: http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/ .

    #18169072

    @Corsa_GSi wrote:

    Er wordt 15% ethanol toegevoegd aan Blue One 95.
    Dus eigenlijk is het E15.

    Nu kan je met alle Opel motoren, behalve de 2.2’s, al E10 tanken, dus zou het moeten kunnen.
    Dit kan je checken op: http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/ .

    Let op e15 kan ZEER ENSTIGE SCHADE toe brengen!!!!!!!!!!!

    Dat komt omdat het “natte” ethanol is. oftewel hierbij is het water mindergoed eruit gehaald.
    Dit kan alleen door auto’s getankt worden die ook op e85 kunnen lopen.

    E10 is ongevaarlijk (de 2,2 uitgesloten) omdat dat droge ethanol is.

    #18169073

    Mijn Baleno uit ’96 heeft inmiddels al duizenden kilometers gemaakt op de Blue one 95 :thumbup

    #18169074

    Mja als ik de rekening moet maken ga ik geen 2 cent per liter besparen om daarna een kostprijs van €1000+ te krijgen wegens kapotte motor omdat ik goedkoop heb getankt… :jerry

    #18169075

    Eigenlijk kunnen alle opel volledig alluminium blokken hier slecht tegen. Dus de Z22SE, Z20NET enz. dus de 2.2 nieuwe 2.0 turbo en de direct ingespote motoren van opel.

    #18169076

    Mijn Astra f uit 1998 met een x16szr loopt ook al paar duizend km op de blue one 95 zonder problemen

    #18169077

    Als ie op gewone 95 goed loopt, waarom veranderen? Niemand rijdt auto om het milieu te sparen… Daarnaast vraag ik me af of je met 2 cent per liter nou echt een verbetering merkt. Zuiniger wordt ’t met troep meestal niet. Ken iemand die E10 tankt met z’n Vectra. De besparing van een lagere brandstofprijs maakt ie ruimschoots goed met een flink toegenomen verbruik. Netto effect (buiten eventuele motorschade) is daarbij al nul.

    #18169078

    gaat zelfs meer verbruiken…

    Tank Shell FuelSave (Cheap-ass dus) Diesel voor 1,35 de liter

    Willem

    #18169079

    Hier in de buurt is het ook te koop, maar ik heb de afgelopen 2 keer getankt voor 167,9 (Euro95) bij de Shell.
    Waag mijn ouwe trouwe C18NZ niet aan de alcohol, want dat maakt meer kapot dan je lief is!

    #18169080

    101 of 108 dat moet in duitsland zijn?

    op 108 moet wel het lekkerste lopen, daar heb je geen octaan booster meer nodig

    #18169081

    Klopt Duitsland inderdaad..

    Willem

    #18169082

    108 in duitsland voor de prijs van 95 hier, waarom worden we hier zo gen..id????

    #18169083

    Merkte in een Corsa D Z14XEP geen verschil in verbruik of kracht tussen gewone euro95 of E10.
    Dus heb als ik in DLD ben dan mik daar gewoon E10 in.

    #18169084

    @Corsa_GSi wrote:

    Merkte in een Corsa D Z14XEP geen verschil in verbruik of kracht tussen gewone euro95 of E10.
    Dus heb als ik in DLD ben dan mik daar gewoon E10 in.

    Blueone is geen E10 maar Eh15. Zie mijn eerdere bericht wat het verschil is.

    #18169085

    Mijn volgende uitspraak komt van Adam Opel A.G:

    Het is geen probleem om Blue One te tanken met een Opel, mits het geen 2.2 motor betreft (zoals o.a. Willem al aangaf). Mochten er problemen ontstaan, en de auto is in onderhoud bij Opel of een erkend service bedrijf, dan worden deze opgelost.

    Ik ga er stiekem van uit dat er weinig problemen zullen ontstaan.
    Dan nu mijn eigen ervaring:
    Met mijn Vectra B uit 1999 (facelift model), heb ik geen goede ervaring met Blue One. Deze slechte ervaring beperkt zich echter tot het verbruik. De auto zou zuiniger moeten lopen, maar ik kan jullie vertellen dat dit niet waar is. Het verbruik neemt juist toe. Van 1:17 naar ongeveer 1:12!

    Ondanks het prijsverschil tank ik het niet meer. Aan het eind van de rit bespaar je juist geld door iets duurdere benzine te tanken omdat je daar zuiniger mee kunt rijden…

    Dat je motor er van kapot zou kunnen gaan of iets dergelijks, ik weet het niet. Ik denk (tenzij het tegendeel bewezen wordt) dat het borrelpraat is.

    #18169086

    1:17 dat is een heel mooi verbruik, dat haal ik met de 1.6 16v met euro 98 geen eens.

    95 is ongeveer 1:12,5 98 is ongeveer 1:14.

    #18169087

    Ben al blij dat ik 1:10 haal met mijn 2 liter :jerry

    #18169088

    Seth

    dat is met 95 en een stevige rijstijl zeker??

    zelfs de v6 2.6 Omega haalt dat namelijk haha!

    #18169089

    Met 98 en een straknormale rijstijl (al staat alles wel te branden en te bonken binnenin) :D
    Uit mijn vorige Omega B1 2.0 DTi SW had ik een verbruik van 1:20 wat ik extreem weinig vond maar wel aangenaam! Dan is dit wel effe slikke :jerry

    #18169090

    Zat je filmpje te kijken, geluidsinstallatie is ook niet mis.

    Doe jij alles zelf aan de Vectra?

    b1 Omega het mooiste model omega! 1 op 20 met een Omega.

    #18169091

    Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen ook moet je veel zelf eerst proberen voor je weet of je het kan/ligt of niet.

    Mijn interieur en mijn kofferbak heb ik wel zelf gedaan, koplampen en achterlichten vervangen kan normaal gezien iedereen en bumpers/uitlaat monteren ook maar het pasklaar/spuitklaar maken van carrosserie en uitlaat heb ik de skills niet voor dus dat laat ik liever doen door een expert :)

    #18169092

    Bij mij heb ik nu dan de boskijker, achterlichten, pook en handremhoes vervangen maar de mid vervangen zie ik een beetje tegen op haha.

    de vectra krijgt het kleine onderhoud ook voor de deur, maar de bougies van de v6 daar kom je bijna niet bij, dat mag de specialist doen. Maar koelvloeistof reservoir gaf bij de Omega een melding en dat hebben we zelf ook maar opgelost.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.